regnskapmedarbeider..

Nåssåbjønnen

Betatt av forumet
Noen som jobber som det her? Er du en racer på tall, eller brukes gode hjelpemidler?

Mannen min er autorisert regnskapsfører (6 års på utdannelse) og jeg tørr påstå at han har bedre tallforståelse enn de fleste. bruker så klart kalkulator og programvare for å gjøre jobben sin, men dog...ville ikke valgt yrket om du hater tall i allefall....

Jeg er en reser på tall.. men man har gode hjelpemidler.

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Tror nok det er viktigere å være en racer på system, om du skjønner hva jeg mener.
Akkurat regning driver en svært lite med, det gjør jo dataen...

Men orden i systemet er viktig.

orden, system og struktur er alfa omega. OG gidde lese seg opp på nye regler. ting endrer seg hele tiden, så mannen min leser mye om masse forskjellig. Er alltid noen nye utfordringer når han tar årsoppgjør feks. nye regler og nye problemstillinger...

ORIGINAL: MammaMia98

Tror nok det er viktigere å være en racer på system, om du skjønner hva jeg mener.

orden, system og struktur er alfa omega. OG gidde lese seg opp på nye regler. ting endrer seg hele tiden, så mannen min leser mye om masse forskjellig. Er alltid noen nye utfordringer når han tar årsoppgjør feks. nye regler og nye problemstillinger...

mhm!

Dette er et rimelig sikkert fremtidig yrke, fordi skattesystemene blir mer og mer kompliserte så mannen i gaten må ha hjelp[:)][:)]

Dette er en jobb der dem ikke krevde noen form for regnskapsutdannelse...

ORIGINAL: Nåssåbjønnen

Dette er en jobb der dem ikke krevde noen form for regnskapsutdannelse...

du får vel opplæring da

ORIGINAL: KariKanin

ORIGINAL: MammaMia98

mhm!

Dette er et rimelig sikkert fremtidig yrke, fordi skattesystemene blir mer og mer kompliserte så mannen i gaten må ha hjelp[:)][:)]

ja, allerede nå er han i langt over fullstilling, så er ikke vanskelig å få klienter eller tjene GODE penger nei...

jeg tok utdanningen med litt blandet følelse fordi jeg er dårlig i renging og ikke heelt matte geni, men elsker det.. jeg er en systemfreak og over gjennomsnitt innterresert i lover og system

du må kunne +/- og vite hvor du skal føre de forskjellige bilagene. Hvis det er en stilling som ikke krever noe regnskapsutdannelse, så er det nok helt enkle bilagsføringer, og det kan de fleste klare.

ORIGINAL: turbo trash

Jeg er en reser på tall.. men man har gode hjelpemidler.

Signerer[:)]

Back
Topp