Regnes man som førstegangsfødende etter 10 år siden sist?

Gravidmednr.4

Betatt av forumet
Vårspirene 2021
Hørte en eller anna lege sa det i en podcast for litt siden, at visst det er mer enn 10 år siden man fødte sist så regnes man som førstegangsfødende rent kroppslig ..? Synes det høres rart ut..?? Noen som har hørt noe lignende eller?
 
Hørte en eller anna lege sa det i en podcast for litt siden, at visst det er mer enn 10 år siden man fødte sist så regnes man som førstegangsfødende rent kroppslig ..? Synes det høres rart ut..?? Noen som har hørt noe lignende eller?

Det synes jeg høres veldig merkelig ut! Har ikke hørt noe lignende :)
 
Jeg har 15 år mellom mine to, og kan si at jeg definitivt ikke følte meg som førstegangs med nummer to ;)
Men jeg hadde også to totalt forskjellige svangerskap og fødsler med mine to....
 
Hørte en eller anna lege sa det i en podcast for litt siden, at visst det er mer enn 10 år siden man fødte sist så regnes man som førstegangsfødende rent kroppslig ..? Synes det høres rart ut..?? Noen som har hørt noe lignende eller?

Har du født før vil du aldri kunne førstegangsfødende igjen, det er fysisk umulig. Det er litt sånn som man sa "før i tida" :)
 
Jeg tror Torbjørn Brook Steen sa noe sånt i en episode av Foreldrerådet. Ikke at du teknisk sett er å regne som førstegangsfødende, men at på så mange år rekker mye mer av kroppen å nullstille seg, så det blir ikke det samme som "vanlige" flergangs med tettere mellomrom.
 
Den har jeg også hørt. Her var det 11 år mellom. Men Hos jordmor og på sykehuset var de absolutt ikke inne på dette og regnet meg helt normalt som andregangsfødende Osv.
Husker også noen kommenterte at det blir nesten som å få to enebarn (har også lest at barn på en måte kan regnes som enebarn med så stort mellomrom), men da ble jeg faktisk irritert.
 
Back
Topp