Reise i uke 22

LilleS

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
Junilykke 2020 ♡
Vi har bestilt tur til Gran Canaria i julen. Ut fra min beregning er jeg 22 uker på vei når vi reiser ned og 24 på tilbakeveien. Har Google og ser det skal gå greit i 2.trimester. Men jeg har en kollega som fikk beskjed om å ikke fly lengre enn 3 timer. Så de avlyste en reise til fastlandsspania. Noen som vet om det går bra så lenge svangerskapet er normal?

Ei venninne av meg reiste til Japan i 2. trimester. De hadde billetter på første klasse for å få det mest mulig komfortabelt, men det hadde ikke vært noe problem! De bestilte turen når de viste at hun var gravid. Tror ikke du skal bekymre deg så lenge formen er god[emoji6][emoji1303]

Sist reiste jeg i uke 33, null problem, men måtte ha med legeerklæring. Jeg fløy i uke 37 også, men det var bare en times flytur, da hadde jeg også med legeerklæring, men viste den ikke (det gjorde jeg i og for seg ingen av gangene).

Bruk kompresjonsstrømper og gå mye under flyturen :)

Så bra. Satser på det blir en fin jul i varmen da. Støttestrømper har jeg allerede planlagt å bruke. Er heldigvis kort i bena og hvis jeg må på do like ofte som nå, blir det mye vandring [emoji12]

Viktig å aktivere blodpumpa godt så gå opp og ned på tærnA :)

Jeg lurer litt på det samme.. Vi planlegger tur allerede i høstferien (6.-11. oktober), og mannen vil gjerne til Napoli. Jeg er litt skeptisk, i og med at mange fraråder reiser til middelhavsland i svangerskapet.. Men så vil jeg ikke skuffe han heller da. [emoji849] Alternativet er å reise til Helsinki, en by vi begge har lyst til å besøke. Det blir jo ikke veldig annerledes fra å feriere i Norge mtp bakterier osv.. Hm.. What to do? [emoji848]

Sorry; nå kuppet jeg tråden din![emoji28]

Jeg lurer litt på det samme.. Vi planlegger tur allerede i høstferien (6.-11. oktober), og mannen vil gjerne til Napoli. Jeg er litt skeptisk, i og med at mange fraråder reiser til middelhavsland i svangerskapet.. Men så vil jeg ikke skuffe han heller da. [emoji849] Alternativet er å reise til Helsinki, en by vi begge har lyst til å besøke. Det blir jo ikke veldig annerledes fra å feriere i Norge mtp bakterier osv.. Hm.. What to do? [emoji848]

Sorry; nå kuppet jeg tråden din![emoji28]
Jeg tenker som så, at det bor gravide i middelhavsland også, og at det sannsynligvis går fint, om man er ekstra forsiktig.

Edit: Djises altså, kommer så dårlig frem i tapatalk hvilket forum ting ligger i, sorry for butting in. [emoji23]

I første svangerskapet reiste vi til Tyrkia i uke 12 og feiret jul i New York i uke 23. Passet på å bevege meg litt ekstra på flyet bare, ellers gikk det helt smertefritt[emoji4]

Jeg tenker som så, at det bor gravide i middelhavsland også, og at det sannsynligvis går fint, om man er ekstra forsiktig.

Edit: Djises altså, kommer så dårlig frem i tapatalk hvilket forum ting ligger i, sorry for butting in. [emoji23]

Joda, men de er jo vant med den bakteriefloraen. Det er jo det som er problemet, både mtp toxoplasmose og mage- tarmbakterier. Men ja, jeg blir veldig usikker.

Vi skal til Praha i slutten av oktober[emoji4] Fikk legen til å sjekke meg for toxoplasma og testen var negativ. Kommer derfor til å unngå salat, egg som ikke er hardkokte og fløyte-is i tillegg til de vanlige matrådene i Norge. Tenker at det blir fint med en siste utenlandstur før den lille kommer. Vi er begge to glade i å reise[emoji6][emoji1303]

Jeg var til Kreta i uke 25 sist jeg gikk gravid. Gikk helt fint, hadde med meg kopi av svangerskapserklæring og måtte vise denne frem når jeg skulle hjem faktisk. Ellers var jeg forsiktig med det jeg spiste, spiste f.eks ikke salat. Og brukte støttestrømper på flyet. Var en deilig tur så hadde ikke vært i tvil om å reist igjen[emoji4]

Sniker fra desember :) i sist svangerskap reiste vi til Tenerife da jeg var i uke 21, og det gikk veldig fint. Denne gangen til Mallorca nå i uke 29. Det er herlig å være på ferie! Jeg hadde ordnet med bekreftelse fra jm ang hvor langt jeg var på vei, men ikke trengt å vise den noen av gangene :) bare følg de rådene du har fått om bevegelse og støttestrømper, håndhygiene og obs på maten, så går det helt fint :) jeg er misunnelig! ;)

Her ble det Helsinki[emoji85] Føler meg ordentlig pysete nå, men.. Var så innmari lang reisetid til Napoli også, og det frister lite når formen er heller laber.

Jeg skal reise i jobbsammenheng i ca uke 14 og uke 20. Det er jeg på som uproblematisk. Men zika-områder kommer jeg til å nekte/unngå å reise til. Ellers tenker jeg det er greit å være litt obs på hva man spiser av salat o.l.

Back
Topp