Reiser dere langt nå?

Jentehumor

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Tør dere fra uke 30+ å reise på ferie eller til lengre besøk nå som fødselen nærmer seg?:)

Det samme har jeg tenkt på. Vi har planlagt ferie i uke 36 på et sted som er rundt 3 timer unna sykehuset. Men så bor det jo folk der til vanlig som får barn så tenker at det får jo bare gå greit. Er jo ikke alle som er naboer med sykehuset heller=)

Hehe nei her har jeg reist til sykehuset 2,5 time unna og er innlagt , så jeg er mektig glad jeg ikke er ute å reiser, hadde vært kjedelig å måtte ty til sykehuset i en annen landsdel eller land for den saks skyld.

Sent from my Slider SL101 using BV Forum mobile app

Skal på en liten ferie, og det er noen timer:p det er sykehus der da, men vil jo hels være der jeg har planlagt å føde:) satser på at det går greit. Så lenge jeg ikke blir stressa av det og kan slappe av. Føler meg som en fange her jeg bor mens jeg venter på at jeg skal føde. Så nå bare MÅ jeg komme meg bort litt:)

Har fått reiseforbud av jordmor :/ skulle gjort mye for en "luftetur"..

Sent from my iPhone

Vi kjører ned til Kristiansand (da er jeg i uke 34). Får satse på at det går bra :) De tar vel imot meg på sykehuset der hvis noe skulle sette igang :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er nå på besøk hos min mor, blir her i to uker. Er 5-6 timer unna "mitt"sykehus, og faktisk 2,5 timer unna NÆRMESTE sykehus.
Men en kan jo ikke regne med for tidlig fødsel hele sommeren heller.
Skulle noe skje så får jeg jo hjelp her også.

Jeg hadde planlagt tur t Kristiansand to uker før termin, men den avlyste jeg.. De frykter styrtfødsel for meg, så da tør jeg ikke.. Jeg bor 2 timer unna sykehuset uansett, men de snakker om styrtfødsler og ambulanser så får heller holde meg hjemme.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er nå på besøk hos min mor, blir her i to uker. Er 5-6 timer unna "mitt"sykehus, og faktisk 2,5 timer unna NÆRMESTE sykehus.
Men en kan jo ikke regne med for tidlig fødsel hele sommeren heller.
Skulle noe skje så får jeg jo hjelp her også.

Samme for meg. 2,5 timer til NÆRMESTE sykehus der jeg skal være og 3 timer til 'mitt'. Blir vel ikke akkurat slik at jeg gidder å kjøre til nærmeste om det skjer noe da.. Men tror sommern blir lang om jeg skal gå å vente. Sjekka i går og er svært lav prosent som føder før uke 37 så de fleste av oss må jo vente en stund til. De som føder før uke 37 er vel gjerne også de med ulike komplikasjoner som sf og har ingen indikasjoner på slikt ennå.

Vi reiser neste uke,2 netter i tr hjem. en natt i Namsskogan å ei natt muligens i Årø i svergie:) kjæm han så kjæm han:p men satser på at det går bra ( er da i uke 33) har snekkere i hus så her er vi opp kl 7 så ferieturen skal gjennomføres. . Søvnen trengs;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hadde egentlig planer om å dra på hytta (4 timer unna), men tror nok vi blir hjemme. Det er uansett ikke så mye for meg å gjøre på fjellet når jeg sliter med kropp og bekken om dagen heller.
Synes det er litt langt å dra om jeg skulle føde.

Vi drar til Sverige en tur i neste uke, er da 33-34 uker, men satser på at det går bra, hvis ikke tar de vell imot babyer der borte også.

Vi har en del å gjøre hjemme, så derfor drar ikke vi noe sted i sommer. Men så lenge bekkenet tillater det, så blir det nok noen dagsturer i nærområdet og der er det tilfeldigvis sykehus når jeg tenker meg om :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Vi har kjøpt oss hus som vi pusler med samt at vi ikke får tatt ut noe mer ferie nå så vi skal være hjemme. Blir bare dagsutflukter. Jeg hadde ikke ville reist til utlandet, men så lenge man er i Norge og ikke langt uti huttiteiti så kan man vel feriere litt ;) Ta med helsekortet på tur :)

Min jordmor sa til meg at svært få føder før termin så jeg belager meg på å gå til rundt 20.august jeg (da jeg har termin). Har ingenting som indikerer at det blir tidlig fødsel.

Nei, det tør jeg ikke. Forventer ikke å føde før termin, gikk over med de to andre. Men typisk min flaks om jeg skulle føde før om jeg reiser bort :p

Mannen min har ikke ferie før om to uker, da er jeg 36-37 uker på vei. Kanskje jeg drister meg til en tur på hytte (ca 2 -3 timer fra Bergen), men vi får se :-p

Er ikke så redd for fødsel egentlig, men vil liksom ha "min" jordmor/lege og "mitt" sykehus i nærheten om jeg skulle bli urolig for noe. Har ikke lyst å sitte 2-3 timer unna og lure på om ett eller annet skulle vært sjekket :-p Noe reell fare er det jo ikke- jeg er frisk og det bor da gravide damer overalt, men det har mer med trygghetsfølelse å gjøre :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi skal på hyttetur til lyngdal og en tur i dyreparken når jeg er litt over 34 uker. bor på haugalandet. Regner med de tar imot gravide på sykehuset i/rundt lyngdal og/eller kr.sand om det skulle bli nødvendig.

Jeg bor i Stavanger, og reiser til helgen til Kristiansand. Er da 35 og noe dager. Regner med det går fint. Får i "verste fall" føde i kr.sand men regner med det skal gå bra. De har nok et flott og kompetent helsevesen der også. :-) Men planlegger det ikke da. Har verken med fødebag eller bilstol til baby. Krysser fingrene for termin !!

Last edited:
Jeg reiser på campingtur til helgen, reiser vel ca 50-60 mil unna hjemme... Da er jeg ca 35 uker... Satser på at det går bra. Kommer han før så får vi bare dra til nærmeste sykehus... Men jeg har satt en grense for meg selv, at når permisjonen starter skal jeg være hjemme.Født over termin begge de to andre gangene - så går ut i fra at jeg gjør det denne gangen også. Slapper bedre av når jeg er på reise enn hjemme...

Drar på campingtur neste uke til storsjøcup:) 33+4 i dag. De har sykehus der også:) men ifølge mannen her hjemme "passer" det dårlig om jeg føder før 5 august...(termin 14) hahaha er vel bare å klipe sammen da....

Back
Topp