Regler

*Ainamedbaby

Glad i forumet
Hvorfor er det ikke regler om at en må enten skrive nynorsk eller bokmål inne her????
Mannen min er medlem av et form (bil) der har de ikke lov å skrive dialekt, er det noen innlegg med dialekt blir det slettet.
Mange dialekter som er vanskelige å lese.

Dette er et ganske slapt forum ang forumsskikk, ja.. 

er måte på alt av regler og lover vi skal ha..

er selv fra stavanger,men skriver kun dialekt til kjente folk,og aldri på et nett forum eller noe..men hvis man virkelig prøver å lese det mange skriver på dialekt så forstår man hva som står..

føler de som virkelig irriterer seg over dette her hver gang,har allerede bestemt seg for at man må være vanskelig for å forstå..

og ja,det er mange også som har skrive og lesevansker og da er det vel litt tryggere å skrive på dialekt

Dialektskriving er i ferd med å ødelgge det norske skriftspråket... 

ORIGINAL: Labambie

Jepp!

Skulle vært det. Vet at på andre forum jeg er eller har vært på, så sletter man eller i alle fall gir advarsel når det skrives på dialekt.

ORIGINAL: Marlu

ORIGINAL: Sicily

Jepp!

Potensiellt ja, men foreligger det forskning og tall på det? Er i såfall svært interressert i lese [:)]

De her inne som er lærere har nok mer konkrete tall å vise til.

Jepp!

Potensiellt ja, men foreligger det forskning og tall på det? Er i såfall svært interressert i lese [:)]

Er ikke vanskelig å skjønne at skriving på dialekt/sms-språk over tid forringer den enkeltes kunnskaper om rettskrivning. Det merker jeg selv. Har jo blitt miljøskada bare av å være her inne med alle leifene, dialekten og rare forkortelsene. [8D]

Jepp!

Er ikke vanskelig å skjønne at skriving på dialekt/sms-språk over tid forringer den enkeltes kunnskaper om rettskrivning. Det merker jeg selv. Har jo blitt miljøskada bare av å være her inne med alle leifene, dialekten og rare forkortelsene. [8D]

Pfffft.. Du skriver jo dialekt på face.. [8D][8D][8D][8D]

Back
Topp