Reise??

Des08Mai12

Andre møte med forumet
Jeg har blitt invitert på tur til Tenerife, kjempe deilig!! Men aberet her er at det er i mars, jeg er da ca 33 uker på vei.. Ville dere reist da????   Veldig i tvil her...

:)

Ja, jeg ville reist!!!

Jeg ville hvertfall bestilt turen, og heller avbestilt hvis noe uforutsett skulle skjedd. At du er dårlig eller noe. Tror bare det er deilig å få litt varme på magen:)

Hvilken type reise er det? Familietur, vennetur ?

Det er med foreldrene mine :) Mann og barn skal være hjemme, så hadde vært ordentlig avslappende :) Greia her er at jeg aldri har vært i syden, og kanskje derfor blir usikker om det er lurt å reise når man nærmest er høygravid... Og foreldrene mine vet enda ikke at de skal bli besteforeldre for andre gang :)

Så lenge flyselskapet lar deg fly ville jeg reist. Men husker ikke etter hvilken uke de ikke vil ha med...

Jeg ville fortalt det til foreldrene mine før turen ble bestilt.

På tenerife blir det ikke drepende varmt i mars, så det må du ikke bekymre deg for. Det hører jo til Spania, og har nok dyktige leger og sykehus der i tilfelle det skulle være noe. Tror grensen for å fly utenlands er ca uke 36, etter det må man ha legeattest.

Jeg ville gjort det, men du må nesten se an svangerskapet ditt også. Er ikke verre enn at du avbestiller om du ser at det ikke kommer til å gå når det nærmer seg.

Leste på nett at etter uke 36 må man ha legeattest + at reisen ikke måtte overstige 4 timer. Det så ut som det gjaldt de fleste flyselskapene.. Får bare høre med flyselskapet for sikkerhetsskyld...   Takk for svar... 

Og ja, jeg må nok informere foreldrene mine om denne lykken litt før enn jeg hadde tenkt, men det er ikke det værste ;) 

Ville klart reist!
Mer ver obs på at noen flyselskap ikke tillater at gravide reiser når det er mindre en 8uker igjen til termin. så sjekk opp i dette før dere bestiller reise.

Back
Topp