Reise i uke 8 til varmere strøk... Tips, erfaringer, do's and dont's??

Pimilla

Blir kjent med forumet
Hei jenter!
Jeg skal til Gran Canaria i uke 8. Er det oen av dere som har vært gravide før som har noen tips og erfaringer å dele angående reise til varme strøk tildig i svangerskapet? Jeg er godt vant med å reise, men ikke som gravid ;)
 
Jeg var i mallorca da jeg var fem mnd på vei.
Jeg brukte støttestrømper på flyturen,og solte ikke magen så mye da den var strekt ganske mye ut,og den ved sammentrekning ville fått mindre fine merker etter solingen.. Ellers koste jeg meg og badet og spiste god mat. Pass på å få godt stekt mat, og evt brus/vann på flaske så du vet at det er mindre sjanse for uønskede bakterier.
God tur!:)
 
Jeg skal til Egypt i uke 16, og har lest meg til at det er viktig å smøre seg med høy solfaktor, da man er utsatt for pigmentflekker. Tror kroppen produserer mer melanin, men det kan hende jeg husker feil... Uansett, ppigmrentflekker danner seg i ansikt, og er vanskelig å bli kvitt.
 
Jeg skal reise i uke 7 :) Tar gjerne i mot tips jeg også :)
 
Vi skal reise til Tyrkia i begynnelsen av august, da er jeg 22-23 uker på veg.. grugleder meg, for jeg har hørt at det er syyyykt varmt der da (har aldri vært i "syden" jeg)
 
Vi var på cruise i Middelhavet nå i påsken. Ikke spesielt varmt(15-22 grader), men varmere enn her hjemme ;)
Synes det var vanskelig med maten, var en del dager i Barcelona også og jeg holdt meg unna den spanske spekeskinken. I tillegg unngikk jeg oster, er noe med at vi skal unngå upasturisert melk og jeg kan ikke spansk så jeg vet jo ikke hvordan de har tilberedt osten :)
Passet også godt på at kjøttet jeg spiste var gjennomstekt. Siden vi var innom Tunisia hadde vi tatt trippelvaksine booster og hepatitt A vaksine på forhånd :)

Jeg har vært høygravid på sommeren før og solte meg litt da, fikk ikke noen pigmentflekker eller noe sånt da.
 
Jeg ser at mine tips er nevnt allerede her : støttestrømper, solkrem, well done biff, ikke rå grønnsaker/salat, vaske frukt grundig, droppe oster og spekemat. Og så er det veldig viktig å kose seg :)
 
Vi skal reise til Tyrkia i begynnelsen av august, da er jeg 22-23 uker på veg.. grugleder meg, for jeg har hørt at det er syyyykt varmt der da (har aldri vært i "syden" jeg)
Huff ja i fjor da vi var der i aug/sept sa lokal befolkningen at vi skulle være glad vi ikke var der i juli/aug. Da var det godt over 40 grader der. DET er for varmt
 
Var i Bulgaria sist e va gravid, va ca 8 uke på vei. Passa vell mest på å drikke masse med vann (måtte springe en god del på do ja), ikkje vær alt for lenge i sola av gangen, ta en dukkert i bassenget innimellom for å kjøle seg ned :) Ellers e jo det sånn som å passe på maten, og liknende.
 
Huff ja i fjor da vi var der i aug/sept sa lokal befolkningen at vi skulle være glad vi ikke var der i juli/aug. Da var det godt over 40 grader der. DET er for varmt
Det er drep varmt der! Var oppunder 40 når vi var der i august! Jeg er vant med varme så jeg koste meg! Husk å drikke en flaske vann i timen ca og bad masse :)
 
Takk for tips jenter! :)
Gleder meg intenst til sol og varme nå, seriøst dritt vær her og laaaange dager på jobb for å rekke alt før jeg drar.
 
Back
Topp