Reise 1,5 t 12 dager før termin?

Guttemamma050819

Andre møte med forumet
Jeg har ei venninne som bor 1,5 t bilkjøring unna. Hun fikk ei datter i desember og jeg har ikke besøkt venninna mi på lenge så har jo veldig lyst til å ta en tur. Har snakka om å besøke henne på onsdag, men er litt usikker på om jeg tør? Hva om fødselen setter i gang mens jeg er der også må jeg kjøre hjem med rier? Har født to ganger før (10 år siden sist og annen far) og gikk langt over termin med begge.. men det kan jo være annerledes nå. Hatt en del kynnere og mensmurringer og tror slimproppen gikk i går..
Hva ville dere gjort? Tatt sjansen eller ikke?
 
Jeg hadde ikke gjort det, særlig siden du tror at slimproppen har gått. Kan ikke venninna di besøke deg, eller så kan dere vente til du har født? Ingen vits i å ta sjanser.
 
Hvis proppen gikk så nei.. Hvis du vet det var den
 
Hvis proppen gikk så nei.. Hvis du vet det var den

Kan jo ikke være helt sikker. Men skjønner ikke hva det skulle vært ellers.. Kom ut en 3-4 cm lang geléklump som var tykkere i den ene enden. Kom dagen etter jeg hadde ekstra mye vonde kynnere og murringer og ryggvondt. Eneste annen forklaring jeg kan finne er 1,5 døgn gammel sæd som har klumpa seg sammen.. men aldri opplevd at det kommer ut på den måten.
 
Jeg hadde ikke gjort det, særlig siden du tror at slimproppen har gått. Kan ikke venninna di besøke deg, eller så kan dere vente til du har født? Ingen vits i å ta sjanser.


Takk for svar! Nei, er litt vrient for venninna mi å reise hit siden hun ikke har bil og har en en mnd gammel baby som var født prematur. Men får vel kanskje heller vente litt.. Men tar jo litt tid før man kan reise avgårde med en nyfødt halvannen time i bil og.
Men en annen ting jeg kom på er at hjemmefra er det enda 35 min til sykehuset i motsatt retning av der jeg kommer fra hvor venninna mi bor. Hun bor i Oslo så er såklart mange sykehus i nærheten, men vil jo helst dit jeg har planlagt pluss at barnefar burde rekke fram;) Kan jo være kø også på vei ut av Oslo om man er uheldig..
 
Jeg hadde dratt, lett! 1,5 time er ikke all verden. Kjenn på formen å ta det der ifra :) slimproppen kan gå flere ganger, å flere uker før fødsel.
 
Jeg har ei venninne som bor 1,5 t bilkjøring unna. Hun fikk ei datter i desember og jeg har ikke besøkt venninna mi på lenge så har jo veldig lyst til å ta en tur. Har snakka om å besøke henne på onsdag, men er litt usikker på om jeg tør? Hva om fødselen setter i gang mens jeg er der også må jeg kjøre hjem med rier? Har født to ganger før (10 år siden sist og annen far) og gikk langt over termin med begge.. men det kan jo være annerledes nå. Hatt en del kynnere og mensmurringer og tror slimproppen gikk i går..
Hva ville dere gjort? Tatt sjansen eller ikke?
Er i samme situasjon, termin noen dager etter deg. Også 10 år siden forrige fødsel (styrtfødsel 40 minutter fra første tegn) og annen far. Slimproppen min gikk for nesten en uke siden, sammen med en liten blødning. Bor ca to timer fra nærmeste sykehus, far har lengre reisevei om han er på jobb.
Jeg hadde dratt lett. Men ville just in case hatt helsekort og fødebag i bilen, samt telefonnummer til lokale fødeavd
 
Er i samme situasjon, termin noen dager etter deg. Også 10 år siden forrige fødsel (styrtfødsel 40 minutter fra første tegn) og annen far. Slimproppen min gikk for nesten en uke siden, sammen med en liten blødning. Bor ca to timer fra nærmeste sykehus, far har lengre reisevei om han er på jobb.
Jeg hadde dratt lett. Men ville just in case hatt helsekort og fødebag i bilen, samt telefonnummer til lokale fødeavd

Takk for svar! Fint å høre fra noen i samme situasjon. Jeg hadde ikke styrtfødsel med noen av de andre, så burde jo være mindre skeptisk enn deg;-)
 
Hvis formen er fin, så hadde jeg dratt selv, men det er jo en avgjørelse du selv må ta ;)
 
jeg hadde nok dratt så sant jeg ikke kjente noe annerledes.
 
Hadde reist, kan veinnina di kjøre om noe begynner å skje?
 
Back
Topp