Reise med baby

Kjempespennende

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Vi hadde i utgangspunktet lagt opp til en reisefri jul, men på grunn av dødsfall i familien skal vi nå ut og fly og bo en natt på hotell i neste uke. Da er småen 5 uker. Er det noen som har noen gode reisetips? Hva må vi ha med oss? Har aldri reist med barn før, og var ikke forberedt på å måtte gjøre det allerede, men vil ikke gå glipp av begravelsen, så da må vi jo bare hoppe i det.
Det største spørsmålet er: trenger vi prampack eller går det like fint uten?

Trist å høyre.

Kor lang er flyturen? Er den kort treng du det kanskje ikkje.. Ville hatt bæresjal eller sele til å ha på flyplassen. Kan bli ein del ståing, og då er det greit å kunne stå litt meir fritt. Ellers ville eg prøvd å gitt flaske eller amma på vei opp og nedstigning, for å utligne trykket på babyen. Og blir det skriking på flyet, må du hugse at det er verst for deke. Dei aller fleste forstår at ein baby grin ;-) Mykje lykke til med reisa.

Takk for gode tips!
Det er bare en liten time med fly. Skal øve litt med bæresjal i helgen, så håper jeg vi får det til. Hadde vært fint å slippe å bære hele tiden. Håper vi slipper skriking på flyet. Er så redd for at han skal få vondt i ørene, men da skal jeg absolutt prøve amming (kanskje smokk?) på vei opp og ned.
Har ellers forstått det sånn at en prampack gir oss bedre rettigheter hvis vognen blir skadet, så da bærer det ut på shopping... :/

Prampack var veldig greit når vi reiste sist fredag! Uten den eller andre godkjente pakninger får man ikke noe igjen vist det sko skje noe! Men ble også fortalt at man må pakke opp vogna på flyplassen, reiser man hjem å åpner og det er skade får man ingenting :( jeg pakket opp hjemme hos foreldrene mine da, og den var fin den! Men ett lite tips :)

Ellers så klarte mini jeg fint her på tur! Jeg reiste alene og hadde han i baby bjørnen - som var veldig greit! (Kunne også ha den gjennom sikkerhetskontrollen som jeg ikke viste). Tok den først av på flyet! Jeg spurte om det var lovt å amme, det sa hun nei til, for barnet skulle ligge andre vei - fra deg liksom! Men jeg hadde han bare liggende rett opp holdt jeg på å si, holdt han vanlig! Å hadde fint klart å amme! Satt klar med flaske, smokk og pupp! Men han sov han, nektet å våkne! (Sov egentlig fra vi reiste hjemme til jeg landet på sola) masse lykke til med første flytur! Men husk å hold dere selv rolig, så er som regel barnet også det! :)

Smokk eller pupp på tur opp og ned!
Bæretøy.
Har du bilstol dit du kommer?
Ja, leiebil med babysete. Litt skeptisk til kvaliteten på setet når det ikke er vårt eget, men må jo bare regne med at det er i orden. Hønemortendensene kommer for fullt nå når vi forbereder reise :p

Prampack var veldig greit når vi reiste sist fredag! Uten den eller andre godkjente pakninger får man ikke noe igjen vist det sko skje noe! Men ble også fortalt at man må pakke opp vogna på flyplassen, reiser man hjem å åpner og det er skade får man ingenting :( jeg pakket opp hjemme hos foreldrene mine da, og den var fin den! Men ett lite tips :)

Ellers så klarte mini jeg fint her på tur! Jeg reiste alene og hadde han i baby bjørnen - som var veldig greit! (Kunne også ha den gjennom sikkerhetskontrollen som jeg ikke viste). Tok den først av på flyet! Jeg spurte om det var lovt å amme, det sa hun nei til, for barnet skulle ligge andre vei - fra deg liksom! Men jeg hadde han bare liggende rett opp holdt jeg på å si, holdt han vanlig! Å hadde fint klart å amme! Satt klar med flaske, smokk og pupp! Men han sov han, nektet å våkne! (Sov egentlig fra vi reiste hjemme til jeg landet på sola) masse lykke til med første flytur! Men husk å hold dere selv rolig, så er som regel barnet også det! :)

Puh! Takk! Tror nok det mest er jeg som må roe meg ned, ja :p Vi skal huske å åpne vognen på flyplassen (det visste jeg ikke!). Skal bo på hotell rett ved flyplassen, så jeg tror vi triller bort. Får bunkre opp med et par ekstra smokker også. Merkelig at babyen må holdes på bestemte måter opp og ned - det er jo ikke alltid like lett med en baby som spreller og vrir på seg :/

Puh! Takk! Tror nok det mest er jeg som må roe meg ned, ja :p Vi skal huske å åpne vognen på flyplassen (det visste jeg ikke!). Skal bo på hotell rett ved flyplassen, så jeg tror vi triller bort. Får bunkre opp med et par ekstra smokker også. Merkelig at babyen må holdes på bestemte måter opp og ned - det er jo ikke alltid like lett med en baby som spreller og vrir på seg :/

Det går nok kjempe fint!!
Nei, men jeg holdt han sånt så var naturlig for meg! De gikk forbi også før avgang å sa ingenting på det! I tillegg så er de jo ikke der under avgang og landing så er fritt fram for å amme! Skal ut å fly hjem igjen idag! Og tenker om han er våken så gir jeg han mat med puppen! Men tror han mini her forbinder lyden fra fly med bil, for han sover godt i bilen! Han så veldig skeptisk opp på meg når flyet hadde turbolens, var veldig komisk!

Vi var ute med fly på onsdag. Tur-retur Oslo-Molde. Babyen er 6 uker. Utrolig godt å ha bæresele på flyplassen da vognen må sjekkes inn som spesialbagasje samme sted som koffertene. Og at det ble langt og gå på Gardermoen. Min baby brydde seg hverken om at flyet lettet eller landet. Men både pupp og smokk var lett tilgjengelig. Sovnet begge veier. Hadde også med helseteppe inne på flyet så det ikke skulle bli kaldt for han. Ellers pakk med det du trenger av stellesaker. Rett og slett det du ville hatt med om du skulle bort et annet sted.
Husk og hold deg blid og rolig, babyen kopierer mammaenes reaksjoner.

Back
Topp