Reise på ferie med baby

Det du trenger : klær , toalett saker og medisiner (hvis barnet bruker det) ta med paracett, feber måler og slike ting (Just in case)

Til pakking av vogn anbefaler jeg prampack (fåes kjøpt i butikker som selger barneutstyr, men kan også leies gjennom privatpersoner som leier ut , sjekk din lokale Facebook side for kjøp og salg av barneutstyr :) så finner du sikkert noen ;)

PS, kun en ting pr prampack, altså ikke flere gjenstander i samme prampack... årsaken til dette er att gjenstandene kan skade hverandre .... og dessutten kan du risikereatt forsikringen ikke gjelder hvis de ser det er flere ting oppi ,

Du kan med fordel pakke både vogn og bilstol i prampack men de bør ha hver sin .... alternativ kan du kanskje bruke en airshell til bilstolen. .. leies ut på en rekke flyplasser og finnes i flere ulike størrelser

Ta med reiseseng hvis det ikke finnes der dere skal :)
Ang en ting pr Prampack så fikk jeg det skriftlig fra Norwegian at de godtar vogn og bildtol sammen :) det samme svRet fikk jeg hos den lokale barneutstyrs butikken som selger Prampack her :)

Reiste til mallorca nettop og det var 3 t kjøretur til hotellet. Hun er 4 mnd. Var superglad jeg tok med bilstol. Skummel kjøring og ikke minst godt for henne å sitte i stol i stedet for i mine armer både 3 t på fly og buss

Vi hadde ikke med bilsete på ferie nå. Men han satt fremover i bæreselen på bussen til og fra hotellet. Ca 1t kjøring. Han er nå 10mnd da.

Jeg ville ha leid prampack til både vogn og bilsete ;-) Det er det eneste godkjente til det bruk og du får dermed igjen penger om det skal bli ødelagt! Pakker du det I pappeske er det på eget ansvar dessverre!
Trur ikke det er så dyrt å leie på flyplassen :)
Vi har en prampack til vogna. Visste ikke den kunne brukes til bilsete også?
Du har faktisk ikke "lov" å pakke annet en vogn i prampacken, så du får nok iallefall ikke igjen for bilstolen skulle den bli ødelagt... Du risikerer også å ikke få igjen penger for vognen om du pakker bilstolen oppi ettersom du da ikke har pakket riktig...

Hei!
Flere som skal på ferie med babyene deres i sommer? Har ei lita her på 3.5mnd (hun er ca 5mnd når vi skal reise). Vi skal fly til Nice og kjøre buss til Cannes der familien til samboer har en ferieleilighet. Jeg har vært der en gang før og husker vi tok buss fra flyplassen i Nice til Cannes. I natt da snuppa var våken kom jeg til å tenke på sikkerhet i buss. Bør man ta med bilstolen hennes?? Sikkerhet er jo viktigst, men etter et kort googlesøk ser det ut som at det ikke er så vanlig å ta med egen bilstol. I noen busser er det kun topunktssele og da blir det vanskelig å feste stolen og det er bedre om hun bare sitter rett på fanget vårt. Hva gjør dere andre som skal reise til andre land i sommer? :)
Bruker du bilstol om du tar buss her hjemme? Ville absolutt tatt med egen bilstol hvis jeg skulle kjørt bil... Eller evt ordnet meg noe der :)

Du har faktisk ikke "lov" å pakke annet en vogn i prampacken, så du får nok iallefall ikke igjen for bilstolen skulle den bli ødelagt... Du risikerer også å ikke få igjen penger for vognen om du pakker bilstolen oppi ettersom du da ikke har pakket riktig...
Jeg hadde mente ikke å pakke de sammen da! Men visste ikke at bilstol kunne pakkes i prampack. Regner med å leie en sånn ting til å pakke bilstolen i på flyplassen og ha vogna i prampacken min

