Reise vekk i uke 37

Karroaa

Betatt av forumet
Vi skl egentlig på hyttetur når jeg er 37 uker på vei. Det er på fjellet, men de har Voss sykehus i nærheten, ca 30 min kjøretur fra hytten. Jeg skal egentlig føde på KK i Bergen som er 2 timer fra Voss igjen. Hva tenker dere her, noen som har erfaring fra å reise vekk så nært termin? i forrige svangerskap ble jeg satt i gang i uke 35 pga svangerskapsforgiftning, men ingen tegn til det denne gang.
 
Ville snakket med JM/lege når du er på kontroll
 
Nå skriver du ikke hvor lenge du skal være på tur, men det er jo godt at du har sykehus i nærheten. Ville nok sett litt an formen, snakket med jordmor. Ellers så er det nok greit om du har telefon nr klart til sykehus på Voss slik at du kan ringe inn der ved fødsel
 
Nå skriver du ikke hvor lenge du skal være på tur, men det er jo godt at du har sykehus i nærheten. Ville nok sett litt an formen, snakket med jordmor. Ellers så er det nok greit om du har telefon nr klart til sykehus på Voss slik at du kan ringe inn der ved fødsel
Ja, sant det. Vi skal være vekke i 5 dager i utganspunktet. Jordmor var veldig skeptisk når jeg spurte hun i dag...
 
Ja, sant det. Vi skal være vekke i 5 dager i utganspunktet. Jordmor var veldig skeptisk når jeg spurte hun i dag...
Hvorfor var hun skeptisk? Selvfølgelig mye dårligere føre og sikkert glatt på Voss, gir antagelig litt større fall fare mot magen, men regner ikke med at du vil være så aktiv, og det er kjekt å ha familien rundt seg. Ellers er det jo flere fra Bergen som faktisk kjører til Voss for å heller føde der. Jeg hadde aldri gjort det selv da, men det er pga korte fødsler og da synes jeg de 15 min jeg har til Haukeland er nok. Kjørt taxi med rier før, det er ikke så kult..
 
Ville egentlig tenkt at det går fint, så lenge du synes reisen dit går bra (vil selv helst slippe å sitte i bil nå pga ubehagelig).
Ta med helsekort og fødebag + vurder om du også skulle hatt med babybilstol osv, eller om dere får hentet det til dere om fødselen skulle skje.
 
Vi skl egentlig på hyttetur når jeg er 37 uker på vei. Det er på fjellet, men de har Voss sykehus i nærheten, ca 30 min kjøretur fra hytten. Jeg skal egentlig føde på KK i Bergen som er 2 timer fra Voss igjen. Hva tenker dere her, noen som har erfaring fra å reise vekk så nært termin? i forrige svangerskap ble jeg satt i gang i uke 35 pga svangerskapsforgiftning, men ingen tegn til det denne gang.
Vi var borte hele uke 38 sist svangerskap, null problem. Bare husk å ha med deg papirer, evt fødebag og bilstol i tilfelle noe skjer. Så lenge ikke hytta er på Vikafjellet og dere risikerer stengt vei pga uvær går det helt fint. De er supre på Voss pæom noe skulle skje!
 
Vi var borte hele uke 38 sist svangerskap, null problem. Bare husk å ha med deg papirer, evt fødebag og bilstol i tilfelle noe skjer. Så lenge ikke hytta er på Vikafjellet og dere risikerer stengt vei pga uvær går det helt fint. De er supre på Voss pæom noe skulle skje!
Hytten er i myrkdalen, veiene til Voss sykehus er fine. Så tipper det ville gått fint! Tenker ukene og dagene går veldig veldig seint hvis jeg blir sittende aleine hjemme og mann og barn reiser på hytten med hele familien.. :( jordmor var skeptisk, men skjønte liksom ikke helt hvorfor
 
Ja, sant det. Vi skal være vekke i 5 dager i utganspunktet. Jordmor var veldig skeptisk når jeg spurte hun i dag...
Hytten er i myrkdalen, veiene til Voss sykehus er fine. Så tipper det ville gått fint! Tenker ukene og dagene går veldig veldig seint hvis jeg blir sittende aleine hjemme og mann og barn reiser på hytten med hele familien.. :( jordmor var skeptisk, men skjønte liksom ikke helt hvorfor
Med mindre du har risikosvangerskap så kan jeg ikke forstå hvorfor hun skulle være skeptisk? Og Voss flyr fødedamene til KK med luftambulansen om det skulle være noe de ikke hsr fagpersonell til håndtere. Vi hører selv til Voss sh og fikk klarsignal av både jm og gyn til å dra til min familie på Sørlandet i uke 38 (sommerferie) i 2017. Jeg hadde da baby i seteleie og ikke tatt CT av bekken pgs pks i uke 39, og fikk klare instrukser om hva vi gjorde hvis vannet gikk eller fødselen starta, fikk beskjed om å lagre nr til føden i Krs og Arendal på mobilen, ta med papirer og bilstol, god tur og god ferie.. Turen gikk kjempefint og vi nøt dagene alene og uka gikk kjempefort.
 
Jeg reiser selv på hytta når jeg er 37 uker på vei.. Tenker å være der i en uke.. Litt over 1 time til nærmeste sykehus! Jeg tror og regner med det går bra, hvis ikke så er det sykehus «der» også :)
 
Har ikke særlig erfaring, men jeg har risikosvangerskap og sykehuset jeg skal føde på er over 4 timer unna. I mitt hode tenker jeg det burde være greit å dra på hytta.. :shy:
 
Det går nok fint. Men du kunne jo kanskje bare informert Voss sjukehus at du er i nærheten, sånn at du er registrert i tilfelle noe skulle starte? :)
 
Back
Topp