Reise til utlandet gravid.

Jeg skal til vietnam i august og vil være 20 uker når vi reiser og legen min mener jeg fint kan reise så lenge jeg holder meg i storbyen hvor malaria ikke er utbredt og er litt oppe og går på flyet av og til. Har også kjøpt meg støttestrømper og aktuelle vaksiner hadde jeg fra før:)

Møtte imidlertid på en helsesøster som var veldig negativ til at vi skulle ut å reise i d hele tatt i svangerskapet og syns vi helst skulle holdt oss hjemme. Men tenker andre har da vært ute og reist mens de er gravide og det er gått greit:)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Jeg skal til vietnam i august og vil være 20 uker når vi reiser og legen min mener jeg fint kan reise så lenge jeg holder meg i storbyen hvor malaria ikke er utbredt og er litt oppe og går på flyet av og til. Har også kjøpt meg støttestrømper og aktuelle vaksiner hadde jeg fra før:)

Møtte imidlertid på en helsesøster som var veldig negativ til at vi skulle ut å reise i d hele tatt i svangerskapet og syns vi helst skulle holdt oss hjemme. Men tenker andre har da vært ute og reist mens de er gravide og det er gått greit:)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app


Jeg ser det er en stund siden, men hvordan gikk turen? Vi skal selv til Vietnam om to uker, det vil da være i overgangen første til andre trimester. Jeg er så spent på hvor bra maten er, om ting skylles godt mm. Også er jeg spent på hvordan kulturen er om man ber om å få ting f.eks godt stekt, eller uten salat på siden. I all hovedsak tenker jeg at det skal gå fint, jeg må jo bare ta samme forhåndsregler som her hjemme :)
 
Back
Topp