regelmessige kynnere

har du hatt regelmessige kynnere?

• ja

Votes: 7 70,0%
  • nei

Votes: 3 30,0%

• Antall som har svart
    10

Bkno2687852

venter nr 3
Nå har jeg vært på sykehuset i hele natt. Hatt regelmessige tak i magen hvert 10 min som varer 40 sek. de er så sterke at rieteller maskina plukker dette opp som rier. Det varte i 7 timer, men absolutt INGEN påvirkning av livmortapp (3 cm).

Fødselslege sa: det er kynnere når ikke livmortapp påvirkes. Du er her med spørsmål om Det er rier og det vet vi ikke enda, men pr dags dato tror vi det er unormalt kraftige kynnere. Du kan bli her noen dager om du vil eller dra hjem og slappe av om det føles best.

Noen erfaringer???20150330_123629-1.jpg received_435867153238987-1.jpg

Signerer den. Har ingen erfaring, men ønsker deg lykke til, og håper alt går fint med deg og den lille, noe det helt sikkert gjør :)

Oiii, håper det går bra med deg og at den lille holder seg i magehuset noen uker til. Har jo også slitt med kynnere, men ikke så regelmessige som deg.

Hold oss oppdatert <3

Liten gutt i mai <3 Termin 27.05.15

Har hatt litt regelmessige kynnere nå og da, og var inne på sykehuset da jeg var 24 uker på vei. Men de har alltid gitt seg etter en stund, så har ikke så mye mer erfaring enn det desverre :( Lykke til! :)

har hatt mange regelmessige vonde kynnere som har vart lenge gjennom hele svangerskapet .. - men jeg har ikke blitt lagt inn (fikk ikke tilbudet heller) fordi det ikke påvirket noe.. var selv inn til sykehuset i uke 34.. etter det passet jeg på å holde meg kjemperolig rørte minimalt på meg i over en uke og nå har det gått over :)

Jeg ble innlagt i uke 24 med veldig forkorta livmorhals og litt kynnere - truende prematur fødsel. Vært innlagt i 10 uker og vært hjemme en uke nå. 35+0 i dag, og fortsatt like gravid! Hatt kynnere siden uke 15, og mer eller mindre kraftige kynnere periodevis hele denne tiden. Har fått beskjed om at hvis de ikke er smertefulle eller setter seg lengst nede, som menssmerter, er det stort sett ikke rier. På ctg i går hadde jeg faktisk ganske regelmessige kynnere, så det ser jo ut som rier på skjemaet;) Ikke bekymre deg, dette går nok så bra!!:) krysser fingre for deg:)

Jeg ble innlagt i uke 24 med veldig forkorta livmorhals og litt kynnere - truende prematur fødsel. Vært innlagt i 10 uker og vært hjemme en uke nå. 35+0 i dag, og fortsatt like gravid! Hatt kynnere siden uke 15, og mer eller mindre kraftige kynnere periodevis hele denne tiden. Har fått beskjed om at hvis de ikke er smertefulle eller setter seg lengst nede, som menssmerter, er det stort sett ikke rier. På ctg i går hadde jeg faktisk ganske regelmessige kynnere, så det ser jo ut som rier på skjemaet;) Ikke bekymre deg, dette går nok så bra!!:) krysser fingre for deg:)

Jeg har også vært mye på sykehuset siden uke 22 og fått beskjed om at jeg kanskje kommer til å føde for tidlig. På ctg så viser den kynnere hvert 7 minutt som varer 40 sekunder. Periodene kan være fra 1-7 timer. Smertene sitter i magen og nederst i ryggen. Jeg har født 2 barn tidligere og det kjennes helt ut som rier. Livmortappen er fortsatt like lang. Legene sier at det er en uvanlig situasjon Siden livmortappen ikke påvirikeS.

Jeg er hjemme nå. Det har gått bedre i går. De kom bare hvert 15 minutt og ikke smertefulle. Jeg skal holde meg i ro å håpe på det beste. Ikke helt klar for å få han enda, så han kan godt bli der inne litt til

TaKk for svar alle dere andre!

Så bra du har fått svar! Kan det hele roe seg bare antibiotikaen virker?:)

De sa at de fleste gravide har streptokokker i floraen i underlivet. Jeg hadde mer enn normalt. De fortalte at da kan bakteriene irritere livmoren og gjøre slik at den trekker seg sammen. De som er plaget med vveldig mye kynnere kan rett og slett bare ha For mye streptokokker. Man får til vanlig IKKE antibiotika for dette men om det gir rier og kynnere må det behandles.

Jeg håper det gir seg nå og at jeg kan ha et normalt svangerskap!!!!

De sa at de fleste gravide har streptokokker i floraen i underlivet. Jeg hadde mer enn normalt. De fortalte at da kan bakteriene irritere livmoren og gjøre slik at den trekker seg sammen. De som er plaget med vveldig mye kynnere kan rett og slett bare ha For mye streptokokker. Man får til vanlig IKKE antibiotika for dette men om det gir rier og kynnere må det behandles.

Jeg håper det gir seg nå og at jeg kan ha et normalt svangerskap!!!!
Hvordan går det med deg nå som du har begynt med medisiner? :)

Det var bra i 24 timer. Nå har jeg kynnere hvert 5 Minutt. De er sterke, men ikke vondt i ryggen eller nederst i magen, så jeg holder ut. Skjønner bare ikke hvorfor de er så regelmessige. Blir så sliten!!!!

Det var bra i 24 timer. Nå har jeg kynnere hvert 5 Minutt. De er sterke, men ikke vondt i ryggen eller nederst i magen, så jeg holder ut. Skjønner bare ikke hvorfor de er så regelmessige. Blir så sliten!!!!
Uff ja, det skjønner jeg... Du får prøve å hvile så godt du kan, og håpe det ikke blir værre ihvertfall. Sa de noe om når du måtte ta kontakt på nytt?

Det jeg hadde i går var visst rier. Undrer meg over hvor lenge han i magen klarer å holde seg der.

Jeg skal ta kontakt når de er regelmessige og gjør vondt i ryggen eller nederst i magen.

Spennende..har allerede alt på plass her til lillegutt siden det er så usikkert.

Det jeg hadde i går var visst rier. Undrer meg over hvor lenge han i magen klarer å holde seg der.

Jeg skal ta kontakt når de er regelmessige og gjør vondt i ryggen eller nederst i magen.

Spennende..har allerede alt på plass her til lillegutt siden det er så usikkert.
Krysser fingrene for at ting går som du ønsker nå :)

Håper du får hvile litt innimellom, og at det vil stoppe opp når antibiotika virker.
Har en bekjent som fødte for tidlig pga uvi, siden det ble rier.

Husk at baby trenger pressrier og åpning for å komme ut, så vil ikke dette ut før du har det iallfall. Så det er på en måte godt at det du har nå ikke påvirker modning iallfall. Men det høres jo veldig slitsomt ut å ha det sånn! Det er jo nesten som maserier?

I går var det vondere enn før..det var tak i ryggen, mensensmerter i magen samtidig som magen strammet seg med kynnere (eller hva det er). Vet ikke helt om jeg burde ringe jordmor i dag for å se om det påvirker modningen, men.

Back
Topp