Reise med spebarn

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Hei!

Neste sommer har vi ei litta reke på 4 mnd, og tenkte oss tre uker til Hellas (har familie der, så vil bo i hus). Men så er samboer skeptisk til dette. Mener lille er for liten og at det bare blir mas. Jeg er mer der at det vokser opp unger i Hellas også - ikke akkurat u-land, vi har god reiseforsikring og helseforsikring, privat sykehus i nærheten. Første vaksine vil jo også være tatt - men baby har selvfølgelig ikke rukket hele vaksineprogrammet.

Noe man bør tenke på? Er det trygt? Innspill? :-)

eller du tenger ikke ta med babymat det går ann å kjøpe der eller lage selv:) jeg er ikke så fan av smoothieposer men det funker fett i varmen da babyer har så stor matlyst:woot:

eller du tenger ikke ta med babymat det går ann å kjøpe der eller lage selv:) jeg er ikke så fan av smoothieposer men det funker fett i varmen da babyer har så stor matlyst:woot:
Takk for svar!

Ville nok tatt med litt mat hjemmefra ja :-)

Kjør på! Om dere har starta med grøt da, så ville jeg nok tatt med det. Har lett for å være mer sukker i den der nede. Det gjelder gjerne for mme også om det blir aktuelt. De har gjerne andre retningslinjer enn hva vi har. Og siden dere skal bo i hus er det bare å kjøpe masse gode grønnsaker og frukt og lage mat og smoothie selv! :)

Jeg reiste til Spania da min var 4 mnd. Det gikk helt fint:) Han var alltid i skyggen og vi var ekstra påpasselig med hygiene:)

Var i bulgaria da min var 4 mnd. Gikk veldig fint. Fullammet også så han fikk i seg masse væske i varmen og slapp å bekymre meg for bakterieflora i maten. Han kosa seg med å få ligge i bare bleien/naken under parasollen sammen med meg :)

Jeg tenker at det er litt enklere hvis du fremdeles fullammer da :-) for da slipper du å ha med deg en masse stash, ei heller bekymre deg for bakteriefloraen i vannet. Utover det så tenker jeg det skal gå superbra! Mye enklere å reise med dem når de er små babyer :-)

Familien min har også vage planer om reise neste sommer. Foreldrene mine fyller 50 og vil markere dette. Men virker som de kanskje utsetter det er år fordi vi får baby neste år... Men jeg kunne gjerne tenkt meg å dratt da.

Jeg tenker at det er litt enklere hvis du fremdeles fullammer da :-) for da slipper du å ha med deg en masse stash, ei heller bekymre deg for bakteriefloraen i vannet. Utover det så tenker jeg det skal gå superbra! Mye enklere å reise med dem når de er små babyer :-)

Familien min har også vage planer om reise neste sommer. Foreldrene mine fyller 50 og vil markere dette. Men virker som de kanskje utsetter det er år fordi vi får baby neste år... Men jeg kunne gjerne tenkt meg å dratt da.
I bulgaria solgte de eget "babyvann" på flasker. Regner med det er vann som ikke er tilsatt så mye salter og slikt som de andre flaskevannene de selger.

Back
Topp