Regnjakke med knapper

Trine83

Forumet er livet
Har til nå bare hatt regnjakker med glidelås til ungene. Har ikke tenkt over det, men det har bare alltid vært glidelås på regnjakkene jeg har kjøpt til dem. Men kjøpte nå et sett, og når jeg kom hjem, merket jeg at jakken hadde knapper istede for glidelås. Noen erfaringer med knapper her? Lurer på om jeg skal bytte den, men er ikke sikkert. Blir ikke letter våte, det er jo hullrom mellom hver knapp??? 

Jeg jobber i barnehage og kan ikke si jeg har merket noe til at de barna som har jakke med knapper er mer våte enn de som har glidelås.

Det er som regel barnet inni klærne som avgjør hvor våte de blir... ;)

Jobber og i bhg, og har faktisk best erfaring med de med knapper på. Når ungene leker i søle og møkk (som de ofte gjør:-)), har jeg ofte opplevd at glidlåsen blir helt håpls og låser seg fast. Blir ikke mer åpen med knapper, for er vel ofte en ekstra "stålpe" langs åpningen? Dessuten er det som _tanja_ sier viktigs hva de har under:-)

Takk for svar :)
Ja, det var det. Det er ingen sånn"flipp" eller "stolpe", sånn ekstra hindring bak knappene. Det var derfor jeg var sånn i tvil.  Synes jeg husker det var sånn da jeg var liten?

Back
Topp