Regntøy vs høstdress

Arca

Flørter med forumet
Prøver å finne godt regntøy til minstemor nå når ho skal starte i barnehagen, men stusser over at veldig mye regntøy har lavere vannsøyle enn høstdressen hennes... Dressen har 10 000, men jeg finner ikke noe regntøy med mer enn 8000. De fleste har lavere enn det også. Hva er da poenget med regntøy? Er det ikke da bedre å bruke høstdressen når det regner også? Eller er det noe jeg ikke skjønner her? :think005
 
Bruk høstdressen du, mye bedre enn regntøy både når dry gjelder pusting og vannsøyle
 
Brukte ikke regntøy. Hadde en god dress med 10 000 i vannsøyle. Syns bevegeligheten og alt var mye bedre i den. Hadde heller to dresser, så vi kunne veksle mellom de om en trengte vask eller noe sånt.
 
Ikke nødvendig med regntøy. Skalltøy har høyere vannsøyle og slitestyrke, puster og er mer behagelig å ha på
 
Oi, 30000 er jo knallbra! :happy: takk for tips! Hvordan er den mtp pusting? Jentene mine er veldig varme av seg, så de må ha klær som puster greit.

Vi ble anbefalt drakten av svigerinnen som jobber i barnehage.
Syns det puster greit, men nå er ikke jenten min så veldig varm av seg, så litt vanskelig å svare på. Blir ihvertfall ikke klam i det, slik hun ble i mini a ture sin regndress (vi hadde den som ekstradrakt hjemme i en periode).
 
Ikke nødvendig med regntøy. Skalltøy har høyere vannsøyle og slitestyrke, puster og er mer behagelig å ha på
Ja, vi har wheat høstdress, og den har jo bedre vannsøyle og pusteevne enn de fleste regntøy jeg har funnet. Er veldig fornøyd med den dressen, så kan nok hende vi bare bruker den i stedet for regntøy da. :)
 
Ja, vi har wheat høstdress, og den har jo bedre vannsøyle og pusteevne enn de fleste regntøy jeg har funnet. Er veldig fornøyd med den dressen, så kan nok hende vi bare bruker den i stedet for regntøy da. :)
Den funker helt fint :)
 
Har kattnakken regntøy til barna. De liker gjerne å sitte oppi vanndammer og da er høy vannsøyle viktig. Vært veldig fornøyd.
 
Ja, vi har wheat høstdress, og den har jo bedre vannsøyle og pusteevne enn de fleste regntøy jeg har funnet. Er veldig fornøyd med den dressen, så kan nok hende vi bare bruker den i stedet for regntøy da. :)

Wheatdressen funker ikke når det regner som verst her (Bergen). Men du kan jo se an behovet og heller kjøpe inn hvis det trengs :)
 
Ja, vi har wheat høstdress, og den har jo bedre vannsøyle og pusteevne enn de fleste regntøy jeg har funnet. Er veldig fornøyd med den dressen, så kan nok hende vi bare bruker den i stedet for regntøy da. :)
Det går nok helt fint å bruke den
 
Back
Topp