Reise bort kort tid før termindato

Viica

Forelsket i forumet
Er blitt bedt med på hyttetur et par uker før termindato, det er ca. 3 timer med kjøring til sykehuset jeg skal føde på om det skulle skje noe. Ville dere tatt sjansen og dratt, eller avlyst?

Kommer an på om det er et sykehus nærmere også? Du får jo lov til å føde der om det kommer brått på.

Jeg ville personlig ikke dratt, da det var litt for lang avstand til sykehuset for min del. De siste to ukene ser jeg for meg er tunge og hvis jeg da skulle blitt med på hyttetur med pakking, deling av bad/dusj og begrenset kjøleskapsutvalg og vært alene mens de andre drar på fin langtur... Nei takk[emoji4]. På den andre siden kunne det jo vært koselig hvis du er i god form og så videre, men tror jeg hadde vært mer i klekkemodus enn i hytteturmodus[emoji6]

Jeg personlig hadde ikke orket med det.. Men om du har lyst, så hvorfor ikke..? Nå husker jeg ikke om du førstegangs? Isåfall er det vel bare å dra inn med en gang om du kjenner noe som minner om rier.

Personlig hadde jeg ikke orket og heller ikke tatt sjansen fordi jeg sist hadde en rask fødsel 15 dager før termin.
Men om du selv føler for det syns jeg du skal gå for det :)

Jeg tror nok ikke jeg hadde orket det stresset med hyttetur så tett på termin. Vet aldri hvordan sengene er og det er da litt kjedelig å ikke få sove pga det.

Jeg hadde ikke turt å ta sjansen på det eller orket det.
Hadde heller blitt med en stund etter baby var født :-)

Jeg ville sett at til aktuell avreise jeg. De du skal reise med må vel ha forståelse for at du kanskje må avlyse dagen før? Er jo kjipt å avlyse nå også er du kanskje i fin form og gjerne ville dratt.

Er blitt bedt med på hyttetur et par uker før termindato, det er ca. 3 timer med kjøring til sykehuset jeg skal føde på om det skulle skje noe. Ville dere tatt sjansen og dratt, eller avlyst?
Hvis du har energi så hvorfor ikke :) jeg skal selv i 60 årsdag til pappa med hotellopphold en helg 14 dager før termin. Pakker med meg fødebagen Just in case ;) orker ikke å leve etter "hva hvis" flere uker i forkant og gå glipp av all moroa ;)

Er førstegangs så det gjør vel det hele mer skummelt, i og med at jeg ikke aner hva jeg går til. Vet at selve hytteturen ikke ville blitt noe problem, gode senger og avslapning hele helga, om man er såpass sliten at alt annet enn å ligge hjemme på sin egen sofa vil være for mye er vanskelig å forutsi. Det sosiale kan jo også ta på! Nå er jeg i uke 33 og i fin form, men merker jo det blir tyngre for hver dag... Det verste er vel om ting skulle skje veldig brått og vi må kjøre langt, hjemmefra er det knappe 10 min til sykehuset. Vet ikke om jeg vil ta den risikoen første gang jeg skal føde.

Hmm, er vel kanskje ikke så dumt å se an til det nærmer seg og heller avlyse da :) Kan jo hende det føles greit å reise!

Jeg ville dratt om formen er bra og du tror denne hytteturen er noe som kommer til å gi deg energi! Jeg tenker som så at man kan ikke legge livet på is for noe som kanskje ikke skjer før om 3 uker hvis det er noe du har lyst til. Du kan jo si at du blir med, men med forbehold om hvordan formen er på det tidspunktet hytteturen finner sted? Det kan jo skje mye med formen på 5 uker...
Jeg ville som noen andre foreslår tatt med fødebagen på fjellet og heller dratt litt fort til sykehuset om noe skulle skje. Sjansen for at det går veldig fort som førstegangsfødende er jo ikke så veldig stor :)

Jeg skal til utlandet til bryllup 3 uker før termin og har inntil videre store planer om å dra. Det kommer helt an på hvordan du har det med det. Jeg hadde ikke vært så redd for det, men med min historikk med fødsler, har jeg god tid til å reise til et sykehus hvis noe skulle skje.

Jeg ble invitert på hyttetur 3 uker før.halvannen time med bil til nærmeste sykehus, nesten 3 til mitt. Jeg fødte på 6-7t fra første ri sist. Og de andre skal garantert drikke vin o.l. ingen fylletur, men ingen edru nok til å kjøre heller store deler av døgnet. Så jeg takket pent nei. Hytteturer kan jeg alltids dra på senere ;) Nå vil jeg sove alene i min gode dobbeltseng med div puter og dyner :p (ja, mannen er jagd ut for tiden)

Jeg hadde nok personlig ikke dratt, men det er fordi jeg ikke ville hatt ro i sjela mens jeg var der. Men avstanden til nærmeste sykehus er jo ikke avskrekkende lang, og så lenge du tenker at det kan være både hyggelig, og ikke minst komfortabelt, så ville jeg kjent på magefølelsen. Men lurt å se det litt an på hvordan formen er når den tid kommer, uansett. Aller siste innspurt kan være ganske tung for noen.

Apropos den litt lange kjøreturen. For veldig mange vil adrenalinet kroppen produserer når en er i en stressa situasjon (slik som når en stresser til sykehuset for å føde) hemme eller stanse riene litt. Så tar de seg opp igjen når en føler seg trygg på sykehuset, Så for de aller fleste går disse bilturene veldig bra. Men selvfølgelig viktig å være føre var uansett!

Så lenge det er såpass langt til nærmeste sykehus ville jeg ikke dratt.
Jeg angret som en hund på at vi dro på overnatting en 3 uker før termin sist gang, da jeg våknet med modningsrier om natten (hadde gjort det flere ganger, så skjønner ikke at jeg turte å dra på overnatting i det hele tatt :P ). Dette var til familie, som bor veldig sentralt og i nærheten av stort sykehus, men det var ikke "mitt" sykehus.
Du gjør for all del som du føler for, men personlig ville jeg ikke turt når det ikke er sykehus nærmere :)

Hvis formen er fin og det ikke er tegn til fødsel, ville jeg avventet og bestemt meg når helga nærmet seg. Har du noen som kan kjøre deg? Skal mannen og være med? Som førstegangs tenkte jeg ikke på at jeg var på ferie 3 timer unna nærmeste sykehus, bare 2-3 uker før fødsel.

Det er etter hva du føler selv når den tid kommer. Blir litt vanskelig å svare på det alt nå... du vet ikke hvordan formen blir innen den tid etc.
Og så spørs det på hytta... hvor comfort er det på den?
Hadde vi dratt på hytta her, så hadde jeg endt opp med vondt både her og der, da de sengene er drepen for en svær kropp. Og ikke er det innlagt vann.. og utedo frister ikke :p

Back
Topp