Reise fra barn..

ORIGINAL: ~kaos~

ORIGINAL: leonorasmamma

Jeg hadde ALDRI gjort det, men det kommer sikkert av at jeg har hatt psykologi på skolen og virkelig fått prentet inn hvor store skader barnet får om en reiser fra de så lenge..
En skal ikke reise fra de før de er ca 3 år
.

Lytt til ditt indre og gjør det som føles riktig for deg[:)]

ett spm. da bare: hva med de som har barna borte annenhver uke pga delt omsorg? Har ikke lest hele tråden, men bare lurer... sånn off the topic liksom[:)]

Men det kommer vel ann på hvem ungen er hos?[:-]
Er det pappan er vel han en av hovedpersonen i barnets liv[:)]

ORIGINAL: mayah

Jeg hadde ALDRI gjort det, men det kommer sikkert av at jeg har hatt psykologi på skolen og virkelig fått prentet inn hvor store skader barnet får om en reiser fra de så lenge..
En skal ikke reise fra de før de er ca 3 år.

Gjelder det enklte overnattinger også? Feks en natt eller en helg?
Har en på 2.5 som eeeelsker å sove hos farmor og farfar. Snakker ikke om annet fler uker i forveien..

Jeg tror ikke at det er så svart hvit at barnet tar skade av det om det kun er en natt eller to. Så lenge barnet også er med omsorgspersoner som barnet har en god relasjon med så er dette med på å trygge barnet[:)]
Høres ut som han har det fint hos de og det er jo kjempe bra[:)]

Hvor store skader får et barn av at mor reiser ei uke på ferie? Med tilstedeværende pappa?

Hvorfor kan man ikke reise fra barn som ikke er fylt 3 år? Hvor går grensa? Og hvor lenge kan man være borte inntil da?

Har du linker blir jeg glad. [:)]

ORIGINAL: Gitte__

Vil du utdype litt?[:)]
Tviler ikke altså, er bare nyskjerrig[:D]

Et barn som er så liten evner ikke å skjønne at moren er borte bare for en periode. Etter som dagene går så kan barnet bygge opp frustrasjon og sinne mot den personen som de som oftest opplever seg mest knyttet til, at han kan avvise deg når du kommer tilbake. Det er ikke for å skremme deg eller noe, men det er det som vi har lært.

Det er da ikke slemt[8|] Synes jeg da[8D] Barn ahr godt av å være med litt forskjellige folk også så så lenge de blir tatt vare på så ser jeg ikke noe problem[:)]

Det er nok oftest foreldrene somsynes det er fælt heller enn barna[:)]

Takk for alle gode svar!!

Jeg har blitt spurt av et par venninner, det er noe vi har tenkt på leeenge før jeg fikk barn, men har aldri blitt noe av.
Gutten skal være hjemme hos pappaen sin, de har et veldig godt forhold. Kanskje jeg kan komme på skype eller noe? Hm..
Ble hvertfall mer positiv til å dra. Selvom det både frister og ikke fult så frister.. [:)]

ORIGINAL: ~kaos~

En skal ikke reise fra de før de er ca 3 år
.

ett spm. da bare: hva med de som har barna borte annenhver uke pga delt omsorg? Har ikke lest hele tråden, men bare lurer... sånn off the topic liksom[:)]

og det er nettopp derfor delt omsorg IKKE er anbefalt for barn under 3 år!!!

Slem er du ikke. Hvis du tror du får en fin tur og ungen har det godt hos pappa eller andre nære omsorgspersoner så dra[:)]
Jeg hadde IKKE betalt masse for ferietur hvor jeg hadde brukt 98% av tida på å savne ungen... Vet at jeg ikke hadde klart å kose meg ei uke uten henne.

Et barn som er så liten evner ikke å skjønne at moren er borte bare for en periode. Etter som dagene går så kan barnet bygge opp frustrasjon og sinne mot den personen som de som oftest opplever seg mest knyttet til, at han kan avvise deg når du kommer tilbake. Det er ikke for å skremme deg eller noe, men det er det som vi har lært.

Det er det jeg frykter.. Men hvis jeg prater med han på telefon og sånt da? Eller skype kanskje[8|] Han skal være hjemme hos pappan sin, og de skal farte rundt på besøk til besteforeldre og oldeforeldre. Så de skal ha litt å gjøre de også[:)]

ORIGINAL: *naftaline*

Hvor store skader får et barn av at mor reiser ei uke på ferie? Med tilstedeværende pappa?

Hvorfor kan man ikke reise fra barn som ikke er fylt 3 år? Hvor går grensa? Og hvor lenge kan man være borte inntil da?

Har du linker blir jeg glad. [:)]

Barn er forskjellige som oss voksne. En kan ikke si om barnet tar skade av det eller ikke før det gjerne er for sent. Noen barn er tøffere og takler det sikkert bedre mens andre barn takler det svært dårlig... Jeg tror at frustrasjonen ved at barnet ikke forstår hvor mor er som er det verste... Hvor grensen går varierer nok også veldig, men om du leser forskjellige teorier om normale stadier i et barns psykologiske utvikliing/ulike faser de skal gjennomgå så kan en tenke seg hvor lenge de er utsatte.. Du får google det[:)]
På skolen så fikk vi sett en eldre film som heter noe som the robertsens eller noe slikt. I filmen så har de filmet en liten gutt gjennom 4-5 dager hvor han er forlatt ved et hjem fordi moren er på sykehuset for å føde. Det interessante med filmen var at den ikke var ment for å vise hvordan gutten daglig ble brutt ned av avstanden, men i ettertid så så en hvordan barnet sluttet å spise, var urolig, apatisk osv etter som dagene gikk.. Den gutten hadde problemer resten av livet. Hør med universiteter/psykologer i nærmiljøet om dette er noe som interesserer deg. Veldig spennende tema[:)]

ORIGINAL: STJERNE*

Det er det jeg frykter.. Men hvis jeg prater med han på telefon og sånt da? Eller skype kanskje[8|] Han skal være hjemme hos pappan sin, og de skal farte rundt på besøk til besteforeldre og oldeforeldre. Så de skal ha litt å gjøre de også[:)]

For meg så virker det som at du har veldig lyst til å dra så jeg svarer ikke for at du skal føle deg dårlig med det valget, men bare sånn generelt. Min mann dro på ferie og var borte i 2 uker nå i semptember. Dvs at vår datter da var 2 1/2 år. Hun taklet VELDIG dårlig å se faren sin på nettet for de skjønner ikke greia med at pappa er inn i skjermen. Vi måtte rett og slett droppe det og heller bare at de snakket på tlf. Det gikk jo veldig greit at han var borte, men på den andre siden så er ikke han hoved omsorgspersonen.

Som nevnt tidligere så gjør det som du mener er riktig for det er DU som kjenner ditt barn og de omgivelsene han skal være i mens du er borte[:)]

ABsolutt ikke slemt og heller ikke egoistisk om du velger å klare å dra[:)]

Jeg har ikke vært borte fra dattera mi mer enn en natt av gangen. Jeg hadde ikke klart å dratt vekk en uke, selvom både ho, jeg og sambo sikkert hadde hatt godt av det[:D] Men føler at jeg helt sikkert hadde angra og bare lengta hjem. Syns ikke sånt er gøy heller.

Jeg hadde ikke klart det, jeg savner ham bare han er 6 timer i barnehagen jeg! [8|] Men synes ikke det er slemt, så hvis du har lyst, så reis, og reis uten dårlig samvittighet. Pappaen er jo like mye forelder han også, de to får det sikkert fint sammen!

Hei. Jeg må bare kommentere leonorasmamma referanse til den filmen. Det er absolutt ikke noe du kan bruke til å sammenligne med det som TS spør om! Det er jo et lite barn som blir overlatt til fremmede i flere dager, på et barnehjem! Det kan ikke sammenlignes med å være hjemme sammen med pappa i trygge, vante omgivelser! Selvsagt ble dette barnet skadet, det skjønte jo ikke hvorfor det plutselig var omgitt av fremmede og pappen bare kom for å hilse på!

Dra og kose deg! Så lenge han er med pappan er det jo ihvertfall ikke noe problem. Jeg og samboern min var nettopp ei uke i New York, da var mini halve uka hos sambo sine foreldre og halve uka hos mine. Gikk kjempefint, og de sa han hadde vært så blid og kos hele uka. Han kjenner de godt å da er det ikke noe problem. Var ikke noe problem når vi henta han heller, var glad for å se oss [:)] Jeg tenkte ikke så mye på han da jeg var der jeg, kosa meg på ferie og ladet batteriene. Vil anbefale deg å gjøre det samme, ikke styre med skype og greier, uka går fort den vettu [:)]

jeg hadde ikke gjort dt men det er jo ikke slemt å gjøre det fordi[8D]
men skal jeg på ferie drar jeg med gubben og barna mine;)

Back
Topp