Registrere navn...

Fru.Kongshaug

April 2013s nerd!
VIP
Om tirsdagen fikk jeg melding på telefonen om at jeg måtte logge inn på Alltin for å registrere navn på barnet mitt... Mannen har ikke fått noe.

I dag fikk jeg endelig satt meg på data'n, fikk logget inn og fylte ut skjemaet. Etter jeg hadde signert og sendt inn, dukket denne meldingen opp...;

Foreldre med felles foreldreansvar må begge være enige i navnevalget. Navnevalget THEO EMILIAN XXXXXX XXXXXX sendes nå til ROBIN XXXXX XXXXXX for godkjenning og signering.

Du vil få beskjed når ROBIN XXXXXX XXXXXXX har sendt inn navnevalgskjemaet.

Så grusomt kjekt at mannen ikke finner kodene sine, og må vente på å få nye i posten før han får logget inn og godkjent navnet... :angry1

Festlig!!!
Så man må registrere navnet på altinn nå? Fikk du brev om det?

Fikk sms på telefonen... :)

Alt skal jo være så papirløst om dagen vettu :P

Dette visste jeg ikke, trodde det gikk automatisk når barnet ble døpt jeg

Men kan han ikke logge inn med bank id da? :)

Han får ikke logget inn med bank id av en eller annen grunn. Han fikk jo nye koder da han fikk selvangivelsen, men antagelig har de blitt fyra opp sammen med resten av betalte regninger bunken...
Så dette var skikkelig irriterende!

Han får ikke logget inn med bank id av en eller annen grunn. Han fikk jo nye koder da han fikk selvangivelsen, men antagelig har de blitt fyra opp sammen med resten av betalte regninger bunken...
Så dette var skikkelig irriterende!

Åh, det er så typisk! Får håpe han får kodene fort da :)

Er jo typisk at kodene er borte da,men han har no god tid,skal no ikke være inne før barnet er seks mnd....
Håper vi har funnet navn innen den tid:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Men kan han ikke logge inn med bank id da? :)
Jeg har akkurat registrert d, og brukte bankID. Her har vi (flaut å si d!!) glemt å registrere far, så jeg fikk gjort d uten å måtte få bekreftelse fra far..

Jeg har akkurat registrert d, og brukte bankID. Her har vi (flaut å si d!!) glemt å registrere far, så jeg fikk gjort d uten å måtte få bekreftelse fra far..

Hva? Hvordan er det mulig? Det gjøres vel på innskrivninga? Etter fødsel her måtte far signere papirene.. Er jo veldig rart at det skal gå an at de ikke har orden på det!!

Hva?! Bot faktisk:eek: i alle dager....

I grunnen er jo det ganske bra synes jeg, så lenge barnet ikke har noe navn kan det ikke registreres i folkeregisteret :-)

Back
Topp