Reima vs Reimatec

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Er det så stor forskjell? Har sett på begge deler. Reima koster 799,- (fast tilbud) og Reimatec 1199,- Begge er vanntette. Skal brukes i bhg av ei som snart er 2 år. Erfaringer? :)

Høyere vannsøyle på tec. Hvertfall det eneste som jeg ser på som ordentlig vanntett.

Tec har høyere vannsøyle, men begge er vanntette.
Vet barnihagen.no har hatt de på 50% denne uke om du vil ha dressen litt billigere.

Men er det noen som har erfaringer med om reima er generelt dårligere enn reimatec i bruk? Blir barna våtere uten tec?

Synes det høres rart ut at reima (altså ikke reimatec) har 10 000 i vannsøyle? Har du konkret link??
For reimatec er det eneste som tegnes som vanntett er det jeg har fått hørt ihvertfall.

Men er det noen som har erfaringer med om reima er generelt dårligere enn reimatec i bruk? Blir barna våtere uten tec?

Har ikke erfaring fra reimatec, men bruker reima til eldste. De er mye ute i barnehagen, og dressen blir våt i det ytterste laget, men sjeldent igjennom, da har det isåfall vært vått ute. Disse vinterdressene er vel best egnet til bruk i snø og ikke slaps og regn. Vil tro reimatec er litt bedre i slapsevær.

Har ikke erfaring fra reimatec, men bruker reima til eldste. De er mye ute i barnehagen, og dressen blir våt i det ytterste laget, men sjeldent igjennom, da har det isåfall vært vått ute. Disse vinterdressene er vel best egnet til bruk i snø og ikke slaps og regn. Vil tro reimatec er litt bedre i slapsevær.

Enig i dette! Her vi bor er det sjeldent snø, så helt avhengig av reimatec for at barnet ikke skal bli bløt igjennom.

Jeg har prøvd reima og tec, merker ingen forskjell. Tørr og varm uansett. :)
Her er det for øvrig flere dager med slaps enn med snø i løpet av vinteren.

Vi har reimatec og didrikson (ikke prøvd reima) og slik som været har vært her nå er hun tørrere i reimatec enn I didrikson.

Reima har 3000-5000 i vannsøyle, reimatec har 10000, mens reimatec+ har 15000.
Så at reima er vanntett stemmer ikke. Stemmer hvis ungen skal sitte i ro i vogn, eller det er knusketørr snø.
Vi har reimatec og det holder min unge tørr når det er vått. Han elsker å bade i slapset.

Reima har 3000-5000 i vannsøyle, reimatec har 10000, mens reimatec+ har 15000.
Så at reima er vanntett stemmer ikke. Stemmer hvis ungen skal sitte i ro i vogn, eller det er knusketørr snø.
Vi har reimatec og det holder min unge tørr når det er vått. Han elsker å bade i slapset.
Du er sikker på det vedrørende nye modeller? Rart at hun i butikken sier de har gått fra 5 til 10 på reima og fra 10 til 13 på tec da...?

Jeg kjøper reimatec, gidder ikke å få våt unge :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja. Har hatt Reima parkdress og de holdt ikke på vått gress like godt som reimatec dressene i sørpe.

De står det at reima har vannsøyle fra 3000-10000 og reimatec fra 10000-15000.
Det var det jeg så også, så da er det vel litt forskjellig for de ulike modellene. Stemmer jo at det er 10000 på de jeg har tittet på da.

Back
Topp