Reise til Side nå?

*RoM*

Elsker forumet
Er det noen som vet hvordan tilstandene er i Side, Tyrkia nå? Lurte på å bestille sydenferie dit med avreise neste uke, men er noget skeptisk.

Det er rolig på hele rivieraen. Hadde definitivt reist :)

Vi var i Side under terrorangrepet på flyplassen. Vi merket ikke noe til det hadde skjedd, bortsett fra litt mer politi inne i selve byen på kvelden.

takker for svar :)

Jeg hadde ikke reist, men Tyrkia har aldri frister som ferieland uansett da...

I Tyrkia slipper pedofile voldtektsmenn straff hvis de gifter seg med småjentene de har voldtatt. Hadde aldri reist til et sånt land.

De lever av turisme, og jeg ønsker på ingen måte å støtte dem økonomisk, eller å besøke det gudsforlatte landet deres.

I Tyrkia slipper pedofile voldtektsmenn straff hvis de gifter seg med småjentene de har voldtatt. Hadde aldri reist til et sånt land.

De lever av turisme, og jeg ønsker på ingen måte å støtte dem økonomisk, eller å besøke det gudsforlatte landet deres.
Synes dette var et helt unødvendig svar ift det jeg spurte om!

UDI fraråder nå å reise til Tyrkia, jeg ville ikke reist nå som presidenten holder på slik han gjør nå. Skummel tid å reise til ett ustabilt land, selv om man er litt beskyttet i Side.

UDI fraråder nå å reise til Tyrkia, jeg ville ikke reist nå som presidenten holder på slik han gjør nå. Skummel tid å reise til ett ustabilt land, selv om man er litt beskyttet i Side.

Det gjør de ikke.

Dette er det nyeste reiserådet fra UDI, datert 26/7: https://www.regjeringen.no/no/tema/...sjon/velg-reiserad/tyrkia_reiserad/id2475584/

Tyrkia - reiseråd
Gyldig
Artikkel | Sist oppdatert: 26.07.2016
Utenriksdepartementet fraråder reiser til eller opphold i grenseområdene nærmere enn ti km fra grensen til Syria som ikke er strengt nødvendig.

Selvfølgelig drøyt om dette er sant, men har lite med det TS spurte om.

Jeg hadde ikke reist. Men jeg har blitt generelt sett skeptisk til Tyrkia iforhold til is og alt som skjer borti der. Men nå har jeg et barn som er veldig lite også. Men hadde jeg og mannen vært alene så tror Eg Tyrkia hadde vært litt mindre ille.. Meb vi er forsåvidt litt skremt

Det er vanvittig varmt der nede og kombinert med urolighetene ville jeg valgt et annet sted.

Hadde ikke reist. For urolig og usikkert land å dra til.

Vi var i Tyrkia for fem år siden, og pratet faktisk nettopp om at vi ikke ville reist ned dit nå! Mye pga urolighetene, men også fordi det er så himla varmt der nede nå. Vi var der i slutten av juli/begynnelsen av august, og holdt på å krepere. 40 grader om kvelden, og nesten 50 om dagen :p

Jeg ville ikke reist til Tyrkia nå slik situasjonen er der. Svært utrygt etter min mening! Selvsagt er det svært varmt også på denne tiden, men det er ikke viktigste grunn til å holde seg unna for mitt vedkommende.

I følge UDI så er det jo tydeligvis greit å reise dit. Jeg hadde ikke valgt det akkurat nå selv, men har også hørt at det ikke var særlig merkbart i Side ;)

Når det er sagt så har jeg selv vært i Tyrkia i august og det var HELT FORFERDELIG varmemessig.. Har vært det i juni og da var det godt, men i august er vel den varmeste perioden hvis jeg husker rett? Var så ille at vi ikke klarte å være ute

Back
Topp