Reise til Barcelona

Guri Malla

Forelsket i forumet
Jeg skal dra til Barcelona med guttene mine og se fotballkamp i februar, men har dere noen andre tips til ting å finne på? Har lagt inn en ekstra shoppingdag til meg selv, så det er sikret ;)

Alder på gutta?

Jeg vil si at matmarkedet er spennende. Sagrada familia om man kan komme seg opp med heisen og park guell. Jeg vet dette ikke er typiske barnesteder, men utsikten fra en av tårnene eller de rare bygningene i parken er et syn i seg selv. Eller så har du gondolene på fjellet.

Vel, hmm...

Kanskje kan gaten La Ramla være spennende. Her er det mye gateartister og kunstnere. Mange rare og flotte kostymer.

Ta en tur til L'Aquarium. Jeg lurer på om det er europas største akvarium. Haier her.

Er også dyrepark, men den husker jeg ikke hva heter.

Også har man jo den flotte kirken som heter Sagrada Familia, mulig det også kan være noe. Spørs helt hva de liker. Det er jo litt eventyraktig. Veldig spesielt.

Riktig god tur og kose dere masse:)

Både dyreparken, akvariet og 3D-kino er i gåavstand fra sentrum. :) Mener å huske at det gikk taubane fra havnen og opp til Montjuic, der det var en festning, og parkområder. Det går i alle fall taubane opp til Tibidabo, der det er et flott tivoli, men mulig det er stengt i vinterhalvåret...

Signerer de over. La Rambla, hovedgaten, er fantastisk å gå i :) Gaudi parken (Park Guell) og Sagrada Familia. Fantastisk utsikt fra parken, mange fine mønster og farger i selve parken. Nydelig!
Akvariet er også et must! Der får man gå i en "tunnel" med haier som svømmer i rundt.
Bli gjerne med en to-etasjers buss rundt i byen, da får dere blant annet oppleve parken, kirken (sagrada familia) og mye annet fint å se.

Tivoliet er åpent i vinterhalvåret også, vi var der blant annet en uke i februar. Kunne fint gå i genser på dagtid, og om sola var oppe kunne man sitte ute på cafe i teskjorte/topp.
Dra også til havna. Der kan du gå opp i Christofer Columbus-tårnet å får knall utsikt utover sjøen og havna. Det ligger også et stort kjøpesenter på havna med gode solforhold, mange fine restauranter for å ta med barna :)

Edit: redigert pga. skrivefeil ;)

Bare en sånn obs obs! Barcelona er den byen i Europa hvor flest folk får stjålet mobiltelefonen sin og får abonnementet misbrukt for mange mange tusen. Da snakker jeg om alt fra 10.000 kr til over 100.000 kr. Og ja, det er fullt mulig. Så pass godt på telefonen din til enhver tid, og sørg for å ha både pin kode og låsekode.

God tur!

Akvarium og dyrepark ;)

Back
Topp