Reise og gravid?

Vilsågjerne101

Elsker forumet
hei hei:)
Er det flere her som planlegge og reise? Evt hvor og hvor lang er dere op vei når dere skal reise?

Vi tenkte å reise til Mallorca og da er jeg vel rundt 4 mnd på vei.
 
vi planlegger reise til Spania i sommer, da er jeg vel 23-24 uker på vei tenker jeg, og har tenkt å være der i 3 uker.
 
Var i London nå i påsken (var da 11 uker på vei). Formen var heldigvis bedre, så det gikk fint. Vurderer også en sydentur en gang i sommer, så lenge formen tillater det [emoji4] Kommer nok da til å være 22-25 uker på vei
 
Var i London nå i påsken (var da 11 uker på vei). Formen var heldigvis bedre, så det gikk fint. Vurderer også en sydentur en gang i sommer, så lenge formen tillater det [emoji4] Kommer nok da til å være 22-25 uker på vei

Så gøy! Foreløpig er jeg veldig dårlig. Har HG. Ser hvordan formen blir til da. Vil ihvertfall reise men var usikker om det er OK. Sier dere ifra til legen/jordmor først?
 
Har planlagt tur med jobben i september (den har vært planlagt i et år eller mer) da er vi borte fra tiiiidlig lørdag morgen til sent mandag, show søndag. Dette blir en stressende tur, men håper jeg er i form til å være med da både fly og hotell er bestilt :)
(Dette er tidlig september, så regner med å være 29-31 uker på vei)
 
Det må vel gå fint å reise så lenge formen er bra. Har bestilt 2 uker ferie i syden! :D Er da 20-22 uker på vei. Gleder oss!

Reiser til gran canaria på søndag og til spania i to uker i sommer, da er jeg rundt 20 uker på vei[emoji4]

Har planlagt tur med jobben i september (den har vært planlagt i et år eller mer) da er vi borte fra tiiiidlig lørdag morgen til sent mandag, show søndag. Dette blir en stressende tur, men håper jeg er i form til å være med da både fly og hotell er bestilt :)
(Dette er tidlig september, så regner med å være 29-31 uker på vei)


Vi skal til Spania i 10 dager i juni, da er jeg vel 19-20 uker på vei... :)

Så gøy! Da tar vi sjansen og bestille reisen idag også! Har ikke tørt det da jeg får ekstra oppfølging pga høyt risiko svangerskap. Men da bestiller vi idag :D
 
Skal reise til USA i uke 18/19 :) gru gleder meg, men veldig redd for blodpropp bare jeg :wideyed: håper bare turen blir fin :)
 
Vi hadde planlagt tur i mai til Hellas lenge før jeg ble gravid, men er 12 uker når vi reiser :)
 
Vi skal til Kreta om 3 uker [emoji5] bikker 12 uker mens vi er der.
Var i Bulgaria rundt samme periode med forrige. Husker det var slitsomt fordi det ikke var så synlig babymage og det sto "innkastere" utenfor hver pub vi gikk forbi som maste og skulle ha oss inn. Ofte skikkelig dårlig alkoholfrie varianter av drikken også.... og så husker jeg det var pommesfrites lukt over alt som jeg ble skikkelig dårlig av [emoji28]
 
Reiser ingen plass før blir bedre, men kanskje i sommar? Viss du har høyrisikosv.er det jo sikkert greit å ikkje reise for seint ihv, og hadde aldri orka reise med kvalme[emoji5] Sist gong var me på helgetur to mnd før ho kom og det blir det ca no og, Italia i september! Så lyst til det.
 
Vi skal faktisk på biltur nedover Europa i sommer, da er jeg rett over 19 uker på vei når vi reiser. Regner med å få tatt OUL før vi drar avgårde :) Har lagt opp ruten slik at det ikke blir mer enn 2-3 timer maks i bil for hver strekning, så det burde gå helt fint!

Hvis du har risikosvangerskap så ville jeg gjerne hørt med legen før jeg bestilte tur, bare i tilfelle :dummy:
 
Noen som vet om mannen også får igjen på reiseforsikringen han å, hvis manblir syk før reise ( syk pga graviditeten) ? :)
 
Skal til England en tur når jeg er 28-29 uker. Hadde planer om å fly med Ryanair men på grunn av deres teite regler (legerklæring fra uke 28,ikke eldre enn tre uker fra billettene ble bestilt) så blir Norwegian eller SAS nedover. Må besøke svigermor en tur[emoji4]
 
Skal utenlands både om et par uker og igjen i juli. Gjør det ekstra kjedelig og sikkert med maten når jeg reiser, og støttestrømper på under flygning :) Husk helseskjema folkens! ;)
 
Back
Topp