Reinsdyr...

Skulle man ikke kunne det? Jeg har spist det flere ganger :S

Trodde jeg hadde lest at man ikke kunne spise det, men mulig jeg tar feil der:)

Uffda.. det ville overrasket meg veldig hvis det var tilfellet men tror du finner all info om hva en kan og ikke kan spise i svangerskapet på matportalen.no.. Håper virkelig det går bra! :s

Tviler sterkt på at det er farlig. Spiser det så å si hverdag, mamma har spist når hun var gravid, bestemor det samme og vi er alle sammen friske å raske! :)

Sjekket på matportalen, står ikke noe om det der nemlig, men mente jeg leste det et annet sted. Hmm. Muuulig jeg tar feil altså, men greit å være på den sikre siden:)

hvis ikke det står på matportalen så føler jeg meg trygg på å spise det vertfall :)

Aldri hørt om at man ikke kan spise det, og så lenge det ikke står noe om det på matportalen.no så vil jeg tro det er helt trygt så lenge den er godt stekt/kokt :)

dette er det jeg fant da jeg googlet:

Reinsdyrkjøtt fra enkelte områder kan fortsatt inneholde noe radioaktiv forurensning etter Tsjernobyl-ulykken. Gravide bør derfor ikke spise reinsdyrkjøtt fra høyfjellsområdene i Hedmark, Oppland, Nord-Trøndelag og Nordland sør for Saltfjellet oftere enn én gang i uka.

På lommelegen står det:

Alle typer kjøtt kan spises, men de må være ordentlig tilberedt, gjennomstekt eller gjennomkokt. Ikke spis rått kjøtt, inkludert speket kjøtt, gravet kjøtt eller biff tartar. Reinsdyrkjøtt kan ha radioaktiv forurensning etter Tsjernobyl og noen anbefaler at gravide ikke skal spise reinsdyrkjøtt mer enn en gang i uka fra høyfjellsområdene i Hedmark, Oppland og Nordland sør for Saltfjellet. Kjøttpålegg bør selvfølgelig også være ferskt og innenfor holdbarhetsdatoen.

:)

På lommelegen står det:

Alle typer kjøtt kan spises, men de må være ordentlig tilberedt, gjennomstekt eller gjennomkokt. Ikke spis rått kjøtt, inkludert speket kjøtt, gravet kjøtt eller biff tartar. Reinsdyrkjøtt kan ha radioaktiv forurensning etter Tsjernobyl og noen anbefaler at gravide ikke skal spise reinsdyrkjøtt mer enn en gang i uka fra høyfjellsområdene i Hedmark, Oppland og Nordland sør for Saltfjellet. Kjøttpålegg bør selvfølgelig også være ferskt og innenfor holdbarhetsdatoen.

:)
Takk:)

Spis og kos deg,det er jo sååååååå godt:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp