Reiseseng

Blomsterguri

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Sommerfuglene
Marsboere 2020
Jeg trenger å kjøpe ei reiseseng som kan stå hos mormor, og taes med rundt ved besøk hos slekt og venner.

Senga må være:
- lett å slå opp og slå sammen
- Enkel i bruk for ei som er under 160 cm høy (ikke for langt ned, jeg må kunne få lagt sovende baby oppi)
- Madrass må være komfortabel for baby
- Ikke for tung/stor

Noen som har erfaring fra diverse reisesenger som vil komme med anbefalinger?
 
Last edited:
Synes den ser ut som om den er så dyp fra kanten og ned til madrassen, men den er kanskje ikke det?
Reisesenger er sånn. De er ment til bruk også når barnet begynner reise seg og da må man ha en viss høyde så de holder seg oppi.
Ellers må du bruke vognbag eller bedside crib de første 4-6 månedene og så bytte til vanlig reiseseng
 
Har kjøpt en moweo reiseseng. Kan brukes de første mnd, så må vi gå over til en større. Ville ikke ha en sånn "vanlig" når lille er så liten, tror jeg hadde hatt vansker med å få lagt henne i den og fått henne opp, da jeg er ganske liten selv.. :p
 
mener du at den er høy?

Ja :) Det vil jo være greit når mini er såpass at han kan reise seg, men før det blir det kanskje vanskelig med så høy kan siden jeg er så lav.


Reisesenger er sånn. De er ment til bruk også når barnet begynner reise seg og da må man ha en viss høyde så de holder seg oppi.
Ellers må du bruke vognbag eller bedside crib de første 4-6 månedene og så bytte til vanlig reiseseng

Jeg så en reiseseng der bunnen kunne justeres i to høyder, praktisk for meg som er lita, men det var andre ting med den som gjorde at den ikke er aktuell dessverre. Men er sikkert vanligst med høy kant som du sier.


Har kjøpt en moweo reiseseng. Kan brukes de første mnd, så må vi gå over til en større. Ville ikke ha en sånn "vanlig" når lille er så liten, tror jeg hadde hatt vansker med å få lagt henne i den og fått henne opp, da jeg er ganske liten selv.. :p

Ja det spørs om jeg kanskje må gjøre som deg, det er i alle fall et alternativ :)
 
Er det noen som vet om det finnes reisesenger av den "vanlige" typen med høye kanter, der man kan åpne ene siden? (Typ glidelås-åpning eller lignende?)
 
Ja :) Det vil jo være greit når mini er såpass at han kan reise seg, men før det blir det kanskje vanskelig med så høy kan siden jeg er så lav:)[/QUOT]

reisesenger er sånn, men synes ikke det har vært noe problem å bøye meg ned (er ikke spesielt høy).
En mulighet er å f.eks kjøpe chicco next to me. Det er både bedside crib og reiseseng i ett. Den er av den «vanlige typen» med glidelås på siden.

https://www.babybanden.no/products/...MI8reF-fKW5gIVDM-yCh2GEgk4EAQYASABEgKoM_D_BwE
 
Er det noen som vet om det finnes reisesenger av den "vanlige" typen med høye kanter, der man kan åpne ene siden? (Typ glidelås-åpning eller lignende?)
Vet at det ihvertfall fantes en med åpning i enden sånn at barnet kunne krabbe ut.men det er jo ikke det du trenger nå akkurat.
Vet ikke om det er mulig ift å få sengen stabil nok
 
Vi har zero2four reiseseng. Den er noe høyere enn den over her, men generelt er de fleste lave for at barn som kan reise seg opp kan bruke den.
Den er enkel å slå opp når man har lært det. Jeg er 160 høy, og kan fint bruke den. Det er bare en begrenset periode man legger sovende bebiser oppi uansett, plutselig er de oppe og står og da må man ha en dyp bunn. Reisemadrass selges separat.
Babybjørn er vel den definitivt letteste og minste sammenlagt. Der er madrassen helt nede åå gulvet, som er dumt om man er et gulkaldt sted. Men ellers er den veldig fin. Vi valgte dne bort pga det og først og fremst pga pris.
 
Kom på en ting - om du har en vanlig reiseseng i sprinkelseng str kan du ha ekstra madrasser og bygge opp i den perioden du trenger ha babyen høyere?
 
Jeg er 165 og har ikke nevneverdig problem med å legge en liten baby ned i en standard reiseseng.

Hos besteforeldrene står en 4me reiseseng med vanlig sprinkelseng madrass oppi. Du må ha ekstra madrass i de fleste for å få litt komfort. Enten en som er reiseseng madrass eller vanlig.

Her hjemme har vi en littlelife telt reiseseng. Tar veldig liten plass. Helt ok madrass for små barn. Kan åpne den både i toppen og på siden. Storebror hadde vanskelig for å sovne alene så da dro jeg ned glidelåsen på siden, ammet han i søvn og dro den opp igjen. Var i bryllup så var viktig han sov alene :p
 
Back
Topp