Ja, kan kjøpe ny madrass til vugga. Er bare sånne umulige mål i den, så må evt kjøpe en skumgummimadrass og klippe til. Og vugga står jo på Østlandet, og vi kommer når det er helligdager - så får ikke ordnt dette selv. Og tør ikke be Pappa om å styre med det - for han synes det er helt hysterisk i seg selv at jeg ikke kan bruke de gamle tingene som de er og blir oppgitt og irritert på meg av det. Så tror det blir bagen
Han hadde et lammeskinn fra jeg var lita. Som liksom har liggi i vogna, og nå i senere tid på gulvet på mitt gamle barnerom liksom.. Han skjønte ikke at jeg ikke kunne vaske og bruke det. Han har spart på dynene mine fra jeg var lita (jeg er 27 altså), og synes jeg var sykt snerpete og finslig på det som ikke bare kunne vaske og bruke de til vesla (på fast basis altså, ikke bare når vi er på besøk). Begynte å snakke om at "jaja, du driter jo penger åpenbart så.." (kjempeironisk så klart).
Den vuggen lå jeg i når jeg var lita, så har jeg brukt den som leketingest med dukkene mine i mange år, og pappa har også lånt den bort til sin exkjæreste slik at hennes barnebarn hadde noe å sove i når de var på besøk. Jeg tror ikke at barnet dør over natta av å ligge i den madrassen altså, ikke misforstå. Men jeg bare ser ikke vitsen. Når man VET at det ikke er helt heldig hvertfall på sikt, så klarer jeg ikke få meg til å legge lillemor oppi der liksom. Tenk OM det skulle skjedd noe fatalt en av de få nettene - så hadde jeg jo for alltid spurt og klandret meg selv om det var madrassen/den gamle dyna som gjorde det.
Også er det noe med at det koster ikke SÅ mye å kjøpe en ny liten babydyne, eller en ny liten skumgummimadrass eller lammeskinn at jeg ser vitsen i å skulle risikere noe.