Reise til Egypt

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Etter å ha hatt pause noen år ser jeg at det nå tilbys charter dit igjen. Er det "trygt"? Hadde dere turt?
Jeg har veldig lyst men kjenner jeg er litt skeptisk:(

Etter å ha hatt pause noen år ser jeg at det nå tilbys charter dit igjen. Er det "trygt"? Hadde dere turt?
Kom akkurat hjem etter og ha vært der i 2 mnd, med 2 barn.
Var i Hurghada,Alexandria og Cairo.
Disse stedene er trygge. Det samme er Luxor og Sharm El Sheikh.

Hopp på et fly! Er jo så herlig der :)
Mye politi overalt, som passer på. Følte meg mer trygg der!

Kom akkurat hjem etter og ha vært der i 2 mnd, med 2 barn.
Var i Hurghada,Alexandria og Cairo.
Disse stedene er trygge. Det samme er Luxor og Sharm El Sheikh.

Hopp på et fly! Er jo så herlig der :)
Mye politi overalt, som passer på. Følte meg mer trygg der!
Ja jeg tenkte litt på deg:)

Ser ut som det er kun Hurghada det går charter til nå...

Har SÅ lyst å kunne krysse av Egypt over steder jeg har vært:)

Sikkert rimelig trygt på turiststedene :-)
Om jeg hadde turt? Tja, nei egentlig ikke :rolleyes:

Ja jeg tenkte litt på deg:)

Ser ut som det er kun Hurghada det går charter til nå...

Har SÅ lyst å kunne krysse av Egypt over steder jeg har vært:)
Vi må jo bare hoppe i det :)
Jeg tenker at alle land kan være potensielt farlige..... Tom her i Skandinavia. Man vet aldri.
Bare ha forsikringen i orden :) Men det vet du som stadig er på farten :)

Drømmer om å komme meg tilbake til Jordan igjen jeg :)

Forresten, hvis du ikke vet det. Så er pengene ca lik verdi i Egypt. Altså 1 EGP er ca 1 kr+. Skikkelig deilig :)

Ja, det er trygt. Og UD fraråder ikke reiser dit, så da stoler jeg på de :)
Ja, som sagt, helt sikkert trygt. Men jeg har blitt så skeptisk etter at jeg fikk barn. Jeg reiser ikke en gang til Tyrkia :oops:
Kanskje mest fordi det er andre steder som frister meg mye mer :p

Vi må jo bare hoppe i det :)
Jeg tenker at alle land kan være potensielt farlige..... Tom her i Skandinavia. Man vet aldri.
Bare ha forsikringen i orden :) Men det vet du som stadig er på farten :)

Drømmer om å komme meg tilbake til Jordan igjen jeg :)

Forresten, hvis du ikke vet det. Så er pengene ca lik verdi i Egypt. Altså 1 EGP er ca 1 kr+. Skikkelig deilig :)
Praktisk med lik verdi:D
Har lyst Jordan igjen vi også, har ikke vært der med yngste. Tø

Ja, som sagt, helt sikkert trygt. Men jeg har blitt så skeptisk etter at jeg fikk barn. Jeg reiser ikke en gang til Tyrkia :oops:
Kanskje mest fordi det er andre steder som frister meg mye mer :p
Mer er jo bare at hvis man skal en uke og på vinteren, er det ikke SÅ mange andre steder enn Kanariøyene. Hvis du har tips, kom med de:)

Praktisk med lik verdi:D
Har lyst Jordan igjen vi også, har ikke vært der med yngste. Tø
Super greit :)

Syntes det var veldig mye dyrere i Jordan, enn i Egypt. Siden 1 dinar var rundt 8 kr. Er så vandt til at 1 dinar fra Tunisia er 4 kr hehe.

Håper dere får tatt dere en tur :)
Når tenkte du?

Mer er jo bare at hvis man skal en uke og på vinteren, er det ikke SÅ mange andre steder enn Kanariøyene. Hvis du har tips, kom med de:)
Det er sant, men jeg synes Kanariøyene er helt topp jeg :p
Neida, vet om mange som er superfornøyde med tur til Egypt, så det hadde sikkert vært en deilig tur det :-)

Super greit :)

Syntes det var veldig mye dyrere i Jordan, enn i Egypt. Siden 1 dinar var rundt 8 kr. Er så vandt til at 1 dinar fra Tunisia er 4 kr hehe.

Håper dere får tatt dere en tur :)
Når tenkte du?
Pleier ha en uke i mars, så har god tid på meg ennå:)

Kan virkelig anbefale Dubai:)

Vi var sist jeg Egypt i 2012. Da hadde vi med vesla. Mannen ønsker ikke å reise tilbake igjen. Han tør ikke.

Kan virkelig anbefale Dubai:)
Har sett på det. Har vært der ett par ganger før vi fikk unger, men charter dit for oss nå er ca 60.000 og det ble litt i meste laget... Kunne kanskje sett på å booke hotell og fly selv, men syns det er så lettvint når alt er ordnet:D

Har sett på det. Har vært der ett par ganger før vi fikk unger, men charter dit for oss nå er ca 60.000 og det ble litt i meste laget... Kunne kanskje sett på å booke hotell og fly selv, men syns det er så lettvint når alt er ordnet:D
Skjønner det. Hadde med barna i april, og vesla snakker om hvor mye hun vil tilbake :)

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/s...nstiller-sharm-el-sheikh-flygning/a/23555583/

Du har sikkert lest det selv...
Mulig noen ansatte på flyplassen som har plassert bombe ombord på flyet... :eek:

Jeg hadde ikke bestilt tur i den retningen på en goood stund! Det er sikkert superfine strender og mest sannsynlig hadde det sikkert blitt en topp tur, men det er mye mer urolig i Egypt enn f eks Spania.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/s...nstiller-sharm-el-sheikh-flygning/a/23555583/

Du har sikkert lest det selv...
Mulig noen ansatte på flyplassen som har plassert bombe ombord på flyet... :eek:

Jeg hadde ikke bestilt tur i den retningen på en goood stund! Det er sikkert superfine strender og mest sannsynlig hadde det sikkert blitt en topp tur, men det er mye mer urolig i Egypt enn f eks Spania.
Nei jeg strøk jo Egypt fra lista i går:o
Selv om StarTour drar til Hurghana da, ikke dit, men...

Back
Topp