Regndusj/takdusj

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Vi har akkurat kjøpt oss en finfin leilighet i firmannsbolig. Vi er stort sett fornøyd med badet, men det er en ting jeg vil ha, og det er regndusj!
Er det noen som har fått innstallert det? Jeg kan ikke skjønne at det skal være såååå dyrt, er jo "bare" en dings til å sette på blandebatteriet, eller hva?

Jeg vet ikke :p

Men noen som vet hva det evt vil koste? Og kan man montere det selv? Da blandebatteriet vårt gikk istykker så bare kjøpte vi et nytt et og monterte og det var jo null problem.. Og mye billigere enn om man må be fagfolk :rolleyes:

Noe slikt som dette:

443052-8-1287690802220.jpg

Usikker. Men de er så deilige!

Svigers har sånn. syyyykt deilig. Syntesjeg så no lignende på Biltema faktisk :-P hvis jeg husker riktig

Taster fra Appen <3

Sånn vil jeg og ha! Men tipper du merker det mer på strømregningen enn på selve innkjøpet av dusjen :D

Ja har hatt lyst på sånn lenge men ikke vært villig til å innstallere det her jeg bor nå for har bare villet flytte :P
Og så var det en sånn på ene hotellet i England da vi var der i vår, og etter det har jeg bare drøøømt om en. Og nå flytter vi så da SKAL jeg ha en slik på nye badet :D

Sånn vil jeg og ha! Men tipper du merker det mer på strømregningen enn på selve innkjøpet av dusjen :D

Haha jo altså, jeg bruker glatt 100l varmtvann hver dag såeh, bra det er 200l varmtvannstank dit vi flytter nå :P Elsker å dusje! 30-40 min i dusjen, nada problem!
Blir nok mindre nå når baby kommer, men jeg hååååper jo å få til noen lengre dusjer mens hun sover :p

Jeg synes det er litt trøblete å bruke sånn dusj jeg :P

Vi har sånn:D
Og den var ikke spesielt dyr mener jeg???

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Du kan sjekke ut jula.no også, der har de også stort utvalg av dusjhoder :)

Hva er det som er så fantastisk med disse? Aldri prøvd :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg synes det er litt trøblete å bruke sånn dusj jeg :p
Helt enig. Har hatt slike på en rekke hoteller vi har vært på. Aldri trivdes med det. Store mengder vann går det også, for det er ikke akkurat sparedusjfunksjon på den tipper jeg ;). Vi betaler for målt forbruk, har gjort det i de siste seks årene, og det er noe som skal innføres for ALLE gradvis. Da vil en slik dusj påføre en store vannkostnader etter hvert. Noe å tenke på synes jeg, ikke bare kostnadsmessig men også miljømessig :). Hehe, nå dro jeg litt ut på viddene her, men..... Håper dere finner ut av det!

Helt enig. Har hatt slike på en rekke hoteller vi har vært på. Aldri trivdes med det. Store mengder vann går det også, for det er ikke akkurat sparedusjfunksjon på den tipper jeg ;). Vi betaler for målt forbruk, har gjort det i de siste seks årene, og det er noe som skal innføres for ALLE gradvis. Da vil en slik dusj påføre en store vannkostnader etter hvert. Noe å tenke på synes jeg, ikke bare kostnadsmessig men også miljømessig :). Hehe, nå dro jeg litt ut på viddene her, men..... Håper dere finner ut av det!

Men sparedusj er forferdelig å dusje i, man blir jo ikke våt nok i håret til å vaske det engang :p Nei, det finnes mange andre steder man kan spare på vannet :)

Last edited:
Men spare dusj er forferdelig å dusje i, man blir jo ikke våt nok i håret til å vaske det engang. Nei, det finnes mange andre steder man kan spare på vannet :)
Det blir man definitivt så sant man har en nyere sparedusj. Finnes en rekke varianter i alle prisklasser. Jeg har svært tykt og langt hår. Null problem å få håret gjennomvått på en-to-tre :). Og nei, det er dusjing osv som virkelig er stedet der man kan spare vann, for det er enorme vannmengder som går med selv til en kortvarig dusj.

Ja har hatt lyst på sånn lenge men ikke vært villig til å innstallere det her jeg bor nå for har bare villet flytte :p
Og så var det en sånn på ene hotellet i England da vi var der i vår, og etter det har jeg bare drøøømt om en. Og nå flytter vi så da SKAL jeg ha en slik på nye badet :D

Haha jo altså, jeg bruker glatt 100l varmtvann hver dag såeh, bra det er 200l varmtvannstank dit vi flytter nå :p Elsker å dusje! 30-40 min i dusjen, nada problem!
Blir nok mindre nå når baby kommer, men jeg hååååper jo å få til noen lengre dusjer mens hun sover :p

Ja, jeg elsker også laaaange varme dusjer. Så sparedusj er i hvert fall helt uaktuelt!

Det blir nok dessverre litt mindre når babyen kommer ja. Her gikk jeg fra dusj og hårvask hver morgen, til kanskje å få tid til å vaske håret et par ganger i uken, samt å løpe gjennom dusjen når minien sover, hehe.. :)

Hva er det som er så fantastisk med disse? Aldri prøvd :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
Er vel bare det at du får vann over hele deg samtidig for min del. Deilig varmt vann er terapi for meg :)

Har hatt det... Er jo ikke trykk i de, må ha det jeg så jeg får skyldt ut dåps av håret ;)

TuMmY LoVe

Enig!

Back
Topp