Regning fra lege for barn under 16 år

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hva er det som kan koste penger hos legen for barnet mitt? Jeg hater å få regninger på fredager når jeg vil vite hva det gjelder. Det er altså en uspesifisert regning. Datteren min var hos legen, tok halsprøve og crp, fikk en resept og ble henvist til ØNH. Hva av dette er det som koster penger og ikke dekkes av helfo?

Her tar de betalt for bruk av utstyr, var hvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg ringte å spurte om hvorfor jeg fikk regning etter at minste var hos legen. Men har aldri opplevd å måtte betale i andre kommuner enn den jeg bor i nå!

Her er det enkelte prøver/utstyr vi må betale for. Men er aldri snakk om store summer, 50,- er vel det vanligste.

Hos private leger koster det jo noe men ikke opplevd stedet koster andre steder

Alle leger kan ta betalt for henvisninger, resepter og utsyr, men det er ikke alle leger som belaster for det..
Forrige legen min tok aldri noe ekstra for henvisninger, men nye legen min legger på rubbel og bitt. Snakket med legesekretærer på legekontoret, å hun sa at det er veldig enten eller.. Damene på kontoret sa de irriterte seg skikkelig over de som tar betalt, og det var i hovedsak de unge legene..

Ja kanske Pga henvisning . Vet att vissa legekontor tar betalt før det

Har opplevd å måtte betale for bruk av utstyr.. En gang hos ØNH-spesialist (75 kr) og da sønnen opererte ut mandlene (200 kr). Aldri hos fastlege eller hos legevakt.

Har aldri betalt for noe.. Har tatt flere prøver/crp halsprøver osv.. Og fått flere henvisninger.. Men aldri betalt for det.. Det går vel inn under HELFO
Når det er barn? Har forøvrig aldri betalt for det selv heller som voksen...

Eneste jeg har betalt for er medisiner. Måtte heller ikke betale noe sist vi var hos ØHN :p

Ja, medisiner fra apoteket? Det som ikke har vært på blå resept har vi betalt selv, selvfølgelig. Syns bare det er så rart å få en regning fra legen på ting som er gjort mange ganger tidligere ;)

Har aldri betalt for noe.. Har tatt flere prøver/crp halsprøver osv.. Og fått flere henvisninger.. Men aldri betalt for det.. Det går vel inn under HELFO
Når det er barn? Har forøvrig aldri betalt for det selv heller som voksen...

Ja, jeg trodde også det. Jeg vet at bandasjer og gips og slikt materiell koster, men her var det jo ikke noe materiell. Aldri betalt noe som helst for ordinære legebesøk med prøvetaging for datteren. Kun betalt for materiell da hun var baby og brukte frejkas pute. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig skal få regning nå. Enda beløpet er helt bagatellmessig.

Back
Topp