Reiser dere langt nå?

Drar på campingtur neste uke til storsjøcup:) 33+4 i dag. De har sykehus der også:) men ifølge mannen her hjemme "passer" det dårlig om jeg føder før 5 august...(termin 14) hahaha er vel bare å klipe sammen da....


Sent from my iPhone using BV Forum

Haha.. Det passer ikke nei.. Her har min bror (som har ei datter født i uke 34) lagt vekt på at det er viktig jeg går til uke 40 for å ikke miste de tre ukene permisjon før termin.. Menn har da sine ting å legge vekt på..;)
 
Haha.. Det passer ikke nei.. Her har min bror (som har ei datter født i uke 34) lagt vekt på at det er viktig jeg går til uke 40 for å ikke miste de tre ukene permisjon før termin.. Menn har da sine ting å legge vekt på..;)

Jeg er litt enig. Surt å miste tre uker med permisjon. men også surt å gå over termin å miste permisjon med babyen. Jeg mistet to uker med mini da han ble født 11 dager over termin, det er surt.
 
Jeg er litt enig. Surt å miste tre uker med permisjon. men også surt å gå over termin å miste permisjon med babyen. Jeg mistet to uker med mini da han ble født 11 dager over termin, det er surt.

Jeg synes egentlig at det er myndighetenes feile ordlegging som gjør at man føler man taper når babyen blir født tidlig. Hvis de hadde sagt at det var 46 ukers foreldrepermisjon 3 uker 'svangerskapspermisjon' før fødsel så ville det jo føltes annerledes. De 3 ukene er jo egentlig ment til at de regner med vi ikke er i stand til å jobbe mer etter uke 37 og hvis man føder i uke 37 så trenger man ikke fri fra jobben pga graviditeten da den er over. Hadde det vært ordlegginga så tenker jeg at det hadde blitt mer som dette med egenmeldingsdager. Ingen som sier de har tapt fridager et år fordi de ikke har brukt opp egenmeldingsdagene fordi behovet ikke har vært der.. Men det er nå min tanke..

Derimot så synes jeg det er dumt å tape tid med barnet pga overtid for føler jo at permisjonslengden er satt til å være minimumstid barnet bør få ha 100% omsorg av foreldre og den tida blir jo kortere ved overtid. Men skal ikke kuppe tråden med en diskusjon om foreldrepenger;)
 
Jeg synes egentlig at det er myndighetenes feile ordlegging som gjør at man føler man taper når babyen blir født tidlig. Hvis de hadde sagt at det var 46 ukers foreldrepermisjon 3 uker 'svangerskapspermisjon' før fødsel så ville det jo føltes annerledes. De 3 ukene er jo egentlig ment til at de regner med vi ikke er i stand til å jobbe mer etter uke 37 og hvis man føder i uke 37 så trenger man ikke fri fra jobben pga graviditeten da den er over. Hadde det vært ordlegginga så tenker jeg at det hadde blitt mer som dette med egenmeldingsdager. Ingen som sier de har tapt fridager et år fordi de ikke har brukt opp egenmeldingsdagene fordi behovet ikke har vært der.. Men det er nå min tanke..

Derimot så synes jeg det er dumt å tape tid med barnet pga overtid for føler jo at permisjonslengden er satt til å være minimumstid barnet bør få ha 100% omsorg av foreldre og den tida blir jo kortere ved overtid. Men skal ikke kuppe tråden med en diskusjon om foreldrepenger;)

Jeg forstår godt hva du mener :) "man mister permisjon". Jeg vil heller få før og ha tid med babyen, enn å gå over å miste fri med babyen. Som sagt så gikk jeg nesten 5 uker i permisjon sist, før mini ble født. Syns jeg kunne fått lov til å jobbe disse ukene om jeg ville det, så kunne jeg heller hatt de 5 ukene med babyen min, men men sånn er det ikke. Vi bør egentlig ikke klager. Vi har det fint i motsetning til mange andre land :D
 
Vi har det superfint og takk og lov for det:) vi har det til og med så fint at man trenger ikke bekymre seg for å reise innenlands selv om man kan føde mens reisa pågår fordi alle sykehusene i Norge skal være i samme standard og ta imot alle så det er kun personlige preferanser med avstand til sykehus og det å ha sitt 'eget' sykehus som trenger å bestemme og ikke frykt for dårlige sykehus som man kunne hatt i andre land:)
 
Æ blir nok å reis litt :) Har vorre i syden i uke 36 med dæm 3 første,uten problem :) Har fått lov av lege å jordmor da, sia æ har lette, ukompliserte svangerskap :)
 
Har vært i syden i to uker nå, og skal reise hjem til Finnmark når vi kommer hjem. Da blir jeg å være minst 2,5 timer unna sykehus og lege. Men det går sikkert bra


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg drar ikke nå rett og slett fordi jeg er for sliten til å ha utbytte av det, men jeg ville nok reist frem til uke 37, i og med at det er da babyen er "moden". Ingen vits å satse på prematur-fødsel sier nå jeg. ;) Med mindre, såklart, det er grunnlag for det. Ved et normalt svangerskap utenfor risikogruppene... helt ok å reise så lenge man orker og det ikke er til en øy uten dekning.
 
Var på to-dagers cruise til Kiel for en uke siden, og var da 34+4. Litt skummelt synes jeg, men det gikk da bra ;p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tar meg en campingtur i Säffle i Sverige til uka. Er 34 uker på vei da men tror ikke jeg kommer til å føde såpass tidlig. Rett ved sykehuset men... Vil vel føde i mitt eget land. ;)
 
Vi er på reise nå, befinner oss i Åre i Svergie etter ei natt i Namsskogan. .. skal Være her til fredag men fytti grisen hvor sliten jeg er:p men bortsett fra det så er det godt å få litt annen vind under vingene:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg er bare 32 uker på vei, og vi skal ikke på noen langtur i sommer. Hadde ikke orka det tror jeg. Er mye sliten og har 3 barn på 17 mnd, 4 år og 8 år hjemme. Vi tar noen småturer bare, det holder i massevis, bare ungene får noen fine opplevelser så er vi fornøyde.
 
33+ 6 og nå tørr jeg vel ikke mer å reise lengre enn 2timer fra heimen:p
Når mamma har født begge brødrene mine for tidlig og jeg har lest at det kan være arvelig så er jeg spent:p
Men er jo veldig frisk og har et kjempeflott svangerskap så har nesten en følelse av at jeg kommer til å gå over termin. Bare jeg holder meg til før 1Sep!:)
 
Back
Topp