Refusjon Helfo

Sol.i.hjertet

Gift med forumet
Novemberbarna 2021
Hei! Noen som har en enkel forklaring på hvordan refusjon fra Helfo fungerer ifm medisinene? Er det årlig refusjonsordning, dvs når vi nå bruker flere tusen i nov/des på første forsøk, så nullstilles det igjen ved nyttår slik at vi må betale opp til egenandel igjen i januar ved eventuelt nytt forsøk? Jeg prøver, men finner ingen info om det. Gjerne link meg hvis dere vet hvor jeg skal se:):bookworm:

Nei, det følger 3 forsøk uansett om det bli årsskifte:) Enkleste er å sende inn kvitteringer fortløpende etter hvert forsøk, og når dere kommer til egenandelen på ca 18.000,- så vil dere få refusjon fortløpende ettersom dere sender inn:joyful:

https://www.helsenorge.no/refusjon-...etsbehandling/#send-soknad-digitalt-til-helfo

Åh, er det sant! Det var gode nyheter. Jeg har tidligere gått en runde på Letrozol, Ovitrelle og Lutinus. Dette er jo også over 1000kr, er det også noe jeg kan sende inn?

Åh, er det sant! Det var gode nyheter. Jeg har tidligere gått en runde på Letrozol, Ovitrelle og Lutinus. Dette er jo også over 1000kr, er det også noe jeg kan sende inn?
Ja, det står at man kan få ved hormonstimulering ved befruktning på vanlig måte, så det høres slik ut. Husk spesifiserte kvitteringer og legeerklæring. Står mye info på linken jeg la ved:joyful:

Ja, det står at man kan få ved hormonstimulering ved befruktning på vanlig måte, så det høres slik ut. Husk spesifiserte kvitteringer og legeerklæring. Står mye info på linken jeg la ved:joyful:

Okei, tusen takk:joyful:

Hei:)
Noen av dere som vet om refusjonen gjelder 3 fullførte forsøk(altså 3 med innsett)? Altså at man får refusjon for forsøk som blir avbrutt i tillegg til 3 fullførte forsøk?

Hei:)
Noen av dere som vet om refusjonen gjelder 3 fullførte forsøk(altså 3 med innsett)? Altså at man får refusjon for forsøk som blir avbrutt i tillegg til 3 fullførte forsøk?
Du får refusjon på inntil 3 fullførte forsøk. Avbrutte forsøk telles ikke, ei frys, så disse blir dekket av ordningen :)

Back
Topp