Reise hjem med engang?

Jeg deo hjem ca 19 timer etter fødsel, det var ikke veldig populært på Drammen heller :p på Drammen var det ikke mange tester; legeundersøkelse, hørselstest og føllingsprøven. Dro tilbake for å ta føllingsprøven.

Jeg var i toppform etter fødselen. Hadde seriøst ikke vondt et eneste sted ;) amming er de ikke behjelpelige med på Drammen uansett. Jeg angrer veldig på at jeg ble to netter på barsel med førstemann, vi hadde hatt det veldig mye bedre hjemme.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var også i drammen. Makan til sure ansatte. Da jeg stod oppreist etter fødselen (Noe jeg ikke hadde tenkt noe over);fikk jeg kjeft og beskjed om å legge meg i senga. (Noe jeg ikke gjorde) Jeg fikk beskjed om å dusje, men at jeg ikke fikk dusje lenge. (Bare... Hæ?) Da jeg sa jeg skulle hjem følte jeg det og ble feil.

Godt å komme hjem hvor jeg kunne dusje uten at noen banket på døra for å rope: "Du må bare vaske deg nedentil, noe mer er det ikke tid til nå!"

Jeg var også i drammen. Makan til sure ansatte. Da jeg stod oppreist etter fødselen (Noe jeg ikke hadde tenkt noe over);fikk jeg kjeft og beskjed om å legge meg i senga. (Noe jeg ikke gjorde) Jeg fikk beskjed om å dusje, men at jeg ikke fikk dusje lenge. (Bare... Hæ?) Da jeg sa jeg skulle hjem følte jeg det og ble feil.

Godt å komme hjem hvor jeg kunne dusje uten at noen banket på døra for å rope: "Du må bare vaske deg nedentil, noe mer er det ikke tid til nå!"

Fantastisk.. Jeg møtte ei som var hyggelig første gangen jeg var på barsel. Hun sa at jeg skulle ringe på når jeg skulle amme så det ble riktig. Jeg ringte, og det kom ei grinete kjerring som ikke kunne skjønne hvorfor jeg ringte for å amme. Ringte også for å spørre om de kunne skifte bleie på natta, men det måtte jeg gjøre selv. Man fikk inne baby for å sove hele natta.. :o

Første jeg spurte om var å dusje. Jeg satte meg på den stolen og koste meg :) Ingen som maste på meg. Takk og lov. Såpe brukte jeg også.. Gæren som jeg er haha. Etter 23 timer fødsel ville jeg nyte dusjen :)

Fantastisk.. Jeg møtte ei som var hyggelig første gangen jeg var på barsel. Hun sa at jeg skulle ringe på når jeg skulle amme så det ble riktig. Jeg ringte, og det kom ei grinete kjerring som ikke kunne skjønne hvorfor jeg ringte for å amme. Ringte også for å spørre om de kunne skifte bleie på natta, men det måtte jeg gjøre selv. Man fikk inne baby for å sove hele natta.. :eek:

Nei. Men det kan jeg være enig I. Man får jo ikke babyer for å sove hele natta. Da er det opp å skifte bleier selv.

Men selvfølgelig. Hun kunne sikkert sagt det på en mer hyggelig måte, da du sikkert var sliten.

Nei. Men det kan jeg være enig I. Man får jo ikke babyer for å sove hele natta. Da er det opp å skifte bleier selv.

Men selvfølgelig. Hun kunne sikkert sagt det på en mer hyggelig måte, da du sikkert var sliten.

De fleste sier jo at greia med å være på barsel er å hvile litt og la de ansatte ta et par skift. Det blir jo mer enn nok skift når man kommer hjem :p

Barsel er gull! Ville helst være en dag til, men da hadde jeg måttet dele enerommet... Var greit å dra hjem da, det var etter to dager.

Med førstemann kunne jeg ikke reist hjem tidlig, måtte operere etter fødsel pga jeg revnet sånn cirka herfra til månen.
Men synes det var koselig å være der, hadde familierom og mannen var der. Med andremann husker jeg nesten ikke :p med tredje reiste jeg hjem dagen etter , følte meg trygg og rolig på alt, i tillegg til super form!

De fleste sier jo at greia med å være på barsel er å hvile litt og la de ansatte ta et par skift. Det blir jo mer enn nok skift når man kommer hjem :p

Hæ? Barsel tar skift på babyen? Aldri hørt.. Tror det er noe man må regne med å gjøre selv haha

Hæ? Barsel tar skift på babyen? Aldri hørt.. Tror det er noe man må regne med å gjøre selv haha
Tydelig at det er store forskjeller rundt forbi, i Skien fikk jeg beskjed om det var noe som helst de kunne være behjelpelig med måtte jeg bare ringe, de kunne ta han hele natten, og bare komme inn når han skulle ha mat, om meg og mannen ville slappe av litt på dagtid kunne de ta han. Og kom gjerne inn å satt der hele ammingen fordi jeg slet så med det. Jeg opplevde aldri å være til bry, fikk virkelig følelsen at de var på jobb kun for meg, og det er jo slik det bør være. Veldig synd så mange har en dårlig opplevelse :(

Tydelig at det er store forskjeller rundt forbi, i Skien fikk jeg beskjed om det var noe som helst de kunne være behjelpelig med måtte jeg bare ringe, de kunne ta han hele natten, og bare komme inn når han skulle ha mat, om meg og mannen ville slappe av litt på dagtid kunne de ta han. Og kom gjerne inn å satt der hele ammingen fordi jeg slet så med det. Jeg opplevde aldri å være til bry, fikk virkelig følelsen at de var på jobb kun for meg, og det er jo slik det bør være. Veldig synd så mange har en dårlig opplevelse :(

Akkurat samme opplevelse hadde jeg i Skien begge gangene. Var fantastisk å være på barsel, og de var så behjelpelige med absolutt alt :-) Var der 4 dager første gang og 6 dager andre gang.

Jeg fødte mitt første barn i februar og er så takknemlig for hjelpen på barsel. Jeg kan ikke forestille meg at jeg kunne klart ammingen uten. Jeg synes det var skummelt å dra hjem etter tre dager liksom :D

Jeg dro hjem tidlig dagen etterpå, ville dra hjem samme dagen, fikk lov til det ingen sure miner. Men ble tilslutt seint på kveld så meg og min mann "sov over" hehe. Roligere hjemme, spes når fødsel har gått bra uten komplikasjoner, baby er frisk, og har jo gått igjennom det hele flere ganger før! visste godt hva det var å få baby liksom.

Vi har tre barn. Vært på barsel en natt m begge de to første. Har ikke trivdes på barsel så denne gangen hadde vi planlagt å reise hjem etter få timer. Gleden var stor etter en ukomplissert og grei fødsel. Ikke så mye som en rift! JESS tenkte jeg da drar vi rimelig kjapt. Jeg ble altså så knust når vi kom ned på barsel å fikk beskjed om at vi måtte bli til dagen etter fordi legene ikke hadde tid til å se på jenta vår før det. Det ødela alt å jeg var faktisk helt utrøstelig i flere timer.
I ettertid har jeg tenkt på hva som var greia med det? Kan ikke foreldre bestemme det selv? Vi kunne vel bare ha dratt tilbake dagen etter for den sjekken?
Ikke vet jeg men heldigvis ble det en hyggelig natt på barsel i alle fall da jeg fikk grått meg til enerom og selskap ! :-P

Back
Topp