Reise tidlig i svangerskapet

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Jeg skal reise over atlanteren i slutten av januar, og kommer da til å være ca.8 uker på vei. Er veldig spent på hvordan formen min kommer til å være på det tidspunktet. Er det noen som har noen tips med tanke på å fly så tidlig i svangerskapet? Vurderer også å bestille meg litt tidlig kontroll hos lege, slik at vi får sjekket at alt er ok før vi reiser. Men hva kan man egentlig få sjekket så tidlig uten UL?

Last edited:
Det skal ikke være noe problem, men tror det ligger en del tips på nett. Typ støttestrømper, ta seg en liten spasertur i gangene jevnlig osv :)

Tidlig skal det ikke være noe problem, men på lengre turer ville jeg nok prøvd å gått litt rundt osv.
Ellers er det nok en del tips på nettet ja :-)

Har sett litt rundt på nettet ja, så funnet noen råd der :) Veldig usikker på om det er noe vits i å ta en legetime før turen. Og om jeg da må vente til ordnær UL som er mange uker senere! :( Min første graviditet, så er litt på tuppa mtp SA.

Men skjønner ang bekymringer.. Jeg skal bestille ul til uke 7 tror jeg :)

Jeg får vente til etter turen om jeg klarer det :) Noen grunn til tidlig UL, eller dekker du det selv?

Må legge til at litt av grunnet til at jeg kunne tenkt meg å få sjekket om alt er ok før turen er at vi blir nødt til å avsløre overfor våre medreisende at jeg er gravid. Og synes det er i tidligste laget.

Blir av egen lomme, kun for å se etter liv :)

Skjønner.. Men uansett vil ikke legen kunne se om det er liv på første kontroll, det oppdages på ul :)

Så tidlig kan du absolutt få sjekket hcg-stigning. Du behøver ikke legetime engang, det er "søstrene" som tar blodprøve, bare ring "kontordamene" på legekontoret og forklar din uro.

Så tidlig kan du absolutt få sjekket hcg-stigning. Du behøver ikke legetime engang, det er "søstrene" som tar blodprøve, bare ring "kontordamene" på legekontoret og forklar din uro.
DET tenkte jeg ikke på! :)

Men da må du huske å spørre om det og du må foreta en ny måling minst to dager etter :)

Back
Topp