Reiser du deg for gravide...

nå tar ikkej jeg buss eller lignende men hadde nok gjort det

her får jeg så alt for mye hjelp, folk pakker varene mine, bærer ting i bilen for meg, bær brett på kafeer til meg, trekker ut stoler for meg

er blitt bortskjemt[8D] nå når jeg hopper rundt på krykker med 2 unger å holde kontroll over[:D]

ORIGINAL: Krristy

Nå kjører jeg selv da, men hvis jeg hadde havnet opp i en slik situasjon så hadde jeg selvfølgelig reist meg opp [:)]

ORIGINAL: Burger

Ja, det gjør jeg[:)]

Ja jeg gjør [:)] (selvom jeg ikke tar buss nå lenger da...)

Men måtte selv stå i en halvtime på smekkfullbuss som høygravid og med bekkenløsning. Hipp hurra for folks egoisme.

Ja, har alltid møtt på hyggelige mennesker som bare sto opp og ga fra seg plassen med engang de så magen min. så jeg gjør nok det samme! Mannen min er kjempe flink med det også. han bærer til og med barnevogner opp trapper om han ser noen slite, spør andre om å gjøre plass til gravide dersom ingen reagerer osv..

ORIGINAL: MetteJ

Tar ikke så mye buss nå lenger, ikke t-bane heller siden vi ikke har det her. Men hadde gjort det hvis jeg hadde tatt en av delene og det kom på noen som trengte det ja.

Men når jeg var gravid så tok jeg endel buss, og nei, ingen gadd å reise seg for meg. Fikk også ett stygt blikk fra en voksen mann en gang i sverige fordi jeg satt med ned på 1 av de 4 setene som var til gamle og gravide. hadde tykk kåpe så han så ikke at jeg var 7 mnd på vei. Han glante lenge på meg, tilslutt orka jeg ikke mer å vrengte opp kåpa mi og viste frem magen [8D] da så han ikke på meg resten av turen [X(] Han var selv rundt 60-65 år, så hvorfor han satt på de setene vet jeg ikke. Var nok der som trengte det mer... Synd at det er så mange som ikke viser hensyn, mange egoister [:'(]

Jeg hadde også bekkenløsning og slet veldig med å stå/gå lenge, det var ett eneste setet som var ledig i den bussen og det tok jeg [8D]

Digger deg[:D]

Det gjør jeg selvfølgelig!!

Reiser meg alltid om det ser ut som om folk trenger plassen mer enn meg.

Nå tar jeg ikke kollektivt siden jeg har invalidiserende bekkenløsning, men før den ble så ille tok jeg t-banen, og da var det ingen som reiste seg. Så gikk en person av, og jeg haltet/vagget mot plassen - da var det en som dyttet meg vekk og tok setet rett foran meg.

Ble så satt ut at jeg ikke klarte å reagere.

ja det har jeg alltid gjort..
nå tar jeg verken buss eller tbane lenger men hadde fremdeles gjort det:P

ORIGINAL: ©Smartass For Life!

Hvor var dere da jeg var høygravid???[:@] (<-- Hvilket vil si det siste århundret[X(])

Men du er jo gravid hele tia... [8|][8D]

ORIGINAL: Tøsa^^

Hvor var dere da jeg var høygravid???[:@] (<-- Hvilket vil si det siste århundret[X(])

Men du er jo gravid hele tia... [8|][8D]

Ja, var jo det jeg sa[8D]

Kan ikke forvente at folk tar hensyn da, kanskje..[X(]

Jeg har egentlig aldri vært i den situasjonen at jeg har trengt å gjøre det, de gangene det har vært så fullt på bussen og eldre har kommet på så har noen reist seg lengre fram.

Men ja, dersom det kommer en gravid på bussen, et eldre menneske, noen med krykker eller som ellers ser syke ut, eller en mor med små barn, så reiser jeg meg for å gjøre plass til dem. Dersom jeg sitter alene og
det bare er enkeltseter i bussen vil jeg også flytte meg for mor med barn så de kan sitte sammen.

tar omtrent aldri buss eller tog.. det er veeeldig skjelden.. men tenkt situasjon.. hadde jeg reist meg.. ja! husker hvor jævlig jeg hadde det med bekkløsning osv[;)]

ja det gjør jeg!!!
hvis jeg vet at de er gravide da. Noen har jo så små mager eller at de er så tykke at du ikke ser at det er babymage.

For høygravise JA, men ikke for de med en bitteliten struttemage

Nei siden jeg må stå i midtgangen siden jeg har med barnevogn.. Men ellers hadde jeg spurt.. Da jeg var gravid irriterte jeg meg over at det var ingen som spurte om jeg ville sitte (selv når jeg fikk en godt synlig mage).. Er jo ikke gøy å stå på en vinglete buss når man er gravid..

det mest positive med Tyrkia er at folk ALLT?D reiser seg for eldre, gravide eller kvinner generelt! fantastisk. hjelper ogsaa med poser osv om du bearer tungt. Paa gardermoen var det ikke en sjel som hjalp meg der jeg gikk to skritt med prampack og gikk tilbake for aa hente bagasjevogna. Landet paa Antalya og maatte bare ta Nathaniel. Noen som hjalp meg HEEEELE veien! utrolig godt!

Typisk Oslo fenomen.

Jeg pleier å reise meg opp for dem som trenger. Hender jeg lager plass hvis jeg har vogna med, så noen kan sitte i de klappstolene.

Back
Topp