Regulere følelser

Vil anbefale bøkene til Hedvig Montgomery. Syns det gir så mening det hun skriver. Det er så selvsagt men likevel vanskelig hvordan man skal møte barns ulike uttrykk og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør med min bakgrunn etc. lettleste, forståelige, konkrete og brukervennlige tilpasset ulike aldre

Ja, enig i det, veldig glad i de bøkene :)

Ja, det er nettopp det - det virker som han blir så sint at det bare bobler over! Når det har vært virkelig ille, har jeg forresten bedt han roe seg litt i gangen, men han velger å gå dit, jeg løfter han ikke eller kommanderer han om du skjønner og dørene er åpne. Men funker egentlig best at han bare er i stua og at vi er på kjøkkenet. Det er i samme rom, men avdelt og ikke så åpent. Vi bor også på veldig lite plass, så har også ikke så mange muligheter og jeg er ganske ofte alene med dem på ettermiddagene så da må vi bare ha en løsning hvor han øver på å roe seg i trygge rammer uten at han har meg alene i et annet rom, sånn med tanke på en viss lillesøster som soser rundt her :p
Det har jo på en måte blitt bedre siden 3 år, men fortsatt synes jeg det er rimelig mye og jeg antar det er noe som ikke er ferdig helt med det første. Dessverre tror jeg nok han plukker opp litt fra bhg pgså. I dag fortalte han at et barn spytta på han der. Og det er noe han veldig nylig har begynt med her hjemme.... men da sa jeg at sånt griseri gidder jeg faktisk ikke ha hjemme også måtte han vaske med klut. Ikke sett noe mer til spyttinga etter det. Tenker i så måte at et boks i ei sofapute er helt ok :hilarious:
Ja, de er blitt så store at de lærer en del i bhg ser jeg. Både uttrykksformer og andre ting. Vi må nok løfte vår på rommet eller bort i gangen, dessverre. Har snakket mye med han om hvorfor vi av og til må det, og at døra på rommet feks aldri er låst og at han kan gå ut derfra når han vil - og har roet seg ned så han ikke angriper oss . Er ikke noen fan av å sende på rommet, men ser ikke helt at vi alltid klarer å unngå det,så vi må bare gjøre det beste ut av det og passe godt på at han ikke blir sittende alene det når han har roet seg.

Ja, de er blitt så store at de lærer en del i bhg ser jeg. Både uttrykksformer og andre ting. Vi må nok løfte vår på rommet eller bort i gangen, dessverre. Har snakket mye med han om hvorfor vi av og til må det, og at døra på rommet feks aldri er låst og at han kan gå ut derfra når han vil - og har roet seg ned så han ikke angriper oss . Er ikke noen fan av å sende på rommet, men ser ikke helt at vi alltid klarer å unngå det,så vi må bare gjøre det beste ut av det og passe godt på at han ikke blir sittende alene det når han har roet seg.

Ja, man får gjøre det som fungerer! Hatt noe runder her med at han begynner å løpe rundt og rive ned ting, det går bare ikke, og den formen for raseri kom etter 3 år :wacky:

Ja, man får gjøre det som fungerer! Hatt noe runder her med at han begynner å løpe rundt og rive ned ting, det går bare ikke, og den formen for raseri kom etter 3 år :wacky:
Samme her mer intenst siden i høst kanskje og på topp nå i denne tida her. Han blir 4 i dag.

Samme her mer intenst siden i høst kanskje og på topp nå i denne tida her. Han blir 4 i dag.

Jepp - min ble 4 for 2 uker siden så de er vel på samme sted :joyful::wacky:
Og gratulerer med dagen!

Last edited:
Jepp - min ble 4 for 2 uker siden så de er vel på samme sted :joyful::wacky:
Og gratulerer med dagen!
Takk for det! Dagen har vært flott, og ser at han også gleder seg meg langvarig over ting nå enn i fjor. Har gledet seg lenge til bursdag.

Man blir jo usikker når de er så sinte og slår osv, lurer im man har gjort noe feil, men har konkludert med at det er en alder og som de vil vokse ut av. Og så er det ikke sikkert at neste søsken blir på samme måte, men på sin egen.

Back
Topp