Regelmessige kynnere

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Jeg er 28+4 i dag og har konstante kynnere nå omtrent hvert 5 minutt. De er ikke vonde, men normalt ubehagelige som kynnere kan være. Er det noen andre som opplever det samme?

Kan forresten nevne at jeg endte opp på kontroll på sykehuset i går pga at jeg var veldig svimmel og kvalm, men alt var ok med både meg og gutta. Eneste var at jeg hadde fullt utslag på ketoner, selvom jeg spiser og drikker helt normalt.
 
Jeg har bare kynnere og fått beskjed at så lenge de IKKE er regelmessige eller vonde så skal jeg «ikke bry meg om de». Synes absolutt du skal ringe føden og høre!
 
Jeg er 28+4 i dag og har konstante kynnere nå omtrent hvert 5 minutt. De er ikke vonde, men normalt ubehagelige som kynnere kan være. Er det noen andre som opplever det samme?

Kan forresten nevne at jeg endte opp på kontroll på sykehuset i går pga at jeg var veldig svimmel og kvalm, men alt var ok med både meg og gutta. Eneste var at jeg hadde fullt utslag på ketoner, selvom jeg spiser og drikker helt normalt.

Jeg har opplevd mer kynnere i den siste tiden, men for min del er de ikke regelmessige og jeg opplever dem som ikke ubehagelig bare vanvittig rart å kjenne magen stramme seg på den måten [emoji28]

Men med tanke på at du går med tvillinger (?) så ville jeg ringt føden og snakket med dem [emoji5]
 
Signerer de andre her. Sikkert ingenting, men greit å sjekke det ut siden du har to i magen. Jeg har ofte kynnere, uregelmessige og regelmessige. Men de forsvinner etter noe tid.
 
Jeg har hatt regelmessige kynnere i begge mine tidligere graviditeter uten at det var noe farlig. Ingen av dem er født før termin heller. Med nr 1 hadde jeg regelmessige kynnere fra ganske tidlig (husker ikke helt når), men han kom 10 dager på overtid :p

Likevel vil jeg si at er det tryggest å få sjekket dette opp av profesjonelle. Ingen av oss her kan si noe om hvordan dette påvirker kroppen din...
 
Jeg ville ringt føden hvis de fortsetter å komme regelmessig selv om du slapper av. Best å være på den sikre siden tenker jeg :)
 
Hei dere og beklager at jeg ikke svarte dere i går. Etter nesten tre timer med kynnere så stoppet det helt opp, men jeg var helt utslitt! Siden guttene var normalt aktive, så bestemte jeg meg for å ha is i magen og vente til vi uansett skulle på kontroll i dag på sykehuset. Der var alt i skjønneste orden, og de vokser helt normalt begge to. Livmorhalsen var lang og helt lukket (4,3 cm), og har bare hatt noen få kynnere i dag.

Tok ny urinprøve og der var alt negativt, inkludert ketoner som det var fullt utslag på nå mandag. Spurte legen hva hun trodde det kunne være, og siden jeg spiser normalt (ikke mye søtt), ikke har svangerskapsdiabetes, så kunne jeg prøve å drikke enda mere vann. Drikker ca. 1,6 ish liter vann om dagen, + melk/juice/kaffe etc.

Men veldig lettet over at kynnerene ikke har påvirket livmorshalsen i det hele tatt.

Fikk forresten beskjed om at hvis jeg fikk det igjen, så måtte jeg ringe inn til føden. [emoji6][emoji87]
 
(jeg trykte hjerte men noe rart skjedde), ,men så bra at de fikk sjekket og at alt var bra :D
 
Back
Topp