Regulerer ikke saue/lammeskinn varmen?

PippiLottis

Elsker forumet
Det har jeg alltid trodd, etter det jeg har f.eksemple lest på BV og hørt fra andre rundt omkring og at man kan bruke det til å sove på om natten sommer og vinter og i vognen sommer og vinter

noen som kan hjelpe meg?

jo, sies jo at det skal gjøre det! men personlig tenker jeg at det må være himla varmt på varmeste sommerdagene, tenker at om jeg selv skulle ligget på en skinnfell da så ville jeg vært kokt! men det skal liksom regulere, ja:) vi bruker det stooore deler av året:)

Jo, det sies. Men jeg kan ikke bruke det om sommeren, da er ungen klissvåt... Så jeg bruker bare et mykt teppe under henne da..

vi kan ikke bruke det, hverken sommer eller vinter i vogn eller seng.. prater om at overoppheting ang tildekking av vogn, men herregud å jenta svetta og KOKTE når hun låg på lmmeskinn..

Lammeskinn regulerer tempen om barnet har på seg ull eller ingen klær.
Bomull oppå lammeskinn gjør at barnet som regel blir veldig varmt og klamt/svett.
Jeg hadde med lammeskinn til syden, og snuppa var verken svett eller overopphetet når hun lå i bare bleie oppå. Om hun låg rett i vogna derimot var hun gjennomsvett[:-]

Back
Topp