Reiser du deg for gravide...

MissMari

Gift med forumet
eller eldre på f.eks buss eller t-bane om det er fullt? Evt. spør om de vil sitte?[:)]

Ja, det gjør jeg[:)]

Var noen som gjorde det for meg også da jeg var ganske så høygravid.. Da ble jeg faktisk litt flau[8D]

Japp[:)]

Alltid, da jeg selv sleit veldig når jeg var gravid og ble utrolig glad for å bli spurt om jeg ville sitte.

Opplevde at en hel buss full av folk bare så bort når jeg kom på høygravid og med krykker. Synes det er uforskammet jeg! Heldigvis gikk jeg bak i bussen for å se etter plass (trekkspillbuss) og en gjeng med fjortiser stabla seg oppå hverandre for at jeg skulle få sitte sammen dem. Ble helt rørt jeg [:)] skikkelig goinger!

Hvor var dere da jeg var høygravid???[:@] (<-- Hvilket vil si det siste århundret[X(])

ja ! normal folkeskikk kaller jeg det!

Kommer an på.. men om jeg ser at ingen andre gjør det, så ja..

hehehe, ja folk kan være utrolig selvoptatte! du skulle vært i trondheim, kunne godt tatt bussen med deg og latt deg få plassen min [:D][;)]

Nå kjører jeg selv da, men hvis jeg hadde havnet opp i en slik situasjon så hadde jeg selvfølgeligt reist meg opp [:)]

ORIGINAL: Rada

Ja, det gjør jeg[:)]

Var noen som gjorde det for meg også da jeg var ganske så høygravid.. Da ble jeg faktisk litt flau[8D]

sign!!!

jeg hadde faktisk ei i butikken her som pakka ned varene for meg...haha[:D] mistet noe på gulvet..så hun la ned i varne for meg så lenge..jeg pusta og pesa sånn...haha *flaut*[8D]

Tar ikke så mye buss nå lenger, ikke t-bane heller siden vi ikke har det her. Men hadde gjort det hvis jeg hadde tatt en av delene og det kom på noen som trengte det ja.

Men når jeg var gravid så tok jeg endel buss, og nei, ingen gadd å reise seg for meg. Fikk også ett stygt blikk fra en voksen mann en gang i sverige fordi jeg satt med ned på 1 av de 4 setene som var til gamle og gravide. hadde tykk kåpe så han så ikke at jeg var 7 mnd på vei. Han glante lenge på meg, tilslutt orka jeg ikke mer å vrengte opp kåpa mi og viste frem magen [8D] da så han ikke på meg resten av turen [X(] Han var selv rundt 60-65 år, så hvorfor han satt på de setene vet jeg ikke. Var nok der som trengte det mer... Synd at det er så mange som ikke viser hensyn, mange egoister [:'(]

Jeg hadde også bekkenløsning og slet veldig med å stå/gå lenge, det var ett eneste setet som var ledig i den bussen og det tok jeg [8D]

Jepp, det gjør jeg! :)

ja, jeg gjør d - for jeg VET hvor ille d er å stå på buss med stor mage og bekkenløsning!

Jeg mener også at det er vanlig folkeskikk, men det er dessverre veldig få jeg ser som gjør det...
Jeg har og opplevd at folk takker nei, men da har man i hvert fall spurt[:)]

Husker fra sist graviditet og også nå, folk ser på magen... Og deretter snur seg å later som ingenting! Samme med gamle folk, som nesten ramler av bussen fordi folk ikke reiser seg... Blir så provosert!

ORIGINAL: Krristy

Nå kjører jeg selv da, men hvis jeg hadde havnet opp i en slik situasjon så hadde jeg selvfølgeligt reist meg opp [:)]

Kjører ikke buss el. men JA sjølsagt [:D]

Det hadde jeg uten tvil gjort ja [:)] Men jeg tror faktisk ikke jeg har opplevd det før, at bussen er full og det kommer gamle eller gravide som trenger plass altså...

Jeg har derimot vært høygravid på full buss selv før, uten at noen orket å ta LITT hensyn engang... Bah, kjedelig! [8D] Var sikker på at jeg kom til å krepere. Men, jeg var ganske liten da, så kanskje de ikke skjønte at jeg var gravid? [8D] Aner ikke...

Back
Topp