Regninger

Jupp! Alltid! Hadde en sak med ventelo for noen år siden hvor jeg var veldig glad for at jeg hadde tatt vare på alt :)

Regninger kastes når de er betalt. Sparer på de fleste kvitteringer, så der må det jevnlig ryddes litt:)

Kaster de med en gang. Sparte på de før, men vet egentlig ikke hvorfor

Sparer på kvitteringer for større ting og oppbevarer kvitteringene inntil tingene kastes/gis bort. Har en perm med god orden i og dermed er det stort sett enkelt å finne den aktuelle kvitteringen. Regninger tar jeg kun vare på dersom det kan være aktuelt å reklamere, f.eks. på håndverkstjenester, reparasjoner osv. De betales uansett i nettbanken og er derfor ikke vanskelige å gjenfinne der :).

Jeg legger alt i en perm og har de i 1-2 år :P

Vi arkiverer alt i permer, spesielt dyre ting som har garanti eller som er ment til å vare i over 2 år (hvis vi må reklamere etc etter 2 år)
Så har vi en egen husperm med oversikt over kjøp av tjenester, elektrikker ol. Med før og etter bilder av jobb osv :)

Oi.. forstår jeg må rydde i papirene hjemme.
Trodde man skulle spare på sånt i minst 10 år. Har arkivert alt av viktige papirer i permer :)

Har alle regninger i en perm, og der blir de ofte til permen er full. :p

Har dei leeenge. Men eg bør vel sikkert kaste dei no. :P Tar vare på alle viktige kvitteringer og vanlige regninger, dei kan eg sikkert kaste no. Regningene altså :P

Her tar jeg kun vare på det som skal fungere som garanti eller tilsvarende. Resten har jeg tilgang til i nettbasert så jeg har ikke behov for å samle alt i papirformat.
Men man bør oppbevare slikt til reklamasjonsrett på gjenstander er forbi.

Sjelden jeg får regninger på papir. Men de blir kastet når de er betalt.

Hm.. tre år tror jeg, etter å ha blitt anbefalt det. Hvorfor vet jeg ikke helt. Skulle gjerne kastet dem ! ;p

Back
Topp