Regntøy barn

Pytt pytt har med vannsøyle på 8000 også men erfaring fra jobb er at de heller ikke holder tett
Så det faktisk nå senere og det var det med 8000 vi har hatt. Samboer som sshsn hadde sett det da han var innom. Men våt ble han ihvertfall

Får bare prøve. Har noen parkdress er av forskjellige merker, så får bare sende med et par ekstra i reserve sammen med ekstra skift :)

Ja det eneste en kan gjøre er å prøve seg frem :)
Som flere skriver er skalltøy også helt vanntett. Her hjemme bruker ho skalltøy i regnvær også, men bhg har mast om at de vil ha "vanlig" regntøy, så da får de bare ha det der :p men det er klamt og ekkelt spesielt på sommeren..

Vestland regndress fra stormberg har vi vært fornøyd med. Har holdt min bader utrolig tørr. Helly Hansen som vi hadde før det hadde ikke sjans, men den hadde dårligere vannsøyle så kan ikke sammenlignes egentlig. Syns den fra stormberg er lite pen da, men den får jobben gjort. :p

Har hatt pyttpytt nå, og det blir ikke noe mindre klamt syns jeg. Blir fort jordslag i buksa og :/

Har en reimadress, og den er mye bedre mtp klamhet. Er vannsøyle over 10000 mm, skal det tåle myyye, men det er selvfølgelig forskjell på merkene og kvalitet som med alt annet selvfølgelig.

Har også hatt color Kids (obs?) som har fungert fint. Mykere enn pyttpytt, men siden det er tett stoff så er min erfaring at det blir fort jordslag i buksa :/
Aldri opplevd det med noe regntøy. Har hatt de fleste typer nå utenom de dyreste. Brukte litt ekstra når parkdressen til mellomste ble borte i bhg og kjøpte didrikson med fleece fôr.

Vestland regndress fra stormberg har vi vært fornøyd med. Har holdt min bader utrolig tørr. Helly Hansen som vi hadde før det hadde ikke sjans, men den hadde dårligere vannsøyle så kan ikke sammenlignes egentlig. Syns den fra stormberg er lite pen da, men den får jobben gjort. :p
Men de går ikke så langt opp i str. Får ikke kjøpt til 8 åringen. Hu har den største str og den er for liten.

Jeg har fast system på støvler, Dock bots vinterhalvåret og Crocs støvler sommerhalvåret. Regntøy har eg prøvd mye forskjellig og egentlig vert fornøyd med alle jeg har hatt, også billig reflex :)

Ja det eneste en kan gjøre er å prøve seg frem :)
Som flere skriver er skalltøy også helt vanntett. Her hjemme bruker ho skalltøy i regnvær også, men bhg har mast om at de vil ha "vanlig" regntøy, så da får de bare ha det der :p men det er klamt og ekkelt spesielt på sommeren..

Bruker mest dressene her hjemme og.
Ang bhg er det nok mye uvitenhet. Jeg jobber med stoff til utebruk (hageputer og båter) de er ikke merket på samme måte som klærne, men jeg ser nå at mange av de stoffene jeg bruker er akkurat de samme som jeg bruker i båtputer f.eks. Og de er laget for å tåle myyye vann og sol. Og mange av de har garanti på 5-10 år og :)

Så de tåler ofte minst like mye (om ikke mer) slitasje og :)

Men nå elsker barna mine det klassiske regntøy et og da, så da får de ha et todelt sett der også blir det dresser i teknisk stoff. Men usikker på hvilket merke jeg skal teste.
Har vært fornøyd med alt fra reima, men vil gjerne høre erfaringer :)

Veldig fornøyd med didriksons fóret regntøy:)

Hvilket skalltøy bruker dere som har det? Veldig fornøyd med stormflod fra Stormberg. Vår er aldri våt, og han både hopper og sitter i pytt.

Begge mine to som er litt eldre og går på skole likte godt didriksons fleeceforede regntøy som vi har hatt i vinter :)
De har aldri likt å gå med uforet regnjakke, men når det var fleece inni var det en helt annen sak

Bruker mest dressene her hjemme og.
Ang bhg er det nok mye uvitenhet. Jeg jobber med stoff til utebruk (hageputer og båter) de er ikke merket på samme måte som klærne, men jeg ser nå at mange av de stoffene jeg bruker er akkurat de samme som jeg bruker i båtputer f.eks. Og de er laget for å tåle myyye vann og sol. Og mange av de har garanti på 5-10 år og :)

Så de tåler ofte minst like mye (om ikke mer) slitasje og :)

Men nå elsker barna mine det klassiske regntøy et og da, så da får de ha et todelt sett der også blir det dresser i teknisk stoff. Men usikker på hvilket merke jeg skal teste.
Har vært fornøyd med alt fra reima, men vil gjerne høre erfaringer :)

Ja ikke sant! Det er jo interessant da. Jeg tror også det er mye uvitenhet, for det virker jo liksom ikke vanntett på samme måte :p minste min har en skalldress fra tiny troll med vannsøyle 15000 mm.

https://www.klikk.no/foreldre/test-av-regntoy-og-regnsett-2019-6812209

Her er en test fra 2019, der kom reima dårligst ut av alle.

https://prisguiden.no/kategorier/regntoy-til-barn?s=test_rating desc

Her er fra 2021 hvor heller ikke reima kommer godt ut. Kattnakken er tydeligvis heller ikke så mye bedre enn alle andre. Terningkast 3. Så det går nok mye på utseende der.

Back
Topp