Reise i permisjonen

Martyjens

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Noen som skal bruke permisjonstiden til en reise? Vi vurderer en tur til syden helt i slutten av permisjonen :-)

Ja, vi planlegger 2 måneder ferie sammen i overlapp mamma/pappaperm. 1 måned i utlandet og 1 måned i norge :)

Elsker å reise, har sykt lyst til å reise et sted i permisjonen, helst til Asia, men ser det kan bli litt utfordrende vaksinemessig selv om jeg leser at mange andre har gjort det. Så da blir det vel bare å prøve å komme seg til et nytt land i Europa istedenfor. :) Sambo er litt mer skeptisk, siden han hater småbarn på fly, men jeg skal nok først fly en liten tur innenlands for å teste forholdene.

Vi reiser til Hellas med svigers når pappan har perm. Jeg er heltidsstudent så jeg tilfredsstiller krav om aktivitet så da benytter vi muligheten til å evakuere landet når storebror er ferdig på skolen.

Nei. Hadde nok ikkje reist med baby under ett år pga meslinger og fare for smitte... og at det er styrete med baby på tur i utlandet. Så har eg heller ikkje et veldig stort behov for å drasse med meg baby til utlandet. men så er det litt annerledes med to barn ift et og, me var på ferie i både USA og Spania når førstemann var rett over året(på ferie vel og merke, etter permisjonen).

Blir nok noen turer til eksotiske Bergen og Trondheim! Tror ikke jeg gidder å reise til utlandet med baby, virker stress.

Elsker å reise, har sykt lyst til å reise et sted i permisjonen, helst til Asia, men ser det kan bli litt utfordrende vaksinemessig selv om jeg leser at mange andre har gjort det. Så da blir det vel bare å prøve å komme seg til et nytt land i Europa istedenfor. :) Sambo er litt mer skeptisk, siden han hater småbarn på fly, men jeg skal nok først fly en liten tur innenlands for å teste forholdene.
Ja, reising og fantastisk og herlig å bruke permisjonsperioden på det. Har en venninne som var i Thailand i 4 uker med en 9 måneder og det gikk fint. Men er jo trygt å godt å reise til Europa. Vi holder oss selv innenfor Europa med den lille. Ser den, fly med baby kan nok være utfordrende. Men når de er så små, sover de vel mye også :-)

Vi reiser til Hellas med svigers når pappan har perm. Jeg er heltidsstudent så jeg tilfredsstiller krav om aktivitet så da benytter vi muligheten til å evakuere landet når storebror er ferdig på skolen.
Høres herlig ut med Hellas-tur :-) Veldig fint land!

Vi drar nok til Spania i juni. Blir første reisen utenlands for samboer med baby og 2 store barn, hehe!
Han gruer seg, mens jeg prøver å fortelle at det kan ikke bli verre enn når jeg alene hadde med meg 2 stk på under 3 år, og eldste rømte på Gardermoen :D

Vi drar nok til Spania i juni. Blir første reisen utenlands for samboer med baby og 2 store barn, hehe!
Han gruer seg, mens jeg prøver å fortelle at det kan ikke bli verre enn når jeg alene hadde med meg 2 stk på under 3 år, og eldste rømte på Gardermoen :D
Spania er fint! Vi tenker også å reise der :-) Hehe, går nok så fint atte. Sikkert litt styr å reise med mange barn, men når en har komt på plass og er ferdig med fly og reise blir det nok bra ;-)

Ja, vi planlegger 2 måneder ferie sammen i overlapp mamma/pappaperm. 1 måned i utlandet og 1 måned i norge :)

Så spennende!
Vi har også lyst til å ta deler av permisjonen sammen og reise, men ikke bestemt oss for noe enda..
Hva er deres planer?

Så spennende!
Vi har også lyst til å ta deler av permisjonen sammen og reise, men ikke bestemt oss for noe enda..
Hva er deres planer?

1 måned i sør europa. Tenker mest på portugal, men både itallia, korsika og malta (og flere) er aktuelle. Skal bo i leilighet eller hus slik at vi kan lage egen mat. Så skal vi være 1-2 uker i lofoten og resten av sommeren på familiehytta ved sjøen.

Dette er drømmen da, men vi må virkelig se an hvordan denne ungen blir. Skal uansett ha 2 måneder fri sammen alle tre før pappaen begynner på perm og jeg er tilbake i jobb :)

1 måned i sør europa. Tenker mest på portugal, men både itallia, korsika og malta (og flere) er aktuelle. Skal bo i leilighet eller hus slik at vi kan lage egen mat. Så skal vi være 1-2 uker i lofoten og resten av sommeren på familiehytta ved sjøen.

Dette er drømmen da, men vi må virkelig se an hvordan denne ungen blir. Skal uansett ha 2 måneder fri sammen alle tre før pappaen begynner på perm og jeg er tilbake i jobb :)

Det høres helt fantastisk ut! Portugal og Malta står på ønskelisten min. Må se hva jeg klarer å lure mannen med på jeg også. Er vel lettere å se når man vet hvordan den blir ja.. :)

Vi skal tre uker til Hellas når babyen blir rundt 8-9 mnd. Gjorde det samme med førstemann. Det var en helt fantastisk tur. Vi tilrettela en god del, som at han fikk eget sete på flyet (sov da i bilstolen sin hele veien). Aldri sett han mer harmonisk enn på den ferien :angelic: Så får vi se hvordan det blir å ta samme tur med en baby OG en gutt på nesten tre :p

Spania er fint! Vi tenker også å reise der :) Hehe, går nok så fint atte. Sikkert litt styr å reise med mange barn, men når en har komt på plass og er ferdig med fly og reise blir det nok bra ;-)

Ja, sikkert verdt det når man først er på plass! Jeg har aldri reist så langt med en liten baby før, bare til Stockholm,så blir litt spennende :-)

Back
Topp