Reise til florida

Rog90

Glad i forumet
Hei, sniker inn fra august fordi jeg planlegger å reise når jeg er ca like langt på vei som dere er nå (uke 24-25). Hadde dere hatt utbytte av en tur til usa eller er formen så dårlig at dere ikke hadde hatt noe glede over en slik tur?

Hei, sniker inn fra august fordi jeg planlegger å reise når jeg er ca like langt på vei som dere er nå (uke 24-25). Hadde dere hatt utbytte av en tur til usa eller er formen så dårlig at dere ikke hadde hatt noe glede over en slik tur?
Jeg var i USA når jeg var i uke 8. Det var ikke så vellykket. Da var formen dårlig, jeg ble også veldig oppblåst av varmen. Nå er er jo formen bra(er 23+5) men hadde slitt med mye gåing pga bekkenet. Tror det er veldig forskjellig fra person til person. Men litt varme hørtes ikke feil ut;)

Er 22+4 nå, og bekkenet ville vært den eneste utfordringen til meg også, har ikke vondt så lenge jeg kan ta det med ro og la mannen være slave hjemme. Men hvis det hadde blitt mye gåing på turen hadde jeg nok fått vondt, men slike ting kan man jo gjerne regulere selv også. Så er det jo det med å skulle sitte så lenge på fly, som kan være ubehagelig.
Men tenker også at så lenge man tar forhåndsregler, støttestrømper på flyet, oppe og går en del rundt og tar det i sitt eget tempo så skulle en slik tur absolutt ha gått an for meg i løpet av de neste ukene :)

Eg kunne reist nå. Er 24+4.. Men orker mye mindre. Så ville ikkje planlagt alt for mye på turen. Så ville eg hatt med noen som tåler og ta litt pauser. Kunne ikkje reist i starten da var eg dårlig hele tiden :p men det er stor forsjell. Anbefaler og gjør litt forebyggende øvelser for bekken. Det er vell det værste på denne tiden

Eg kunne reist nå. Er 24+4.. Men orker mye mindre. Så ville ikkje planlagt alt for mye på turen. Så ville eg hatt med noen som tåler og ta litt pauser. Kunne ikkje reist i starten da var eg dårlig hele tiden :p men det er stor forsjell. Anbefaler og gjør litt forebyggende øvelser for bekken. Det er vell det værste på denne tiden
Hvilke øvelser er dette :)?

Er 22+4 nå, og bekkenet ville vært den eneste utfordringen til meg også, har ikke vondt så lenge jeg kan ta det med ro og la mannen være slave hjemme. Men hvis det hadde blitt mye gåing på turen hadde jeg nok fått vondt, men slike ting kan man jo gjerne regulere selv også. Så er det jo det med å skulle sitte så lenge på fly, som kan være ubehagelig.
Men tenker også at så lenge man tar forhåndsregler, støttestrømper på flyet, oppe og går en del rundt og tar det i sitt eget tempo så skulle en slik tur absolutt ha gått an for meg i løpet av de neste ukene :)
Signerer denne :) bortsett fra siste avsnitt, da en slik tur ville vært uaktuelt for meg. Tok en helg i København for litt siden hvor jeg prøvde å slappe av, ikke gå for mye osv.. Bortkastet tur sånn sett og bekkenet ødela mye av selve gleden.

Tror det kan være vanskelig å vurdere ut i fra hvordan andres form er, da alle er veldig forskjellig :) hva med å kjøpe avbestillingsforsikring?? :)

Jeg ville ikke ha brukt så mye penger på en tur når jeg er gravid.

Jeg er tidvis så kvalm at jeg bare ligger i senga. Og bekkenet setter begrensninger på hvor langt jeg kan gå...

Jeg hadde reist! :)

Synes ikke magen er tung enda, eller at noe er spesielt vanskelig eller vondt.

Får vondt i ryggen eller bekkenet ved veldig mye gåing, men da hjelper det å hvile litt.

Det er ingen garanti for hvordan formen er når du kommer så langt, men man kan jo satse på at den er fin. Da jeg gikk med første hadde jeg ingen plager på den tiden.

Jeg er heldig, har ingen spesielle gravidplager (jobber fulltid), og hadde definitivt reist :) eneste du bør tenke på er at man ofte blir fortere sliten, så ikke legg opp til et supertravelt program. Det er jo individuelt hvordan man har det i svangerskapet, så vi vil nok ikke kunne gi deg et godt svar uansett, du må kjenne på det selv.

Jeg var akkurat to uker på langreise. Kom hjem for to uker siden (uke 22). Var i kjempeform og for meg var det et perfekt tidspunkt. Kvalme og trøtthet har gitt seg, og ikke blitt tung/fått mage enda.

Eg hade kunnat å reisa nu. Eg har vart ute å reist nær eg var i uke 28 og i mitt førsta svangerskap. Da var eg vekk i 4 uker. Var sikker en værme på 35-41 grader . MEn formen min var Fin .

Takk for mange svar :) Jeg forstår at jeg ikke kan vite med sikkerhet hvordan formen min kommer til å bli uansett så langt frem i tid, men tenker det gir en pekepinn å høre hvordan formen deres er :) Det høres veldig positivt ut tenker jeg, en siste kjærestetur blir det nok uansett, men får tenke litt gjennom om vi skal gå for florida eller ta en hopp på tur til syden :D USA frister jo utvilsomt mest, men er noe dyrere og lengre flyreise som er minuset.

Takk for mange svar :) Jeg forstår at jeg ikke kan vite med sikkerhet hvordan formen min kommer til å bli uansett så langt frem i tid, men tenker det gir en pekepinn å høre hvordan formen deres er :) Det høres veldig positivt ut tenker jeg, en siste kjærestetur blir det nok uansett, men får tenke litt gjennom om vi skal gå for florida eller ta en hopp på tur til syden :D USA frister jo utvilsomt mest, men er noe dyrere og lengre flyreise som er minuset.
Vi var i London ei langhelg da jeg var 20/21 uker. Var veldig koselig og gikk bra, men måtte ha maaaange pauser iløpet av dagen og orka ikke så mye shopping som ønskelig pga bekkentrøbbel. Men godt med en alenetur likevel :)

Jeg er heldig, har ingen spesielle gravidplager (jobber fulltid), og hadde definitivt reist :) eneste du bør tenke på er at man ofte blir fortere sliten, så ikke legg opp til et supertravelt program. Det er jo individuelt hvordan man har det i svangerskapet, så vi vil nok ikke kunne gi deg et godt svar uansett, du må kjenne på det selv.
Signerer denne!
Jeg hadde reist - i alle svangerskapene (dette er 3.) har formen nå vært god nok til å reise! ;)

Vi har snakket om tur så sent som til januar, jeg hadde reist i forhold til svangerskapet, men syns det er litt dyrt, er mye innkjøp føre mini kommer. Meeen kan jo bli lenge til neste gang, så vi får se

Null stress å reise! Er jo berre å slange seg litt i senga på hotellet viss du blir sliten (og siden det er kjærestetur, har kanskje ikkje kjæresten så mye mot det heller?), og så kan de nyte å vera saman berre dykk to. :) Eg var på reise i uke 28 sist, og planlegger tur i uke 32 no.

Back
Topp