Reise med fly..

nr 3 på tur.

Forelsket i forumet
Er det noen her som har reist med fly. Skal til Danmark, lurer på om vi trenger pass til Lina. Har jo ikke fått fødselsatesten ennå.. Snakket med flyselskapet på værnes å de sa jeg ikke trengte dette. Men Helsesøster var ganske i tvil. Ble så usikker, vil jo ikke bli sittende ev på værnes eller i københavn og ikke komme meg om bord på flyet.

Jeg fløy bare innenlands da jeg fløy med forrigemann, men den gang fikk jeg beskjed om at man ikke trengte pass, men at man bør ha med fødselsattest. Jeg hadde aldri med noe da de så og si aldri spør om leg til babyen på innenlandsreiser, men kan jo være lurt å ta den med når dere skal fly utenlands [;)]

Ble litt nysgjerrig så søkte litt på google og der kommer det opp at man må ha pass helt fra fødselen av, også spedbarn. Så er sikkert lurt å høre med flyselskapet dere skal reise med eller bare ordne et pass for sikkerhets skyld... [:)]

I Europa så er det ingen flyselskaper (utenom Ryan Air fordi det er utenlansk) som krever pass når du skal fly I Europa. Men ikke-schengen land, som feks Russland ("møkkete land") hehe, da må man jo ha pass.

Men du kan fint reise til København uten pass [:D]

fikk beskjed om at barna ikke trenger pass før de er 12 år ved innenlandsreiser...
Nå har jeg nå bestilt biletter, rekker ikke å få laget pss til neste fredag. Men ble bare så usikker. men kan vel stole på de som jobber for flyselskapet.. eller?

du trenger ikke pass i d hele tatt om du bare skal til danmark[:)]

Kan man reise til irland også?

d var d jeg tenkte jeg også... men så begynte jeg å tenke på om jeg måtte ha med bekreftelse fra far osv osv så ingen tror jeg stikker av med ungen. har jo ikke bevis på at hun er min.. Hun er for tiden papirløs[;)]

ORIGINAL: jonne

fikk beskjed om at barna ikke trenger pass før de er 12 år ved innenlandsreiser...
Nå har jeg nå bestilt biletter, rekker ikke å få laget pss til neste fredag. Men ble bare så usikker. men kan vel stole på de som jobber for flyselskapet.. eller?

Ville bare skyte inn at vi bestilte pass til mini for en ukes tid siden, og fikk det i posten 3 dager senere [:)]

Oki... får se om vi rekker det. Far må vel signere og da blir det litt knapt med tid. han kommer hjem på onsdagskvelden... Eller holder det at jeg tar med en form for legitimasjon fra far? Mange spm her nå...

ORIGINAL: Tine_mor

Kan man reise til irland også?

Om det tilhører shengen så trenger du ikke pass. Å så lenge du kjører med ett europeisk flyselskap. Men jeg anbefaler jo å ha pass når man skal reise så langt. For OM det skal skje noe, å du er utsatt for noe så er pass det eneste gyldige leg.

Søk på google på shengen land.

Oki... får se om vi rekker det. Far må vel signere og da blir det litt knapt med tid. han kommer hjem på onsdagskvelden... Eller holder det at jeg tar med en form for legitimasjon fra far? Mange spm her nå...

Tror det holder med fars underskrift[:)] Legitimasjon vet jeg ikke, men du kan jo ringe å høre[:)]
Men du trenger ikke pass assa[8D]

Tror man måtte ha med gydig legitimasjon fra far. Eller var det underskrift.. [8D]
Går jo ann å ringe til politistasjonen å høre [:)]
Går sikkert fint uten pass da! Er jo bare Danmark [:)]
Var forresten en morsom utfordring å ta passbilde.. Han kunne jo ikke smile eller lage noen grimas.. UHM, lett.. [:D]

Vi fløy til spania da bw var 7 mnd gammel, når vi skulle inn på gardermoen måtte vi vise frem pass da vi gikk inn i utlands avdelingen. men fra spania og hjem viste vi ikke pass engang, var bare å gå om bord.

ORIGINAL: siljepia

Vi fløy til spania da bw var 7 mnd gammel, når vi skulle inn på gardermoen måtte vi vise frem pass da vi gikk inn i utlands avdelingen. men fra spania og hjem viste vi ikke pass engang, var bare å gå om bord.

Du trenger ikke vise pass, det holder med flybillett. Men det er gjort om der nå, så det er engangsluser. Før var det en sikkerhetskontrollør som sto der.
Men man trenger heller ikke pass til Spania [;)]

Takk for alle innspill. Føler meg litt tryggere nå. Ordner seg sikkert, gleder meg iallefall til å møte søstersn i danmark[:D][:D][:D]

Back
Topp