Regnskapsfører?

Hope90

Pergo baby??
VIP
Jeg står i et veiskille nå og har funnet ut at det er på tide å gå en annen vei jobb messig.

Har etter noen år i helsevesenet funnet ut at dette ikke er noe jeg kunne tenke meg å jobbe med til den dagen jeg går av med pensjon og regnskapsfører yrke har alltid ligget litt sånn i bakhodet mitt og nå er dette noe jeg vurderer sterkt.

Derfor lurer jeg på om det er noen regnskapsførere her som kan fortelle meg litt mer om deres jobb erfaring, timer, muligheter osv?:)

Jeg er regnskapsfører, men det krever jo en helt annen utdanning en å jobbe i helsevesenet, dersom vi antar at du mener praktisk, ikke at du sitter i økonomi/administrasjon selvsagt.

Det være sagt, jeg har fleksibel arbeidstid, mulighet for å jobbe opp plusstid som jeg kan avspasere, og fordi vi jobber papirløst, mulighet til hjemmekontor ved behov. Kan jobbe litt for korte dager hver dag, og ta et par timer torsdag kveld for å fylle tidskontoen. Det er dog ikke alle arbeidsgivere som kan gi den muligheten. I forbindelse med årsoppgjøret er det en god del overtid, hvor mye anhenger av hvor du jobber, men overtid må en regne med. Jeg jobber ca 12 timer ekstra fordelt på tre dager i uka fra nyttår til midten av februar, men har kollega som holder på til uti mars.

Jeg liker jobben min, kollegaene mine og har en veldig grei arbeidsgiver som ser sine ansatte og gir oss kunder som gir oss de utfordringene vi er klare for, men også slack når det behøves.

Jeg er regnskapsfører, men det krever jo en helt annen utdanning en å jobbe i helsevesenet, dersom vi antar at du mener praktisk, ikke at du sitter i økonomi/administrasjon selvsagt.

Det være sagt, jeg har fleksibel arbeidstid, mulighet for å jobbe opp plusstid som jeg kan avspasere, og fordi vi jobber papirløst, mulighet til hjemmekontor ved behov. Kan jobbe litt for korte dager hver dag, og ta et par timer torsdag kveld for å fylle tidskontoen. Det er dog ikke alle arbeidsgivere som kan gi den muligheten. I forbindelse med årsoppgjøret er det en god del overtid, hvor mye anhenger av hvor du jobber, men overtid må en regne med. Jeg jobber ca 12 timer ekstra fordelt på tre dager i uka fra nyttår til midten av februar, men har kollega som holder på til uti mars.

Jeg liker jobben min, kollegaene mine og har en veldig grei arbeidsgiver som ser sine ansatte og gir oss kunder som gir oss de utfordringene vi er klare for, men også slack når det behøves.
Tusen takk for svar Sara :D

Ja det kreve en helt annen utdanning enn hva jeg har nå og det er den utdanningsveier jeg tenker å gå nå. Og med de studiepoengene jeg har er muligheten stor for å komme inn også :)

Signerer alt her, men vi har i tillegg årsoppgjør til langt ut i mai så det er en lang periode som er relativt hektisk. Ofte stille sommer og tidlig høst da ;) Jeg trives veldig godt i jobben. Det er folk vi jobber med i dette yrket også, selv om vi også jobber med tall. Noen tror at regnskapsførere bare er opptatt av tall.

Ja, jeg vet andre driver med årsoppgjøret mye lenger. Vi har korte frister og leverer tidlig. Det holder hardt, men godt å være ferdig

Back
Topp