Reise i permisjon?

Lego

Forumet er livet
Marslykke 2016
Noen som tenker på å reise i permisjonen, eller som har gjort det med tidligere barn? Vi kunne tenkt oss 3-4 uker i november eller januar, men aner ikke hvor...

Vi har snakket om det, men er vel mest Thailand vi har tenkt på da.Men datteren vår går på skolen så det ikke mulig og gjennomføre en sånn tur lengre :(

Du kan reise i perm ;) har ikke gjort d selv, men vet flere som har gjort det:) Thailand er fint den i den tiden

Bare å reise, men tenk litt over varme/klima... vi tok med en ettåring til Syden og det var mye grining!! Regner med det hadde med varme og fremmed klima å gjøre da han sov minimalt gjennom hele turen :p

Vi reiste til Tenerife når vår datter var 8 mnd. Det var helt supert. Opplevde en veldig fornøyd jente som fikk sprelle med tærne i det fri . Da hun var 1 år reiste vi til en storby, det var verre da hun ble litt stresset av alle folkene.

Vi vurderer en tur til Mallorca I september/oktober neste år. Da er mini et halvt år ca. Vi reiser I såfall med svigers og mine foreldre, så vi blir en stor gjeng :) Jeg jobber som lærer, så jeg skal virkelig benytte meg av muligheten til å endelig reise litt utenom skoleferiene :D

Vi tenker å reise 1-2 mnd til Miami. Leie et hus ved stranden. Pluss kjøre litt rundt. Vi har en liten en på 2 år i tillegg, så blir digg å kunne reise litt bort sammen alle 4. Må bare får hundepass, det som avgjør lengden på turen egentlig.

Vi tenker å reise 1-2 mnd til Miami. Leie et hus ved stranden. Pluss kjøre litt rundt. Vi har en liten en på 2 år i tillegg, så blir digg å kunne reise litt bort sammen alle 4. Må bare får hundepass, det som avgjør lengden på turen egentlig.
Vi ser også på Florida, syns Thailand er litt for lang flytur... Har en som begynner på skolen i 2017, så dette blir på en måte siste sjansen vår til å gjøre noe sånt :-) katten bestemmer litt her, så tenker 3-4 uker er nok. Med litt shopping og div parker går nok pengene fort uansett :-P

Vi vurderer også å reise. Det står egentlig trolig Hellas og Argentina... Det er jo ganske stor forskjell på reise vei. Men må vurdere litt frem og tilbake, har også en hund som eventuelt må passes.
Noen som har erfaring med noen av de landene?

Nei. Ingen planer om det. Snuppa hadde kolikk. Å reise med henne hadde vært helt utenkelig. Jeg tar høyde for det samme denne gangen. Så planlegger iallfall ikke noe sånt på forhånd.

Hellas eller Argentina. Argentina. Er du glad i biff sies det at du finner verdens beste biff her. Samboeren min jobbet litt i Argentina og Chile, jeg var med han til Chile og det var en utrolig fin opplevelse (minus jordskjelvene). Men alle sier, inkludert min kjære at Argentina bare må oppleves og jeg skulle gjerne vært der selv. Men det passet ikke å reise da han var der, men men.

Vi tenkte å reise til høsten foresten. Da har vi kommet litt inn i ting her hjemme, også ser vi om det lar seg gjøre. Håper jo så klart alle slipper kolikk.

Hellas eller Argentina. Argentina. Er du glad i biff sies det at du finner verdens beste biff her. Samboeren min jobbet litt i Argentina og Chile, jeg var med han til Chile og det var en utrolig fin opplevelse (minus jordskjelvene). Men alle sier, inkludert min kjære at Argentina bare må oppleves og jeg skulle gjerne vært der selv. Men det passet ikke å reise da han var der, men men.

Vi har vært i Argentina før, og det var helt fantastisk!
Bekymringen min ligger i reiseveien....
Men maten, vinen,menneskene, kulturen.... Den er jo bare heeeeelt nyyyydelig!

Hellas har jeg ikke så mye forhold til, men der bor vi gratis og jeg tenkte kanskje vi tar med hunden. Må bare sjekke litt med veterinæren.

Det er jo en stund til uansett da.... :happy:

Back
Topp