Regel på dette..??

Tror ikke det har nå å si om man drikker etter fødselen, så lenge man ikke ammer og drikker da selvfølgelig! Jeg tok vel et par glass vin tilsammen de første tre mnd. Men et godt tips hvis man er glad i en kald øl f.eks, drikk munkholm i sommersola, kos deg og slapp av. Jeg fikk MASSE melk av å drikke munkholm! [:D]

Leste ett intervju med Gro Nylander i KK i går (var fra 5.mai eller deromkring),hun sa at man ikke bør drikke alkohol i ett visst antall uker (lurer på om det var 6 uker) etter fødsel fordi leveren til babyen ikke er i stand til å bryte ned alkohol før den tida har gått.

Ellers er regelen at hvis du er kjørbar er du også "ammbar" [:)]

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: Skorpio82

Det er vell ikke snakk om å drekke seg suppfull før man skal amme. I Italia drikker mødrene vin under hele svangerskapet- og ungene får rødvin og vann- som våre unger får saft og vann. Kan ikke akkurat si at Italienere er retards? I følge flere her inne virker det som at ungene blir mongolide om mor tar seg et glass vin[:-]

Har noen sagt det??

Jeg har bare sitert det nyere forskning sier om emnet... forskning utført av oppegående, høyt utdannede forskere.. i motsetning til oss, laverestående ikke-forskere..

Dette er feil.
Nyere forskning viser at alkohol i moderate mengder ikke har betydning etter barnet er 6 uker.

Back
Topp