Reisemål i Europa med ca. 3 mnd gammel baby. Tips?

Peanut88

Andre møte med forumet
Hei, hvis han er frisk og rask og alt er som det skal (krysser fingrene!), så tenker vi å reise med sønnen vår når han er ca. 3 mnd gammel. Vi har vennepar som har gode erfaringer med å reise med baby på denne alderen, så vi tenker at det burde kunne gå fint :)

Det vi lurer på er om det er noen bestemte steder i Europa som er ekstra tilrettelagt for spedbarn? Eller noen bestemte hoteller eller resorts? (som f.eks. har det som trengs av utstyr osv.). Vi kommer trolig til å reise i slutten av juni i år, og er nok åpne for både byferie og litt mer strandferie (med liten by i nærheten, så man kan trille rundt og oppleve litt) - så lenge det er godt og varmt.

Vi blir glade for alle destinasjonstips! :angry9

Kommet Ann på hva formålet med turen er. Amsterdam er fint, Paris er fint.
Vi dro på raodtrip på Island med baby. En av de beste turene vi har hatt. Måtte bli ekstra pga vulkanutbruddet, men det var ikke noe problem.

Jeg ville undersøkt hvordan vaksineringsraten er i forskjellige land, og bestemt meg ut fra det.

Er det første barnet? Ikke for å være gledesdreper, men det kan godt tenkes dere ikke orker reise noe sted når barnet er 3 måneder gammelt. Ikke sikkert dere får «samme» baby som vennene deres.

Vår første hadde kolikk i fem måneder, vår andre i to måneder, men var slitsomt en god stund etter det også.

Så om dere skal bestille tur, kjøp avbestillingsforsikring.

Så håper jeg selvfølgelig at dere får en enkel baby og masse overskudd og at det går veldig fint å reise :)

Tenker en by i vesteuropa kan være fint, tenker da på vaksinering og kort flytur :)
Ville ventet med å bestille til etter bebisen er født. Men masse fine byer i Tyskland. Vet ikke hvor dere bor, men å ta båt med bilen deres fra feks Larvik til Danmark og kjøre til byer der kan også være koselig.
Hvis dere vil til varmere strøk ville jeg valgt et hotell som har koselige rom med airconditon i tilfelle babyen ikke trives nok til å sove ute i vogn i varmen. :)

Vi dro til Kroatia med 5,5 uker gammel baby. Det gikk kjempefint! Meslinger får du ikke vaksinert mot før tidligst 9 mnd uansett, men da vi dro var det ikke utbrudd der, ikke sjekket i ettertid. Uansett er det lurt å ikke la fremmede ta på babyen, god hygiene med håndvask og antibac. Vi fikk til ammingen, og det er jo også et pluss.
Ellers vil jeg anbefale markterrasse om du skal på et resort med basseng og om det er varmt. Da kan baby ligge inne i skyggen, og du sitte på markterrassen. Også er det lettere å slippe trapper med vogn. En annen ting er å spørre om å få rom nærmest mulig bassenget (legg inn ønske ved booking), da kan du ta en tur i bassenget mens babyen ligger inne i skyggen. Vår sov mye på den tiden vi dro, så dette er altså min erfaring. God tur og kos dere!!

Vi har vært på Mallorca når de har vært helt små, bodd i nærheten av Palma.
Ellers kan man etter min mening reise hvor som helst med en baby på 3 mnd, de krever jo ingenting.

Pass på å kjøp avbestillingsforsikring. Du vet ikke hvordan babyen blir, plutselig sitter du der med en baby med kolikk og du ikke orker å gjøre noenting.
Men alt kan gå helt fint også, fornøyd baby, ammingen kan gå plettfri. Og da er det bare å reise :)
Om baby er fornøyd så er det mye lettere å reise med en på 3 mnd, enn en eldre baby som begynner å få egne meninger :hilarious:

Takk for alle svar :happy: Vi venter uansett med å bestille til etter han er kommet :) Nå bare dagdrømmer vi litt om å komme oss litt bort :happy:

Back
Topp