Regne ut hvor langt jeg er på vei

Snartmammatilto?

Flørter med forumet
Hei alle sammen.
Selv etter å ha gått gravid en gang tidligere er jeg like forvirret når jeg skal regne ut hvor langt jeg er på vei. Jeg har nemlig 33 dagers syklus og eggløsning var 16 juli. Min siste mens var 28 juli og hvis jeg går ut i fra bv sin med sykluslengde er jeg 4+3, men går jeg ut i fra siste mens er jeg 5+3, hva er riktig?

Legen tar vel utgangspunkt i siste mens?
Takk for svar. [emoji173]️
 
Jeg mener att man skal gå ut i fra eggløsningen når syklusen e så lang, For el skjer jo somregel ca 14 dager før kommende mens uavhengig av hvor lang syklusen er?

Så jeg ville gått ut fra bv sin termin og sagt 4+3 [emoji854]

(Det er hvertfall min teori)
 
Legen tar utgangspunkt i siste mens ja, så egentlig kan man vel bare gå ut i fra det selv også, men når man vet eggløsning er jo d eeegentlig ennå mer riktig[emoji4] Menstermin er jo kun gjennomsnittlig med 28 dager syklus med el på dag 14 tror jeg...
 
Jeg har også syklus på 31/32 dager, men jordmor/lege tok ikke hensyn til det forrige gang. Tenkte jeg skulle spørre igjen denne gang, i og med at jeg vet sikkert når el var og vi bare hadde oss en gang i nærheten av el [emoji12]
 
Jeg har syklus på 42 dager. Hvis jeg skulle fulgt første dag i siste mens ville jeg vært 6+3, men det stemmer jo så klart ikke.
Jeg hadde EL 14 august. Har derfor tatt utgangspunkt i den datoen og plottet inn dato for eggløsning og sykluslengde i bv sin terminkalkulator og fått at jeg er 4+5, som er mer riktig, dvs. eggløsningsdagen plusset på 14 dager:)

Altså, dagen for El(hvis du vet det) + 14 dager. Det mener jeg blir riktig:)
 
Legen tar utgangspunkt i siste mens ja, så egentlig kan man vel bare gå ut i fra det selv også, men når man vet eggløsning er jo d eeegentlig ennå mer riktig[emoji4] Menstermin er jo kun gjennomsnittlig med 28 dager syklus med el på dag 14 tror jeg...

Ja, jeg synes det ville være rart hvis legen fastholder første dag i siste mens, hvis man vet man har laaange sykluser samt vet nøyaktig når EL var:)
 
Ja, jeg synes det ville være rart hvis legen fastholder første dag i siste mens, hvis man vet man har laaange sykluser samt vet nøyaktig når EL var:)

Men dem gjør nok d uansett hvor rart d virker for oss...forrige gang jeg ble gravid hadde jeg el dag 24 i syklusen (testet både med el-tester og tempet, så vil si jeg hadde ganske så kontroll på når den var), men likevel fastholdt dem på menstermin helt til oul[emoji15] Nevnte at jeg hadde hatt el 10 dager senere enn "snittet" på 14, men d brydde ho seg overhodet ikke om.
 
Men dem gjør nok d uansett hvor rart d virker for oss...forrige gang jeg ble gravid hadde jeg el dag 24 i syklusen (testet både med el-tester og tempet, så vil si jeg hadde ganske så kontroll på når den var), men likevel fastholdt dem på menstermin helt til oul
emoji15.png
Nevnte at jeg hadde hatt el 10 dager senere enn "snittet" på 14, men d brydde ho seg overhodet ikke om.

Haha, det synes jeg er så merkelig:rolleyes: Kanskje det kommer litt an på den enkelte legen også. Men hva hvis jeg drar på privat TUL og får mine antagelser bekreftet der? Kommer legen fortsatt til å tviholde på menstermin tro?
 
Men dersom menstermin og UL termin er veldig forskjellig så blir det jo korrigert [emoji4] Så det har jo egentlig ikke så veldig stor praktisk betydning.
 
Haha, det synes jeg er så merkelig:rolleyes: Kanskje det kommer litt an på den enkelte legen også. Men hva hvis jeg drar på privat TUL og får mine antagelser bekreftet der? Kommer legen fortsatt til å tviholde på menstermin tro?

Er ganske sikker på at de beholder termin frem til oul, var med i pregmet studien hvor jeg var på 4-5 ul i svangerskapet og d var kun ved oul termin ble endrer på på papiret (MEN de estimerte selvsagt på de andre).
Men som hun under har skriver, d har jo ingen praktisk betydning, d er termin fra oul dem går ut ifra til slutt uansett[emoji4]
 
Er ganske sikker på at de beholder termin frem til oul, var med i pregmet studien hvor jeg var på 4-5 ul i svangerskapet og d var kun ved oul termin ble endrer på på papiret (MEN de estimerte selvsagt på de andre).
Men som hun under har skriver, d har jo ingen praktisk betydning, d er termin fra oul dem går ut ifra til slutt uansett[emoji4]

Ja:) Og så lenge man selv vet hvor langt man er på vei, så spiller det jo ingen rolle:)
 
Sant. Men spiller litt rolle med tanke på når jeg er ferdig med første trimester. Blir veldig lettet når jeg starter på trimester 2...
 
Sant. Men spiller litt rolle med tanke på når jeg er ferdig med første trimester. Blir veldig lettet når jeg starter på trimester 2...

Da ville jeg gått ut i fra el, for d er jo den du er sikker på[emoji4]
 
Back
Topp