Registrere navn...

I grunnen er jo det ganske bra synes jeg, så lenge barnet ikke har noe navn kan det ikke registreres i folkeregisteret :-)

Nei det har du helt rett i;-)

Hva? Hvordan er det mulig? Det gjøres vel på innskrivninga? Etter fødsel her måtte far signere papirene.. Er jo veldig rart at det skal gå an at de ikke har orden på det!!
Litt treg på å svare jeg da!
Vi spurte nemlig om vi kunne ordne de papirene der på sykehuset, men da fikk vi beskjed om at d måtte vi ordne på Nav..

Litt treg på å svare jeg da!
Vi spurte nemlig om vi kunne ordne de papirene der på sykehuset, men da fikk vi beskjed om at d måtte vi ordne på Nav..
Vi har også glemt det, så her blir det NAV på mandag :)

Her har far skrive under og erklært farskap, men det var likevel berre eg som skulle melde inn navn, han skulle ikkje godkjenne. Men eg støtte på ein hump på vegen når eg valgte fars etternavn til ungane, for hans etternavn er beskytta. Så eg måtte skrive ei begrunning om kvifor eg vil ha det etternavnet, og så Skulle eg få svar når sakshandsamar hadde behandla saka. Det skal jo ikkje vere noko problem, men hadde heilt klart kunna vore unngått om mannen hadde vore registrert som far hos skatteetaten. Men alt i alt inga krise.

Her måtte ikke far signere på noe ettersom vi er gift, for da gikk det automatisk. Spent på hvor lang tid det tar før jeg får inn å registrere navn :)

Back
Topp