Jeg hadde mente ikke å pakke de sammen da! Men visste ikke at bilstol kunne pakkes i prampack. Regner med å leie en sånn ting til å pakke bilstolen i på flyplassen og ha vogna i prampacken min
Ok, da misforsto jeg, men trodde det var det hun andre som posta mente :) prampacken er bare for vogn, men når jeg har tatt med bilstol har jeg tatt den som håndbagasje og så har jeg gitt den til flyvertinnen i døra :) er litt skeptisk til å sende den som innsjekket bagasje ettersom de ikke tåler støt og skal byttes ut ved selv den minste krasj i bil :)

Ok, da misforsto jeg, men trodde det var det hun andre som posta mente :) prampacken er bare for vogn, men når jeg har tatt med bilstol har jeg tatt den som håndbagasje og så har jeg gitt den til flyvertinnen i døra :) er litt skeptisk til å sende den som innsjekket bagasje ettersom de ikke tåler støt og skal byttes ut ved selv den minste krasj i bil :)
Det er jeg og. Men vet ikke om vi får ta den med som håndbagasje på et sikkert fullbooka fly til kypros

ImageUploadedByBV Forum1434694850.521354.jpg

Her er svaret jeg fikk fra Norwegian- bilstol kan has i Prampack om det er plass....
På barneutstyrsbutikk sa de at hadde det vært plass, kunne jeg pakket ski omså...

ImageUploadedByBV Forum1434694968.469902.jpg

Her ser du at det er lov... Hvem har sagt til deg at det ikke er lov. Skulle gjerne vist det :)

Vis vedlegget 122412

Her er svaret jeg fikk fra Norwegian- bilstol kan has i Prampack om det er plass....
På barneutstyrsbutikk sa de at hadde det vært plass, kunne jeg pakket ski omså...
Problemet er ikke flyselskapet, men å få igjen på forsikringen hvis noe skjer. Det sa i alle fall hun på barneutstyrsbutikken som jeg kjøpte av..

Vis vedlegget 122412

Her er spørsmål/svar fra barn om bord: A: Mange lurer på dette, og svaret er JA det kan du sikkert få plass til da Prampack rommer ganske mye. MEN – og det er et VIKTIG MEN: Prampack er designet til å beskytte barnevognen, og er utformet for å beskytte denne mot slag/støt som forekommer under transport. Blir det pakket inn andre gjenstander i Prampacken sammen med barnevognen, vil ikke Prampack beskytte like optimalt som den er designet for, og det er større sjans for at barnevognen din blir ødelagt. Skulle det oppstå en skade på barnevognen din når det er pakket inn andre gjenstander sammen med den, vil ikke flyselskapet utbetale noenting ved eventuelle skader.

Problemet er ikke flyselskapet, men å få igjen på forsikringen hvis noe skjer. Det sa i alle fall hun på barneutstyrsbutikken som jeg kjøpte av..
Det er flyselskapet som egentlig skal dekke de skadene, men folk bruker forsiktig fordi vi ikke sjekker skader mens vi er på flyplassen.

Flyselskapet :) lurer på om det ikke står på prampacken, men det er jeg ikke sikker på :)
Rart at vi får forskjellige beskjeder. Jeg fikk min beskjed av Norwegian.. Men pr Facebook. Skal reise igjen til uka, skal spørre på nytt på flyplassen :)
Kjipt at selger av Prampack og Norwegian (Facebook) har gitt meg feil info (?) kjekt å vite 100%. Fikk min skadet vogn tilbake denne uka, ferdig reparert og dekt av Norwegian ,- ingen spm om hvordan den var pakket i Prampack eller hva som lå sammens med den...

Det jeg mente er kun 1 gjenstand pr prampack , dvs vogn og bilstol må ha hver sin emballasje , kan ikke legge to eller flere ting i samme prampack

Fikk høre noe nytt i går ang Prampack - en på spesialbagasje på Gardemoen sa at Max vekt på Prampack e 25 kg ...veide den mere måtte vogna deles- en del i pose - eller to Prampack. Dette var helt nytt for meg! Trodde vogna kunne sendes i sin helhet uavhengig av vekt!!
Heldigvis var min tfk akkurat 25 kg!

Back
Topp