Regnvotter

LeneSvima

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Er det noen av dere som har funnet noen gode regnvotter som passer til di små hendene? Trenger tips, har enda ikke sett noen jeg liker.
 
Nei, regnvotter passer ikke, og de er digre.

Jeg liker dem ikke. Men bhg elsker dem. Krever dem. Flere par. Jeg har gitt opp og kjøper digre regnvotter med fleecefor
 
Ja, det er akkurat det. Det er helt håpløst, men slik det er nå er det ikke noen andre votter som duger heller.
Lindex hadde noen kjempe gode med Bamse på for mange år siden.. Dem var formet som en hånd og ikke et langt "nebb" som de som er i dag.
 
Har kjøpt på POP. Ikke at jeg er fornøyd, og bhg bruker de nesten ikke. Lar hun heller bli våt på vottene. Men de er vel greie å ha en dag det er veldig vått ute.. :)
 
Har kjøpt reima sine! De er tynne og har langt "skaft" bruker tynne ullvotter inni og lillingen er varm og tørr på hendene[emoji1373] de er utrolig gode, siden de er så myke[emoji5]
 
Har didriksons sine regnvotter. De er greie. Men jeg føler alt av votter blir klumpete og stort for de minte.. men hun klarer hvertfall holde en spade og grave litt i sandkassen med de. Men det er langt fra så enkelt som uten votter på
 
Har sett på didriksons sine jeg også, og av dem jeg har vært borti i bhg så virker dem som di beste som er fora.
Også må jeg se på reima sine.
 
Dette har jeg også vært på jakt etter. Foreløpig bruker vi noen fra lindex med teddyfor inni og svart "vannavstøtende"(?) trekk utenpå? De holder til lek i våt sandkasse og tur, men ikke å plaske med hender i dam [emoji85]
 
Her er det snø og vann i skjønn forening, så det er kun regnvotter som funker! Alt annet er klissbløtt etter et halvt minutto_O
 
Vi har et par i reflex til storesøster, str 1-2 år. Hun er 3 og de passer fortsatt[emoji12]

Våre er helt tynne uten for. Jeg tenker at det er bedre med to lag, vi har hatt hjemmestrikka selbuvotter og de har funka supert, både med og uten regnvott[emoji6]
 
To lag er gull og var praktisert i forrige bhg og gjerne hjemme. Nåværende bhg er bra på mange punkt. Men avd hun går på er så komplett motstander av ullvotter og tilhenger av regnvotter med fleece at det forutsettes tre par i bhg. To i hylla og et i sekken i år som hun er førskolebarn

Broren på skolen har ikke, og hun arver hans fra tiden i den bhg... Jeg har gitt opp.
Hjemme har de gode votter
 
Kan da ikke fatte hvorfor dem er motstander av ullvottero_O Det er da de beste som er, bare dem er høye nok i skaftet.
Det blir nok reima sine med barnehagevotten(ullvott) inni.
 
Tror ikke to votter-konseptet hat slått dem. Og ullvotter blir bare VÅÅÅÅÅTE og KAAAAAALDE (Nei, tenk, lure du. For det første er tovede votter gasnke vanette og for det andre så blir ikke ull så KALD nemlig. ) regnvotter er det eneste som teller, visstnok.

Helt til man slutter på den avdelingen og begynner på skolen. Da trenger man heldigvis ikke det lenger. ;)
 
Tovede votter som blir bløte blir i grunn varmere, men... Jeg klarer ikke bruke mine for dem er for varme:rolleyes:
 
Vesla har to tynne strikkavotter som hun bruker i bhg, og to tykkere votter som er tova (og uten tommel..) som hun bruker i vogna når hun skal sove =) Det tror jeg finker kjempebra, selv om ullvottene blir møkkete da...!
 
Det er bhg som mener de er kalde, jeg vet de ikke er det.

Denne avdelingen elsker regnvotter. Og fleece.

Ikke akkurat det jeg elsker.

Men yngstemor nå, hun får jo eksem av ull. Så da blir det vel sånn likevel ;-)
 
Jeg skjønte det var bhg som mente det.

Æsj så kjett. Alva kan heldigvis ha rein ull både på beina og på henda, men ikke på kroppen, da får hun eksem med en gang. Der går det ann med bomull, bambus og silke blanding. Så føler vi er heldige:)
 
Fikk jo så klart ikke tak i reima sine. Så tok med di lindex hadde, på langt nær så fine som dem dem hadde før, men bedre passform enn de andre jeg så.
 
Neida skjønte det var bhg. Så merkelig av dem!

Åh det er kipt! Vi bruker ull som sperrelag til tb og hadde blitt utrolig trasig om hun ikke tålte det. Spesiellt på natt... og på dag er det mye mer miljøvennlig med ull en PUL :)
 
Back
Topp